Ga naar inhoud

wat is het ergste gebeurtenis wat je met je konijn hebt mee gemaakt

Aanbevolen berichten

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ook ;)

Toen we 2 dagen onze konijnen hadden begon er 1 ineens te schokken en was plotseling dood...

Later ben ik me rot geschrokken toen een ander konijn 's morgens ineens een scheve kop had. Ze had EC en we hebben haar ruim een week later moeten laten inslapen.

En een paar maanden later werden we gebeld door de koppelaar van de opvang dat we snel naar de DA moesten... Ons laatste konijn was ineens helmaal slap en deed niets meer. Ze is die nacht bij de DA overleden aan symptomen die lijken op VHS symptomen (was wel gewoon geënt).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ergste wat ik heb meegemaakt, was afgelopen zomer met Nala. Ze schrok, maakte een gekke sprong in haar kooi, begon te krijsen en haar rugje bleek achteraf gebroken. Hebben een week gedokterd en haar toen laten inslapen.

Die krijsan het konijn wil ik nooit meer horen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schok toen een voedster en haar dochter in de tuin liepen, en mn trio (ram en 2 voedsters waarvan 1 fh) waren uitgebroken en een mega gevecht hadden. De tuin lag bezaaid met haren. De voedster was in dr hok gesprongen en zat te shaken, de rest hebben we moeten vangen. Iedereen nagekeken en gelukkig alleen wat oppervlakkige wondjes. Alles behandelt en alle konijnen lagen nog lang na te shaken van het avondtuur. Gelukkig konden ze elkaar troosten, dat was wel een lief gezicht, al dat gelik en helemaal over elkaar heen liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

o, ik weet nog nog 2, allebei met mijn broertje.

hij heeft een aquarium met goudvissen op een plank in zijn kast. die plank was midden in de nacht doorgebroken en die hele bak kwam naar beneden en spatte uit elkaar. mijn broertje, die gewoon lag te slapen, begin natuurlijk meteen te gillen van de harde klap en toen hij het licht aandeed zag hij alleen glas, water en 2 spartelende visjes ertussen. die hebben het gelukkig allebei overleefd.

hij was ook een keer achter gekomen dat het deurtje van zijn hamsterhok nog open stond. dat was ook midden in de nacht (hij moest even naar de wc ofzo) en toen hij zag dat het hokje leeg was begon hij meteen te huilen. iedereen zoeken op zijn kamer, en ik ben toen naar beneden gegaan om een glas water te halen, en ik zag oppeens 4 katten in de tuin! zat het hamstertje daar dus! gelukkig heeft hij het ook overleefd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb iets erg meegemaakt:( wordt er liever niet aan herrinerd, maar las de naam en eht kwam in me op!

Het gaat over Doerak de vader van Dropy, de man van Dreamer. op een dag moesten we een ren maken van kippengaas. we hadden een constuctie op het internet gevonden. nah oke helemaal goed, stevig en helemaal grote gaten vrij. ondertussen is me broer met zijn brommer/scooter bezig. en het is verder doodstil. wij zijn ondertussen in het hok van Dreamer aan het kijken. ze was zwanger. we vinden 5kleine konijntjes.me broer start de brommer ineens. Wij kijken om. eerst deed Doerak nog niks. toen ging hij weer sleutelen. wij de konijntjes in een bakje gedaan en het hok schoongemaakt. was helemaal hoteldebotel van ze:love: ik zit binnen eentje melk tegeven. moest van de DA omdat hij te weinig woog voor zon kleintje. me broer start de brommer ineens weer. Doerak begint als een gek voor mijn ogen rond te stieren/rennen! ineens blijft hij met zijn koppie in het gaas hangen:( ik durfde niks te doen. was met het bakje met kleine knijnen naar boven gerend. ik durfde niks te doen:( me vader Doerak lost geknipt. hij zat met zijn kop vast. ik durfde toen weer erna toe te lopen. heb hem opgetilt. me moeder had de auto al gestart om na de DA te gaan. ik heb doerak telkens proberen op te warmen... hij kreeg koude oren. en dan raadt je het al! Doerak is in mijn handen gestorven:(:'( we hebben hem nog een spuitje gegeven.hij had zijn nek gebroken:( de kleine konijnen waren ook mee, omdat eentje niet dronk. die moesten we ook inlaten slapen:( hij had iets in zijn nek verkeerd zitten wat zijn slokdarm(?) in de weg zat. waardoor hij dus niks kon drinken.

gelukkig zijn de andere 4 nog wel in leven gebleven. Dropy is er een van:)

het andere verhaal:

Dreamer was zwanger. ik heb haar samn met nog een konijn(Beamer) gekocht. ze zaten samen gewoon gezellig in het hokje buiten. op een dag wordt Dreamer agressief. een paar minutjes. we hebben ze gewoon nog bij elkaar laten zitten. ik kom de volgende dag weer buiten om te kijken hoe het met ze gaat. helaas geen leuk nieuws! Beamer was helemaal kapot gebeten door Dreamer. het was de dag voor Doerak zijn dood. Dreamer was die nacht namelijk bevallen!

ik vindt deze ervaringen neit leuk. het staat voor eeuwig op je netvlies gebrand! dus zorg dat je een ren hebt van ijzer! niet van kippengaas. hoe stevig het ook mag zijn niet doen!!

:(ik stop maar:( zit hiet met tranen in me ogen

Link naar bericht
Delen op andere sites

toen mijn konijntje witje cuniculi had.....s avond tegen 18.00 uur gingen we weg. het was namelijk oranje dus we gingen bij familie voetbal kijken!! toen we thuis kwamen om een uur of 1 snachts hoorde ik een raar gepiep. (wist niet eens dat een konijn dat kon..) en toen draaiden de ogen van witje heel snel van links naar rechts en schudde ze ook steeds met haar koppie van links naar rechts. na nog geen uur begon haar koppie zelfs al naar boven te draaien en zat haar kinnetje al naar boven en haar oortjes op de grond. zo was haar koppie helemaal op de kop gedraaid zeg maar. wij onmiddelijk de dierenarts gebeld en natuurlijk net weer in het weekend. Wij naar het wilhelmina in utrecht. apart daar savond heen gecrost omdat daar een zeer goeie konijnkundige da zit. hij pakte witje aan die op dat moment nog maar 3 maandjes oud was......kreeg meteen vitamine spuiten panacur metacam en weet ik het wat allemaal. witje moest 3 dagen bij de dierenarts blijven omdat de spuiten erg pijnlijk waren en omdat het gereis heen en weer voor zon ziek beestje ook heel veel stress oplevert. dus we moesten onze lieve witje 3 dagen missen! uiteindelijk konden we witje met een nog scheef koppie weer op halen en moesten we nog 3 maanden door gaan met panacur en zo en is het uiteindelijk weer goed gekomen...maar de schrik zit er nog steeds in, steeds als ze weer een beetje op de kop ligt of lekker op de zij, dan krijg ik telkens een schrik terwijl er niets aan de hand is. eind goed al goed gelukkig. t was niet alleen sneu voor ons maar ook voor nijntje, het mannetje van witje, ze waren pas gekoppeld en waren dan ook een superklef stel samen...nijntje was 3 dagen heel sip en wilde niet eten!!toen witje terug kwam ging hij haar meteen wassen en legde zelfs het speelballetje voor haar neer :) snik snik t was zooon mooi moment :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als kind werd mijn nijntje doodgebeten door de hond van de buren... ik vergeet dat beeld nooit meer... :(

Een jaar of 6 terug, ons konijntje Snoepie was plots verlamd aan haar achterpoten en de toenmalige DA kon er niets aan doen zei hij...

Enkele dagen later kreeg ze stuiptrekkingen en ben ik tijdens het WE naar het dierenziekenhuis hier gegaan en heb haar laten inslapen...

Ze is in mijn armen in slaap gevallen, maar tijdens de dodelijke spuit ben ik naar buiten gegaan, kon het niet meer aanzien... :(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb aantal dingen meegemaakt, niet alleen met konijnen.

katten

* Tijger zat bij de schutting en begon te slaan enz, rakker hielp mee want er zat een ander kat achter maar toen ik in actie kwam zag ik dat het oog van tijger bloede.(gelukkig na het schoonmaken weer goed gekomen, niks beschadigt)

*Tijger witte dikke smurrie uitplasde, dus met spoed naar de da, bleek dat zijn nieren verstopt waren(nier en blaaspatient)

*Rakker 2 weken spoorloos was en Tijger er ook ziek van werd

*toen ik spychisch niet in orde was beide katten weg moest doen

muizen

*mijn kat met zijn poot onder de deur sloeg en ik ging kijken, liep mijn muis los, hij kon uit zijn hok ontsnappen.

*mijn muizen mochten los lopen(alles afgeschermd)was ik mijn muis kwijt, alles onderste boven gehaald, kwam hij dood gewoon achter mijn bureau vandaan

*1 van mijn baby muizen erg dun was en achteruit ging. Ik hield haar apart met moeder met warmte lamp met hulp van moeder en mijnzelf heeft zij het gered.

*alle muizen die ik nog had bij mij dood zijn gegaan

*toen ik spygisch niet in orde was al mijn dames muizen weg m$oest doen

Konijnen

*ik achteruit liep en ik voelde dat iets weggetrokken werd, dus ik keek om en zei tegen anouk: doos, kijk dan uit. Maar ik vond dat ze erg geschrokken stil zat en ik zag hoop bloed uit haar pootje komen. Ik stond op haar pootje(niks gevoelt)en zij trok weg dus nagel eruit

*Anouk bijna ontsnapt was uit de tuin door in de aarde te graven

* toen Pluisje werd gecastreerd

* dit vond ik het ergste, dat ik mijn konijnen weg moest doen toen ik spygisch niet in orde was. de dag zelf deed het mij totaal niks(shock) maar toen ik bij kwam miste ik mijn mopies VRESELIJK!!!!!

Wolfje rent graag achter mij aan, vaak als ik een stap verzet schopte ik hem eigenlijk onbewust opzij. Laminaat dus hij glijd dan weg.

maar op bed kwam hij naar mij toe toen ik wou zitten, ik zag hem niet maar ik voelde wel wat. Ik stond gelijk op en hij had 5 in tijd ndoig ff bij te komen. Dus ik zat boven op zijn koppie.

*hij van de trap af kwam en gebonk hoorde dus er snel heen rende, was er niks aan de hand.

Zo genoeg??? zijn allemaal momenten waar ik gelukkig niks aan kon doen. Voordat er gedacht word dat ik onverzorgt bezig ben maar doen zijn onuitstaanbaar soms, en kan je de raarste dingen tegen komen.

aangepast door Lia
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik pakte mijn konijntje eens uit haar hok, en toen sprong ze uit mijn armen.

Gelukkig was ze daar zo van ondersteboven dat ik haar weer snel kon pakken.

Natuurlijk schrok ik enorm, maar ze mankeerde gelukkig niets, ondanks dat ze van vrij hoge hoogte (bijna 1.60) naar beneden sprong. En ik heb ook al wel eens gehad toen ik haar uit haar ren pakte om haar weer terug te zetten in haar hok, deed ze zo wild, dat ze ook uit mijn armen sprong. Toen zat ze daar heel ondersteboven van op het grasveld zodat ik haar ook weer zo kon pakken. Maar de eerste keer dat ze zoiets deed was enger, toen sprong ze op de stenen. En die zijn toch echt een stuk harder dan het grasveld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zieligste wat me bijblijft van Tijger is toen hij 10 weken was. Hij liep rond in de tuin te hupsen en me vader liep ook in de tuin en stond bij z'n voilere te kijken. Tijger werd nieuwsgierig en ging achter me vader staan.. toen stapte me vader achteruit en ging zo vol op z'n pootje staan, tijger krijste heel hard. Ik heb een uur zitten huilen met Tijger in m'n armen.. wilde hem niet meer loslaten..

Paps had wel heel veel spijt, want het ging heel per ongeluk.

Met Tijger ging het naar 5 min. alweer en die vond het wel best ;) Gelukkig niks aan over gehouden !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zieligste wat me bijblijft van Tijger is toen hij 10 weken was. Hij liep rond in de tuin te hupsen en me vader liep ook in de tuin en stond bij z'n voilere te kijken. Tijger werd nieuwsgierig en ging achter me vader staan.. toen stapte me vader achteruit en ging zo vol op z'n pootje staan, tijger krijste heel hard. Ik heb een uur zitten huilen met Tijger in m'n armen.. wilde hem niet meer loslaten..

Paps had wel heel veel spijt, want het ging heel per ongeluk.

Met Tijger ging het naar 5 min. alweer en die vond het wel best ;) Gelukkig niks aan over gehouden !

Oei...

Wel goed dat Tijger er dan niks aan over heeft gehouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In hoeverre dit waar is weet ik niet, maar wij hebben ooit een oepsnestje gehad (da's wel waar :P) en één van de vier konijntjes gingen naar kennissen, met twee zoontjes. Op de een of andere manier heeft ie z'n pootje tussen de deur gekregen en daar istie aan overleden. Ik denk niet dat z'n pootje het enige is dat tussen de deur gekomen is, of ie uberhaupt tussen de deur is gekomen ipv dat ze iets met 'm uitgevreten hebben, maar ja dat is wat ze vertelden, moeilijk na te gaan natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gaf mijn konijn eten en toen ik de volgende ochtend beneden kwam had hij nog steeds niets gegeten. Toen brachten we hem naar de dokter en die zei dat hij hem in zijn praktijk zou houden. Die avond belde hij dat hij een haarbal had en dat hij het waarschijnlijk niet zou overleven. De volgende dag kwam mijn moeder op school. Hij heeft het niet overleefd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ergste wat ik met mijn nijnen heb meegemaakt is de dood van Dommel. Was echt heel akelig met veel bloed. Hoewel mijn gevoel al zei dat het goed mis was, had ik toch hoop omdat de dierenarts dacht dat ze er wel weer bovenop zou komen. Ze zat 's avonds bij mijn vriend op schoot voor het dwangvoeren en hij had een handdoek op schoot gelegd voor het bloeden. Er was echter zoveel bloed dat het door de handdoek, zijn broek en zelfs zijn onderbroek heen ging. Ik had ook net daarvoor iemand dodelijk zien verongelukken en ik had een tentamen verprutst. Dat dodelijke ongeluk was nu ook niet bepaald prettig om te zien. Toen Dommeltje ook nog eens dood ging werd het echt haast te veel voor me.

aangepast door Zwelgje
Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen ik mijn maatje dood aantrof in haar kooi, ze was al 10 jaar mijn grootste vriendin, en de dag van te voren was ik ook al wezen kijkken ze was hartstikke vrolijk en er was niks aan de hand. Maar de volgende morgen had ik zo'n gevoel dat ik bij vlkeje moest gaan kijkken en ja hoor mijn nachtmerrie was uitgekomen. Ze was helaas gestorven.. heb haar nog een knuffel gegeven en daarna met mijn vader een mooi plaatsje gegeven in de tuin en nou na 3 jaar kan ik af en toe nog steeds huilen want mis haar nog steeds op sommige momenten

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .