Ga naar inhoud

betekenis van je konijn de naam

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heet Caramel, omdat ze een caramelkleurige vacht heeft! :P;)

En mijn vorige konijn heet Dropje, omdat ze zwart is, en omdat ik dat wel leuk vond: Caramel en Dropje.

Maar voor mijn nieuwe konijn weet ik nog geen naam. In de opvang heette hij Ciske, maar ik wil wel graag een naam met een betekenis! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Snoopy heette al Snoopy in het asiel. Het is niet de naam die ik zou kiezen, maar het heeft wel een verhaal.

Mijn dochtertje heeft Snoopy voor haar verjaardag gekregen. Ik had haar niets verteld en ze wist ook de naam niet. Toen ik haar vroeg welke naam ze voor het konijntje wilde zei ze; snoopy...vandaar ik de naam zo gehouden heb.

Chelsea is genoemd naar de favorite voetbalclub van mijn man..en ook omdat de vacht de kleuren heeft van een voetbal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb nu twee konijnen: roxy && boefje.

boefje:

Boefje jatte het voer van de kat(:$) en is heel ondeugend, vandaar dat ik hem boefje noemde...

roxy(AMPU):

mijn hond voxy hadden we laten inslapen dus de naam van het konijn moest erop lijken..

maar wij noemen hem altijd ampu, aangezien hij een geamputeerd pootje heeft!

Link naar bericht
Delen op andere sites
(heb op meerdere sites gezocht,, hier de betekenissen: )

Rebekka, Rebecca, Becky (eng.), Rebecque (fr.)

1.Afgeleid van het Hebreeuws. De betekenis is mogelijk; de welgeschapene.

2.Rebecca is een Hebreewse meisjesnaam. Het betekent `gebonden, trouw`.

3.Betekenis is onzeker, misschien strik, strop of bindkoord.

Dat is mijn echte naam :mdr:. Wordt overigens erg vaak Becks/Becky/Becca genoemd. Niet echt een mooie betekenis moet ik zeggen.

Dan is die van mijn :bunny2: Milou, toch beter.

Zacht, vriendelijk, mededinger.

Heb haar zo genoemd omdat ik het een leuke naam vond. Heb nu pas de betekenis opgezocht, en moet zeggen dat het toch wel klopt. :love:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn konijnen heten Saartje, Otoko, Vladimir en Victoria.

Saartje vond ik gewoon een hele schattige naam:) Weet niet of het een betekenis heeft.

Otoko had eerst een meisjesnaam... Maar het bleek dus een vent te zijn.. Toen heb ik hem een maand lang 'het mannetje' genoemd zonder een goede naam te weten. Toen bedacht ik me dat ik hem dus maar gewoon 'man' zou noemen, maar dan in het Japans (ik leer Japans).. En het Japanse woord voor 'man' is... Otoko.

Vladimir heeft mijn vriend verzonnen. Het is een coole naam, want het heeft iets duisters, vampierachtigs. Al hoorde ik van iemand van het forum dat het iets van 'Wim' betekent in het Russisch :lol: Vladimir is trouwens alles behalve duister, het is echt een sulletje:P

Victoria is een best normale naam, maar ook dat associeer ik met wat vampierachtigs. En het paste bij Vladimir want het begint met een 'V':P En het is zijn zusje dus... Victoria is wat normaaltjes, maar ik vind het wel een hele mooie naam, persoonlijk:D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jivey - Vernoemd naar Jive Jones:whistle2:

Pokey-Nokey - Vernoemd naar niet nader te noemen lichaamsdelen:$

Aki - Vernoemd naar de drummer van mn favo band (The Rasmus)

Vanha - Betekend bejaard in het Fins.

Knoedel - Dat klonk gewoon lief, beestje van pas 5 of 6 weekjes.

Gordon - Vernoemd naar Gordon Ramsey

Ramsey - Zie Gordon ;)

Samson - Leek erg veel op Samson

Maistro - Is een vlaamse reus, vond et wel een grootse naam, Is overigens een combi van mais en stro ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn konijn heet clicko.

Ik heb haar nu ongeveer 1,5 jaar geleden gevonden in een bos met alemaal gevaarlijke wegen eromheen. Na lang smeken mocht ik haar houden van mijn moeder.

Waarom ik haar nou clicko heb genoemd?

Omdat ze als een afvalbak (kliko) was behandeld vond ik dat wel een toepasselijke naam. Alleen ik wou er wel wat leuks van maken dus het werd clicko. Je spreekt het het zelfde uit alleen je schrijft het anders!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ohja ff ontopic:

Minou: Ik wilde eerst Minie (klein) maar ik vond het niet echt bij haar passen en ik vond Milou een leuke naam dus een combi daar van is: Minou.:)

Mees: ik had een meester die Sam heette. Meester Sam. Sam heeft me overal vroeger mee gehoplen (problemen thuis enzo) dus ik wilde of Mees (van Meester) of Sam mijn konijntje noemen. Maar ik vond Mees beter bij Minou passen. Dus vandaar Mees.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dropy heeft zijn naam omdat toen ik voor het eerst in het nestje(van ons) zag liggen. was het een rond zwart bolletje. het leek net zon lekker dropje:p en toen zei ik tegen me moeder. moet je nou kijken net een dropje. toen zei ik wacht ik noem hem Dropy:love: me moeder vondt het leuk.

ik denk dat Dropy gewoon dropje ofz betekent. is volgens mij ook een dropmerk:p

Dreamer komt aan der naam door:

ik heb haar samen met nog een nijntje bij een boer gekocht. er zaten meer konijnen. en ik droomde altijd van een konijn met veel kleuren en een mooie vacht en manen. nou en dat is Dreamer is het mooiste nijntje op de Wereld:love: en ook omdat ze nogal een dagdromertje is:p

Dreamer is engels voor Dromer. en in het spaans soñador. zo wou ik der eerst ook noemen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn huidige konijnen heten:

molly: was zo'n lekkere mollige toen we haar kregen.

Bram: Had veel haar toen hij klein was en we kennen iemand die zo heet met veel haar.

Lady: is een echte dame, heel sierlijk en mooi

Mijn inmiddels overleden konijnen:

Ties: scheurde alle tissues uit de doos op de bank en van Tissie is het ties geworden

Lobbes: omdat het zo'n braaf beestje was

Cheebee: Toen we haar zindelijk wilde maken hebben we de nodige problemen gehad en ze keutelde de hele kamer onder, op het limburgs betekend "schijtbeest" = sjietbies (weet niet of het zo dialectcorrect is geschreven, maar alleen mijn vriend beheerst de limburgse taal) en zodoende hebben we het een beetje opgeleukt en er Cheebee van gemaakt. (met de zindelijkheid is het goed gekomen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die van mij heet: Meneer Martin. Ik kende namelijk een meneer martin die ondanks alles altijd bleef vechten. Martin is ook een enorme doorzetten om 7 jaar in een veel te klein hok met te weinig water, geen aandacht en een groen uitgeslagen klein waterflesje, te hebben overleefd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou daar gaan we dan, haha:

Mijn allereerste konijn heb ik Stampertje genoemd, lekker origineel he?

Mijn 2e konijn heette eerst Sheila (uit de bold en de beautiful geloof ik), toen dit een mannetje bleek te zijn heb ik hem Paddy genoemd (van de band kelly family)

Mijn moeder had voor het 3e konijn de naam Tip gegeven, maar het bleek een vrouwtje te zijn en toen is het Roosje geworden.

de konijnen die ik nu heb zijn:

SMOKEY: omdat hij grijs was toen ik hem kocht, nu is hij trouwens bruin

FLEURTJE & FLOORTJE: zijn 2 zusjes en vond het leuk bij elkaar passen. betekenis is voor allebei bloem.

HARRY: Henry was zijn naam bij de intratuin waar ik stage liep (ze hadden hem een naam gegeven, omdat hij er al langer zat) ik d8 dat hij Harry heettte (had het niet goed verstaan) dus nu heet hij nog Harry. Zag net dat het heerser van het thuisland betekent, is wel grappig want hij is de baas over een harem van 3 vrouwen, haha.

AAGJE, ABEL en AUKE: was mijn eerste gewilde nestje Harry x Fleur (ja ja ik weet het ik ga naar de hel, maar heb me leven gebetert en neem nooit meer een nestje:)

A is de eerste letter van het alfabet en Friese namen vind ik leuk dus vandaar.

Aagje= Mooi

Abel= `een adem, damp, of trots`.

Auke= `De oorsprong van deze naam is onzeker, kan een bakernaam zijn (naam die in de kindermond is ontstaan en later een officiële naam werd)`.

BO: een oeps nestje van Abel en Aagje. 2e nestje dus een naam met de B.

BO: `bijnaam, populair geworden door actrice Bo Derek.`.

EFI: Afrikaanse naam met als betekenis 'geboren op vrijdag' vond het een leuke naam.

BRECHJE: weer een Friese naam betekenis: `De stralende`

YOSHI: konijntje die hier gevonden is in de straat, naar de dierenbescherming gebracht. hij werd niet opgehaald dus wij hebben hem geadopteerd. Hij heeft een soort van Japanner aftekening dus ik wilde een japanse naam.

Yoshi= de geadopteerde, toepasselijk he ;)

groetjes,

leonie

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .