Ga naar inhoud

betekenis van je konijn de naam

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen heten Cleo en Caio.

Ik heb ze die naam niet gegeven om de betekenis eigenlijk.

Cleo zag ik.... en ik wist gewoon dat zij Cleo moest gaan heten. Dit betekend de roem des vaders.

Toen ik een vriendje voor haar ging halen wilde ik dat de namen op elkaar zouden lijken en dus beide zouden beginnen met een C en 4 letters zouden hebben en dan nog het liefst eindigde op een O en dat is gelukt met Caio wat joy (vreugde) betekend. Heel toepasselijk want door zijn komst kwam er ook vreugde :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb maar een paar namen met betekenis om eerlijk te zijn.

Maggie en Snuf hadden hun namen al, net als Woezel en Pip. Wij krijgen er nog 2 wildkleurtjes bij. Omdat ik dacht dat het dames waren, heb ik de kleinste Pluis genoemd, omdat ik het zo'n schattige naam vond. Omdat konijnen wilgentakken lekker vinden, noemde ik de andere Willow, dat bleek een mannetje te zijn. Toen kwamen de oeps-nestjes...

Stampertje heeft zijn naam te danken omdat ie altijd zo ongeduldig met zijn voorpootjes trappelde als hij "de fles" kreeg, net als in de Bambi-film (hij is trouwens net zo brutaal :mdr:).

Luna omdat ik het een heel mooie naam vond voor een heel lief konijntje, alleen helaas heeft ze het niet gehaald.

Yeti omdat ze wit is en bijna elk wit konijn al Snowy of Witje heet.

Een paar weken geleden hebben wij Matteo geadopteerd bij Aniek. Maar zowel Aniek als ik vonden de naam niet zo mooi, dus ben ik gaan kijken welke naam ik mooi vond. Omdat hij zo ontzettend vrolijk en energiek is, heb ik hem de naam Chuckles gegeven. Chuckle is grinniken in het Engels, eigenlijk heet ie dus Grinnikt, maar Amerikanen doen dit wel vaker, een s erachter plakken. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uno: heeft 1 stip links van de neus

Duo: heeft (hoe toevallig) 2 stippen naast de neus

Pringles: ach ja vernoemd naar chips

Bueno: vernoemd naar chocola

Flappie: omdat het een hangoor is

En epke: zo heette hij al toen hij uit de opvang kwam.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn konijnen heten Frits en Wilma, omdat het zo'n burgerlijk klef stel is. Als het mensen waren geweest hadden ze vast dezelfde fietsen in man- en vrouwuitvoering en windjacks in dezelfde kleuren. Een echt ANWB-echtpaar en daar passen deze namen wel bij :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier niet echt om betekenis van de naam gekozen.

Ik ben nogal een grote Disneyfan en wou dus een Disneynaam voor onze eerste. Dat is Stitch geworden (Stampertje vond ik niet zo origineel voor een konijn ;)).

Voor we een vriendinnetje voor hem hadden, keken we al uit naar een naam. Ik wou ook een Disneynaam omdat er toch een beetje een link zou zijn met Stitch. Dus wij maar denken en denken. En toen gingen we een avondje naar de cinema. Het werd de film Dark Shadows, een Disneyfilm. En in die film was er een theater met in grote letters "ROXY THEATER" op. Toen stootte ik mijn man aan "Hé, zou dat geen goeie naam zijn?". Dus zo kwam zij aan haar naam. Hoewel we haar nooit zo noemen, ze luistert enkel naar "Muisje" :P. Maar het blijft wel haar officiële naam.

Voor Ijtje, een van de ongeplande kleintjes, hangt er wel een betekenis aan vast. Ijtje was de eerste dagen na de geboorte erg klein en mager. Ik dacht echt dat hij het niet zou overleven. Maar miraculeus heeft hij het overleefd. Vandaar de naam Ijtje wat betekend, 'de door God beschermde'. Deze naam hebben de nieuwe baasjes dan ook overgenomen wat ik heel erg apprecieerde :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nala heb ik gekozen om de kleurtjes die ze heeft, die vond ik een beetje leeuw-achtig.

Puk heb ik uit de opvang en heette daar "Padmo". Ik vond dat alleen geen leuke naam, om het toch een beetje eer aan te doen heb ik toen wel per sé een naam gewild die wel met de letter P begon.

Loebas is overleden maar die naam heb ik destijds gekozen eigenlijk een beetje om dezelfde reden als Puk. Hij heette eerst "Lewis" maar vond dat echt geen leuke naam, dus toen iets ervan gemaakt wat er wel een beetje op lijkt maar ik wel leuk vond!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een vriendin had een konijntje die haar als Kyra werd meegegeven door de bewoners van de zorg instelling waar ze werkt. Kyra bleek een mannetje en dus werd het Bram. Maar Bram bleek tumoren te hebben en dus was mn vriendin hem al binnen een week kwijt. Mijn Kyra is daar naar vernoemd. Leyla is de naam van een kindje die ik tijdens een stage in mn klas had en die naam vond ik toen al heel apart omdat men t altijd als Laila of Layla schrijft. Hierbij is tenminste meteen duidelijk hoe je het uitspreekt. Al zeggen nog genoeg mensen Laila helaas.

aangepast door Charita
Link naar bericht
Delen op andere sites

Blacky: deze naam is spontaan gekomen. Het dier is zwart, n mannetje en het klinkt stoer en lief tegelijkertijd. Het past bij m.

Rosalie: mijn dame is chinchilla kleur, zorgzaam, komt me wijs over, lief en betrouwbaar. Mijn overgrootmoeder noemde zo en ik vond hun karakters op elkaar lijken, alsook de uiterlijke indruk. Om mijn overgrootmoeder te eren en mijn dame een sterke naam van n sterke vrouw te geven, kwam ik op deze naam en het voelt helemaal goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .