Ga naar inhoud

de leuke dingen die je met je konijn hebt mee gemaakt

Aanbevolen berichten

Whahaa net als het jippie & het klaagtopic, moet wel een beetje in evenwicht blijven met positieve & negatieve dingen :yes:

Leuke dingen die ik heb meegemaakt?

Zo veel! Dit is het eerste konijn die ik echt (een tijdje) op mij kamer heb wat ik echt fantastisch vind! Ik slaap super slecht maar dat heb ik er echt wel voorover als ik merk hoe veel leuke momenten ik met hem heb. Vergeleken met de buitenkonijnen die wij vroeger altijd hadden. Eerst stonden ze binnen maar mijn moeder was allergisch voor konijnen of voor hooi ofzo en toen moesten ze naar buiten. Kleinemeisjes ik had iets minder zin om zijn hok te verschonen met koude tempraturen en dat deed papa dus netjes elke week. (Waar ik me achteraf nu héél erg voor schaam :$)

Hij heeft af en toe de gekke 5 minuten, dan rent hij door de kamer heen, maakt hij de raarste sprongen, schiet hij op de stoel, knalt hij tegen de muur aan, ik lig echt elke keer weer in een deuk.

Of als onze griekse poes binnen komt, normaal erg brutaal (een echte straatkat :whistle2: en onwijs brutaal enz. naar onze andere katten) en als ik dan zie dat ze super bang is voor Nuf, en Nuf leuk wil spelen en er keihard achteraan gaat hupsen zo van; hey w8 op mij!! Hey waar ga je nou heen!! blijf hier!! en die kat helemaal in de stress :P

Of als hij dan opeens op me bed zit. Ik helemaal stressen omdat ik mijn konijn nergens meer zie, is meneer op mijn hoogslaper geklommen in ligt hij op mijn bed te snurken.

Gewoon van die normale dingen waar je toch zo veel lol uit kunt halen :mdr:

En het allerleukste moment tot nu toe was natuurlijk toen we hem op gingen halen, zo blij, als een klein meisje. Als je hem dan in zijn eigen hok doet en denkt; het is mijn konijn! hij is gewoon helemaal van mij! :)

aangepast door Nuf
Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke dingen..het stronteigewijze gedrag van mn nijnen vind ik op zich al geweldig.

Toen Cookie nog binnenwoonde liep ze dus meestal los in de kamer, en zodra ze iets flikte wat niet mocht kreeg ze een grote mond en mevrouw vond dat blijkbaar alleen maar lollig want ze maakte een binkie en ging gewoon door, ja en dan moet je boos blijven :mdr:

Zij en onze jongste kat konden geweldig met elkaar spelen, ze raceten door de kamer heen, en dan zag je cook met jes er achteraan en dan weer jes en cook er achteraan, helemaal geweldig :mdr:

Toen haar hormonen gingen opspelen was ze zwaar verliefd op onze kater, hij snapte er niks van, maar zij wou heel graag kindjes van hem. Ze kreeg het soms voor elkaar om onder m te kruipen en tussen zn benen in mee te lopen en hij liep dan wijdbeens weg, sja een kater is een kater die toch met enige waardigheid af moet druipen :lol:

Het leukst van Smokey vind ik dat hij vaak een dol minuutje krijgt en dan als een gek door de rennen heen gaat, zo snel heb ik een konijn nog nooit zien rennen, en hij kan verschrikkelijk beledigd kijken.

De laatste keer moest ik m oppakken om te controleren of alles goed was, en hij wil liefst helemaal geen mensenlijk contact, meneer zat 2 seconden later in zn bak op de bovenverdieping met zn oren naar achteren, een scheef neusje en heel boze blik naar me te kijken :mdr:

En Cookie kan juist heel erg arrogant naar je kijken, echt zo'n blik van..''wat mot je nou mens, zit niet zo dom naar me te kijken'' :erf:

aangepast door sennepenneke
Link naar bericht
Delen op andere sites
En Cookie kan juist heel erg arrogant naar je kijken, echt zo'n blik van..''wat mot je nou mens, zit niet zo dom naar me te kijken'' :erf:

Ik heb me daar echt over verbaasd, hoe konijnen kunnen kijken. Echt duizend & één verschillende gezichten. Eerder nooit echt opgellet :mdr:

Nuf kan dat ook heel goed. Wat ook leuk is, is als hij eten krijgt en dan achter me aan gaat huppelen. Dan weet hij dat hij eten krijgt en gedraagt hij zich net als de katten :love:

Link naar bericht
Delen op andere sites

hahaha jaa geweldig he

de leukste momenten vind ik

als ik mijn konijn lekker relax zie ligge

dan realiceer ik me kijk hoe geweldig ze tog is

en dat heb ik als ik met haar speel ook

of savonds als ze bij me gaat slapen

dan wil ik haar gewoon niet meer laten gaan

maar niet het 1 of ander hoor

maar horen jullie niet te slapen:$*ben zelf een jongen van 15* hahaha:P:P

Link naar bericht
Delen op andere sites

nou mijn konijn is niet naar buiten te branden en daar ben ik ook blij mee

ik zou haar egt niet buiten wilen hebben

de houding zoals ze nu ligt zou ik egt niet willen missen

en als je konijn buiten staat mis je aardig veel:P:P

binnen kan ze overal heen duus hier heeft ze het goed

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn leukste momenten met mijn konijnen dat waren vooral momenten met Babs. Dat was echt een etterbakje overal op waar ze niet op mocht, lekker in de weg huppen, knagen en al dat soort meer. Mijn ouders werden er echt gek van want ze luisterde nooit naar mijn ouders. Wel luisterde ze perfect naar mij.

In de zomer mocht ze altijd los buiten lopen nou goed in de tuin natuurlijk. Dan moest ze als het donker werd en ik naar bed ging weer haar hokje in. Dan hoefde ik haar alleen maar te roepen en dan kwam ze al naar binnen huppelen en ging ze soms zelfs gelijk door naar boven naar haar hok. Ze was echt een slim beest.

Dan heb ik ook nog twee grappige momenten met nijntje. Die had ik toen ik 7 was ofzo. Hij pikte een keertje mijn boterham en rende er de hele tuin mee door.

Hij had ook een hekel aan mijn vader dus als we in de tuin zaten in de zomer en hij liep los sprong hij altijd bij mijn pa op schoot. Dan ging zijn staartje omhoog en plassen maar. Mijn vader vond het alleen minder grappig

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik lag een keer languit op de bank tv te kijken en toen kwam Schrek (eigenwijze hangoor, beetje groot uitgevallen, voedster) keihard de bank op gestierd beet nog harder in mijn kont en sprintte toen weer de bank af!!! Toen dacht echt...wat zou zo'n beessie no bezielen om dat te doen haha.... heb nog wel even last gehad...

En ik heb haar ook een keer op de werkbank van mijn vader gevonden (hoe ze daar is gekomen mag joost weten....) Ik was haar kwijt ze zat niet meer in haar hok en dat hok was open en ik maar roepen schrekkie schrekkie... en toen hoorde ik wat in de hoek van de garage keek omhoog en mevrouw zat op haar gemak op de werkbank van mijn vader op een schuurpapiertje te kauwen! ( heeft ze gelukkig niet aan over gehouden...)

Haha je zou er toch spontaan grijze haren van krijgen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik lag een keer languit op de bank tv te kijken en toen kwam Schrek (eigenwijze hangoor, beetje groot uitgevallen, voedster) keihard de bank op gestierd beet nog harder in mijn kont en sprintte toen weer de bank af!!! Toen dacht echt...wat zou zo'n beessie no bezielen om dat te doen haha.... heb nog wel even last gehad...

Als ik dat gezien had was ik helemaal plat gegaan :lol:

Link naar bericht
Delen op andere sites

net nog geen halfuur geleden

d8 ik misschien vindt ie het wel fijn om op een hoeslaken te zitten :P

hij zit immers ook altijd op mijn deke die op de bank licht

eenmaal gepakt

ging ie allemaal gekke sprongen maken (of dat nou posetief is ?ik weet het niet)

even later kwam ie wel weer naar mij toe en likte me handen helemaal af..:P

hij is trouwens een echte wasser ;) wast me op me gezicht:P handen trui pantoffels:P

groetjes

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zoveel leuke dingen meegemaakt met ze. Ik geniet gewoon van elk klein gek ding dat ze doen. Onze knuf is bijvoorbeeld eens ontsnapt en toen ik buiten kwam kwam ie naar me toe om even te laten zien dat hij ontsnapt was. Trots dat ie opzichzelf was. Onze Slof kan hele mooie kuilen graven en Frummel doet Knuf graag kussen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh god... 'n leuk moment, ik weet er zoveel :P Maarja, al een paar dagen ligt er hier in Best ong. 10 cm sneeuw ofzo. I

k keek om 6uur ff buiten en was aan het rond kijken of ik de nijnen kon zien ( de konijn hier zijn WIT allebei :whistle2:), dus in een keer denk ik: Shit hé was dat nou weer voor rare berg sneeuw...

Ik dus naar buiten en gelijk kijken of ik de nijnen kon zien. Nou nee dus, ik denk van ja die zullen vast wel ergens uithangen.... Ik naar die berg en wat zie ik... Het is een sneeuwhol gegraven van ong. 30-35cm hoog ! (gelijk ff gemeten):surprised: Echt zo van WTF???!! En ik zag dus de nijnen er allebei zo knus inzitten elkaar wassen :mdr: Misschien kan ik morgen nog een foto maken van hun hol met hun er allebei in ....

aangepast door Alicia
Link naar bericht
Delen op andere sites

HAHAHAHAHAHAHA, ik heb enorm van je verhaal genoten en erom gelachen Alicia.

Je verteld het echt heel leuk. Je konijnen hebben het dus niet koud ?

Dan hebben ze dus een enorme dikke wintervacht.

Ik heb ook wel een heel leuk moment meegemaakt.

Dat was dat mijn konijntje los liep, en ik op mijn knieen voor haar ging zitten en haar uit mijn hand liet eten. Toen ze me eindelijk ging vertrouwen en ze me zo lief aankeek... Toen smolt mijn hart gewoon. Het klinkt simpel, maar ik zal iniedergeval deze ervaring nooit vergeten. :love::love::love:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een leuk verhaal? Ok...deze dan, is ook niet zo lang. ;)

Vanwege het aardige winterweer had mijn vriend besloten om zijn muts op te zetten. Wij zoeken en zoeken en nergens de muts te vinden. Ik wilde later op de dag het nachthok van Bibbl en Misty schoonmaken en wat vind ik daar???? Precies de muts van mijn vriend. Had Misty de muts naar boven meegesleept omdat ze een nestje wilde maken. Het handdoekje waar ze normaal op liggen lag er ook bij. Zegt mijn vriend: Mooi, kan ik die morgen op. Nou liefje, je zult toch even een paar daagjes moeten wachten. :mdr:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .