Ga naar inhoud

betekenis van je konijn de naam

Aanbevolen berichten

• Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb mijn nijnen vooral vernoemd naar bekende mensen.

- Snoef niet, dat was gewoon een ingeving van mijn vriend.

- Baby was Snoef's vrouwtje, en toen Snoef klein was noemde ik hem altijd Baby Snoef, dus werd zijn vrouwtje Baby.

- Lily is gewoon Lily, mooie naam.

- Mickey is vernoemd naar Mickey Rourke, hoewel ze een vrouwtje is (dat wist ik toen nog niet :D)

- Oscar is vernoemd naar een personage uit het zeer aangrijpende en hartverscheurende boek van Jonathan Foer.

- Sammy vond ik gewoon leuk

- Raffi is vernoemd naar Rafael Nadal.

- Milo is vernoemd naar Milo Ventimiglia

- Bartje heette al zo en heb ik zo gehouden.

- Hamster Freddie is vernoemd naar Freddie Mercury, mijn held.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gizmo: Omdat hij er zo uit zag toen we hem kochten. Ik wilde hem eerst Rammstein noemen.

Diddl: Verzonnen samen met het dochtertje van mijn vriend (is helaas inmiddels overleden)

Punky: Omdat ze een hanekam op haar kopje had staan toen we haar kochten, ze heeft trouwens nog steeds een klein hanekammetje.

Pongo: Omdat hij een echte pong,pong Pongo is. Eerst was hij gedoopt met de naam Mimihops door mijn vriend. Hij heeft Pongo gehaald samen met zijn dochter toen ik aan het werk was.

Bibbl: Omdat hij in de plaats van Diddl is gekomen en Bibbl is ook uit de film Barbie Fairytopia.

Bonnie: Heette al zo toen we haar kregen.

Misty: Heette al zo toen we haar kregen.

Squerl: Omdat ze een kopje van een eekhoorn had alleen ik was moe toen ik de naam opschreef. Eigenlijk hoort het Squirrel. Mijn vriend heeft dat verzonnen.

Fuzzy: Daar was ik ff met de betekenis in de war. Wij hadden eigenlijk Fluffy bedoeld. Fuzzy heeft meerdere betekenissen, o.a.: Duizelig, verward. Fluffy betekend: lekker pluizig. :whistle2:

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Ik denk altijd heel goed na over namen dus ook van de konijnen :bounce:

Sep heette in de opvang Ko, I dont think so. Sep was de hond van Rien Poortvliet waar ik een groot fan van ben.

Wieke hette in de opvang Mandenijn ( bleh) en ik wilde na Sep nog een friese naam en bedacht ineens Wieke.

Rinske hield ik een beetje in dezelfde sferen als Wieke en Sep

Olle heette Benny toen ik hem kreeg en dat vond ik geen goed plan :) Hij is groot en spierwit dus een skandinavische naam vond ik wel op zijn plek. Ik zag hem en wist meteen Olle!

Fenne een beetje in dezelfde trant van Wieke, Sep en Rinske.

Ik heb vroeger vaak star trek namen gehad, 4 ratjes bv, Q, Neelix, Kes en Lal. Cavia's die B'elanna , Seven en Doc heette of cavia's met een iers thema. ( Ian, Shannon, Eileen,) Maar goed, het ging over huidige konijnen :whistle2:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijne heten lady en knuffeltje.

Ik was nog maar 12 jaar toen ik Lady kreeg en koos die naam omdat de verkoper zei dat het een vrouwtje was. Kwam ik er pas 2 jaar nadien achter dat het een mannetje is:$

Knuffeltje heb ik net een half jaar geleden bij een intratuin gekocht met mijn partner. Dit is een heus vrouwtje! We hebben haar de naam knuffeltje gegeven omdat ze een dwerg-teddy is. Ze zag er zo lief en schattig uit dat we besloten dat dit de naam is die het beste bij haar past!:love:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn konijn heet.. Koos, van Ko van Konijn met nog iets er achter ;) ... Door alle andere mensen word hij Bart genoemd ( omdat ik hem van mijn vriend Bart heb gekregen) Maar vind de naam Koos niet helemaal bij hem passen.. en Bart wil ik hem eigenlijk niet meer noemen.. zo lastig als je er 2 van hebt.. en het hondje van mijn moeder heet ook al bartje :P .... dus ben nog opzoek naar iets beters haha.. iemand ideen voor een stoer konijn? simpel en nederlands?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn konijn heet.. Koos, van Ko van Konijn met nog iets er achter ;) ... Door alle andere mensen word hij Bart genoemd ( omdat ik hem van mijn vriend Bart heb gekregen) Maar vind de naam Koos niet helemaal bij hem passen.. en Bart wil ik hem eigenlijk niet meer noemen.. zo lastig als je er 2 van hebt.. en het hondje van mijn moeder heet ook al bartje :P .... dus ben nog opzoek naar iets beters haha.. iemand ideen voor een stoer konijn? simpel en nederlands?
rex (geloof ik niet nederlands:$)
Link naar bericht
Delen op andere sites

Rommel heet zo omdat ze van een rommelmarkt komt.

Een vriendin van mij heeft toen Dommel bedacht omdat het rijmt met Rommel.

En Pépe naar de garnaal uit the muppet show. Naast Pépe stond namelijk een bak met garnalen toen we hem kochten...huisdier garnalen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
mijn konijn heet hezel naar de film waterschapheuvel

het betekent hazelnoot die kleurheeft hij ook vandaar:yes:

Hazelnut is hazelnoot. Hazel heeft een bredere betekenis o.a. een hazelaar maar ook de kleur hazel, dat klopt dus wel.

aangepast door Diddl
Link naar bericht
Delen op andere sites

kheb ooit een franse hangoor gehad die "Bombs Away!" heette, twas echt wel een groot beest:D

franse hangoor "charles": hij zag er zo adellijk uit. Sir charles

heb ook ooit een valkparkiet gehad die "yokoshiugattamé" heette (yoko voor degene met een kort geheugen:D), naar een judoworp, hij was eerst een venijnig beestje, later wel een echt schatje

mijn schildpadden heten "kami" en "kazi" omdat ze altijd als een zot in het water duiken als ik binnenkom, om later weer terug op de rots te gaan zitten als ze doorhebben dat ik geen kwaad doe.

Mijn salamander heet "boefer" : op een dag toen ik thuiskwam was er een vis verdwenen en mijn salamander was ineens heel erg dik (die vis was echt groot voor hem! het heeft ook lang geduurd eer dat hij terug zijn normale postuur had)

goudvissen: guido en swa: ze zien er gewoon dom uit:D

siamese vechtvis : diego : klinkt gewoon zo stoer

zebrabarbeel: Sarchedon : hij heerst over het aquarium en pest alle vissen, in een griekse mythe (geloof ik) was sarchedon de naam van een ontembaar paard

algeneters : suckyme en suckyyou (zuigen tegen het glas)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 jaren later...

mijn konijnen noemen

flappie omdat da een hangoortje is en da was mijn eerste

en zij da ga ik zo noemen :) dan heb ik nijntje het mannetje het is echt een nijntje...

de caafjes noemen vodkatje en dieseltje :)

maar nu ben ik nog op zoek naar 2 namen voor vrouwtjes hangoortjes...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bas(je) betekent aanbeden. Ik vind het een prachtnaam omdat ze vroeger niks had en nu word e zowat aanbeden door mij en mijn zusjes.

Nola berekent kampioen. Ze kán meedoen aan shows maar voor mij is ze al een kampioen. Ze hoeft haar iet te bewijzen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .