Spring naar bijdragen
freyja

Aziatische grondeekhoorn oftewel boeroendoek

Recommended Posts

dat si weer een hele andere discussie want waarom zou je geen exoten mogen houden?? ik ga hier denk ik eens een ander topic over openen, dan kunnen we daarover verder daar discussieren..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is niet altijd waar, er zijn echt heel slechte dierenwinkels(veel) maar er zijn er ook die echt goed zijn voor hun dieren en goede voorlichting geven, maar dat zijn er helaas niet veel...

en als ik de ruimte en het geld had(en de middelen) zou ik zelf graag een dierenwinkel beginnen waar ik wel goed voor mijn dieren zou zijn en ze de ruimte ziou geven.

Of een dierentuin, waar ik mensen voorlichting kon geven.Maar ook gewoon omdat ik het leuk vind, als je de dieren zo natuurlijk mogelijk houdt, vind ik dat het best kan!

(ik vind zelf vogeltjes altijd zo zielig...)

Dat zeg ik niet. Er zijn ook goede Dw's,ik heb me niet helemaal goed uitgedrukt. Maar insommige Dw's is het erg slecht voor de dieren en die zouden beter geen dieren kunnen houden. Want zij willen er alleen geld aan verdienen maar er geen tijd in steken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb een nieuw topic geopend, maar voor je reageert denk dan ook even aan de katten die op flatten zitten...

Evenals honden die veel te groot zijn om in een flat gehouden te worden. Denk aan een Herder,daar zijn er hier een paar van en die mensen houden het dier in een flatje en lopen 2 keer per dag een half uur met het dier. Denk daar ook even aan dan.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Freya,

Ik ben sinds drie weken de eigenares van twee aziätische grondeekhoorntjes. Ik wil toch wel even reageren op meerdere mails die ik hier heb gelezen en jou vertellen wat mijn resultaten zijn na drie weken.

Mijn boeroendoekjes zijn genaamd naar knabbeltje en babbeltje maar dan iets leuker, namelijk knabby en babby.

Ze hebben een kooi van 180 cm hoog, 60 cm breed en diep. Drie slaaphuisjes hangen erin waarvan eentje buiten hangt. Hier slaapt het vrouwtje in.

De eerste week dat ik mijn diertjes had was een ramp, heb namelijk vier katten en uiteraard, je raad de gevolgen al, die lieverds dachten dat het muizen waren. Resultaat, de poezen zijn uit het salon verbannen tot eergisteren. Nu de tweede en derde week ben ik continu met de vrije tijd die me nog restte na het werk bezig geweest met deze beestjes. Hand in de kooi plaatsen, vinger naar hun muiltje brengen, praten praten en nog eens praten. Ik noem ze ook bij hun naam.

Wat is het resultaat na drie weken ? Wel, zoals de meeste hier zeggen, je neemt en knuffelt ze niet zoals je met een kat of hond doet. Maar, ze komen op mijn hand zitten, babby, het vrouwtje kruipt zelf in mijn mouw, ze zijn gek op yoghurt en als je dat op je vinger legt likken ze die af tot het laatste prulletje dat er aanhangt. Ze nemen het eten niet enkel uit mijn hand maar halen het zelf heel rustig met hun pootjes van tussen mijn twee vingers en blijven mooi zitten op mijn hand terwijl ik met mijn ander hand de diertjes echt wel mag strelen over het rugje. Als ik hun naam roep dan komen ze ook op mijn stem.

Wat ik jou dus wil zeggen, als je ooit zo een diertjes wil houden, hou er rekening mee als je ze tam wil maken dat je daar echt tijd moet insteken, geduld is de grootste vereiste. Je mag ze dus zeker niet houden om er eentje te hebben.

Wat betreft de reacties dat het wilde dieren zijn die buiten horen, ik kan jullie ook geen ongelijk geven maar ze komen uit Azië en zitten in België. Je kan ze moeilijk terug brengen naar land van oorsprong dus ik heb dan veel liever dat ik ze bij mij hou dan dat ik ze in de dierenwinkel moet laten want daar zitten ze pas in kleine hokjes en soms met meerdere op elkaar gesprokkeld. Als je zo een diertje wil aanschaffen ga dan zoeken op het internet naar een hobbykweker die ze binnen houdt. Mijn diertjes komen van bij zo iemand en die zijn helemaal niet zo schuw als mijn beweert.

Als je tijd en respekt hebt voor deze dieren dan heb je echt wel een plezier aan die beestjes. Ik lach me hier voortdurend een breuk met hun fratsen die ze uithalen. Dus of ik ze nu echt moet buiten laten in de wilde natuur, ik denk er niet aan.

Groetjes, zeeegeltje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook al een paar jaar boeroendoeks als huisdier. Het is absoluut niet zielig hoor, want ik ze zijn gewend om in gevangenschap te leven. Net als konijnen bijv. of andere dieren. Die komen oorspronkelijk toch ook uit het wild, maar zijn het gewend om in gevangenschap te leven. Ik heb ze gekocht bij iemand die ze kweekt. Nu woont ie in een (vogel)kooi van 60x60x185. Met een stuk boom erin, hokjes en plankjes. Het leuke is dat je ze ook tam kunt maken. Ik laat hem vaak loslopen. Z'n kooi staat op mn slaapkamer. Hij vind het gewoon te gek als hij eruit mag. In het begin gaat hij nog niet vanzelf terug in de kooi. Je kan hem dan lokken met voer. Als hij je kent, komt hij op je zitten en eet uit je hand. Eerst had ik er 2, maar jammer genoeg is er 1 ziek geworden en na een poosje dood gegaan. Die ander heeft het nog steeds goed naar zn zin.

Boeroendoeks zijn gewoon leuk als huisdier, al1 je moet ze niet (in een opwelling) bij de dierenwinkel kopen zonder je er iets van af weet. Wij gaan waarschijnlijk een grote volliere bouwen in de tuin, en ga ik er meer houden:love:

Groetjes, Ilse

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk om te lezen dat het ook goed gaat bij een aantal mensen !! Leuk hoor dat jullie hebben gekozen voor een diertje dat minder vaak voorkomt als huisdier. Misschien kunnen jullie een x een foto plaatsen van ze ?? Altijd leuk om te zien hoe ze eruit zien en hoe ze leven :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een paar foto's van mijn boeroendoeks.:love: Niet alle foto's zijn van de boeroendoek die ik nu heb. Er zijn er een paar van mn vorige boeroendoeks, maar die zijn dood :(

Groetjes, Ilse

Foto-CO4YPFWH.jpg

Foto-HXAZFRCX.jpg

Foto-JAC3QWMU.jpg

In ons oude huis had ik behang op mn kamer waar ze tegen op konden klimmen :mdr: maar we zijn nu verhuist en nu heb ik glad behang

Foto-EXTPLEYD.jpg

In hun buiten kooi...

Foto-X8U6HQGQ.jpg

Foto-6SKMAFUJ.jpg

Foto-4OTCLCSW.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet hier even op reagere, aangezien ik een leuke ervaring heb :)

Ik heb nu sinds kort (nog geen maand) een mannetjes boeroendoek van een hobbyfokker overgenomen.

Hij is 3 maanden oud en heet Mushi.

Ik vind het echt een schatje, ben nog nooit zo verliefd geweest op een dier.

Hij klimt altijd tegen de tralies aan als ik er ben, en hij klimt dan ook echt mijn hele hand achterna.

Als die naar buiten mag klimt die via mn arm op mijn schouder en gaat die daar even zitten en dan vliegt die door de kamer.

Hij vind het heerlijk om overal een keer komen en te springen en te klimmen.

En als ik eraan kom dan springt die gelijk op me. Ik kan hem ook gewoon aaien en kusjes geven, hij vind het helemaal niet erg.

Ik vind het een geschikt huisdier, en ik heb dan niet de grootste kooi (170 hoog 60 breed 60 diep). Maar hij zit minstens 3 uur per dag los in mijn kamer rond te sjeesen. En hij is zo supertam echt superleuk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .