Ga naar inhoud

scheve kop kat

Rian
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 2e kerstdag ging ik bij mijn ouders eten, zij hebben een poes. Poes is nu 15 jaar oud maar is nog zo gezond als een vis. Maar..we zagen ineens dat ze haar kopje wat scheef hield, naar rechts. Ook haar rechteroortje leek wat te hangen. Af en toe schud ze wat met haar kopje, en wast ze zich over dat oortje. Ik dacht dus meteen aan een oorontsteking. Maar...het viel me op dat ze haar rechteroogje niet dicht deed als ze zat te dutten. Ik heb dit ook nog getest door met mijn vinger naar haar oogje toe te bewegen, haar linkeroogje gaat dan uit reflex dicht maar haar rechteroogje dus niet. Wel is haar pupilreflex aan beide kanten prima. Ook het lopen gaat verder prima, dus rechts is er, buiten haar gezichtje, niks aan de hand.

Ze is verder prima levendig, eet en drinkt goed, ontlasting ook prima.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn met haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, we denken hetzelfde, vooral hersenbloeding kwam ook bij mij op omdat de hele rechterkant van haar gezichtje "hangt". Arme schat. Ze gaat morgen ook naar de DA, maar ik wilde toch alvast wat advies hier vragen, vooral omdat ze verder nergens last van lijkt te hebben. Al kun je dat van buiten natuurlijk niet optimaal zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is al gezegd he? Het hoeft niet gelijk het ergste te zijn als een tumor of beroerte, maar ook een infectie is een mogelijkheid. Wat ik vreemd vind is dat het vrijdag al te zien was en ze maandag pas naar de da gaan. Afhankelijk van de oorzaak zou snelle behandeling verergering van de symptomen en blijvende schade kunnen voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze haar oogje niet dichtdoet met slapen is inderdaad wel erg raar.

Ik dacht zelf eerst aan oormijd, toen ik dat over haar oor las, maar toen ik daarna de rest las over het niet dichtdoen van haar rechter oogje.. dat kan niet veel goeds betekenen denk ik :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze haar oogje niet dichtdoet met slapen is inderdaad wel erg raar.

Ik dacht zelf eerst aan oormijd, toen ik dat over haar oor las, maar toen ik daarna de rest las over het niet dichtdoen van haar rechter oogje.. dat kan niet veel goeds betekenen denk ik :eek:

Inderdaad, dat oogje.. Misschien dat ze half verlamt is en dan kom ik toch uit bij een beroerte... Mijn konijn heeft een paar maand terug een hersenbloeding gehad, zijn kop stond scheef en zijn oogje zat juist dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat vond ik dus inderdaad ook het meest vreemd, dat oogje dat niet meer dichtgaat. Maar de rest van de rechterkant van haar lichaam kan ze verder alles nog mee, ze buigt als een elastiek om zich te wassen enz,.

Ik snap wel dat jullie nu meteen beginnen te roepen dat we acuut naar de DA moeten rennen maar als het een beroerte of tumor is (wat naar alle waarschijnlijkheid het geval is, gezien de verschijnselen) kun je toch verder niks doen, geef je dat beestje alleen maar een hoop stress mee en dat vind ik nog veel erger.

In ieder geval, morgen gaat ze naar de DA, en dan laat ik jullie weten wat er precies aan de hand is!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft echt geen beroerte of tumor te zijn, als er een aandoening is aan de aangezichtszenuw krijg je dit ook. Bij mensen noem je dat Bell's paralyse als er geen duidelijke oorzaak is, ik weet niet of het bij katten ook voor komt maar het is in ieder geval het eerste waar ik aan moest denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een paar uurtjes is Poes aan de beurt bij de DA. Ze kan haar oogje inmiddels al een stukje dichtdoen, ze reageert beter op mijn vinger als ik naar haar oogje toebeweeg. Ook haar oortje hangt bijna niet meer zoals een paar dagen geleden. Ondanks dat natuurlijk toch naar de DA. Ik laat weten hoe en wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poes moet morgen geopereerd worden aan...een aantal rotte kiesjes! Dat ze een slecht gebitje had wisten we al een hele tijd. Poes hebben we als kitten gevonden, ze was toen erg ziek en heeft bijna geen tandjes gekregen. Brokjes eten kon ze dus alleen maar als ze geweekt werden, waardoor ze erg veel tandsteen kreeg. De DA haalde dit telkens weg, maar het is steeds erger geworden en moest eigenlijk onder narcose weggehaald worden. Vanwege haar leeftijd vond de DA dit eigenlijk te risicovol, maar nu ze rotte kiesjes heeft moeten ze toch echt onder narcose weggehaald worden.

Verder heeft de DA alles goed nagekeken, oogjes en oortjes prima in orde.

Morgenvroeg om 09:30 brengen we haar, en ik vind het erg spannend, hoop maar dat ze goed uit de narcose komt. Duimen maar voor Poes!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is mijn kat Whoopie ook op latere leeftijd geopereerd, zij had huidkanker. Hoe dit allemaal gegaan is weet ik niet meer, ik was toen een jaar of tien. Whoopie is op zestien jarige leeftijd overleden, en ze had toen al een aantal jaar kanker, dus ze was in ieder geval wel een jaar of 14 toen ze onder het mes ging. Blijkbaar is dat goed gegaan want ze is er nog redelijk oud mee geworden. Ik zal wel even navraag doen als m'n ouders thuis zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even rondgelezen op internet, maar narcose bij oudere katten schijnt niet meer risico met zich mee te brengen dan bij jongere katten, mits ze helemaal gezond zijn. De ingreep zelf valt geloof ik nogal mee, ze zal nu meer last hebben in haar mondje dan na de ingreep denk ik! Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie lieve berichtjes! Het duimen heeft (tot nu toe) geholpen, ze ligt wakker te worden onder de warmtelamp. Er zijn 4 kiezen getrokken en een hoektand (de enige die ze nog had...) want deze was flink ontstoken, vandaar ook haar scheve kopje. Vanavond om 18:30 mogen we haar ophalen, en dan maar afwachten hoe het met eten gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .