Spring naar bijdragen
Linsjuh

2muisjes

Recommended Posts

een andere

ik plaats de foto later wel. de afmetingen plaats ik ook niet. jullie drammen er toch alleen maar over door. hij is in idergeval groter dan de afmetingen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi :bounce:.

Helena hier.

Ikzelf hou muizen in een dunabak.Zou eerst een aquarium kopen maar dat is door persoonlijke redenen niet door gegaan.

Nu heb ik een dunabak gekocht die al met al €45 euro gekost heeft (all inn,muizen had ik in een curverak eerst met gaatjes gemaakt in het deksel,voor lucht).Ze heben nu véél meer ruimte.

Persoonlijk denk ik dat een dunabak héél goed is (let wel ff op de traliestand,dat je daar net niet een pinknagel tussen kan doen,dan is de afstand goed en kunnen eventuele jonkies er NIET tussendoor glippen).

Mijn dunabakoppervalkte van de bodem is een slag groter als 2a4blaadjes aan elkaar.Hierin hou ik maximaal 6 muizen.Jonkies gaan nar 4 weken naar dierenzaak toe.

Als bodembedekking heb ik zaagsle en hooi (soms geplukt gras van buiten).Ik geef als voer HopeFarms (laboratorium)bix.Dit is voor muizen/rattenvoer.Daarnaast krijgen ze gedroogt fruit wat ik bij dierenzaak haal,en ze krijgen af en toe een KLEIN stukje broodkorst.

Totaal heb ik 5 dames en 1 heer.

Hopelijk heb ik wat neergezet waar je wat aan hebt?Suk6 :yes: met je diertjes!

:whistle2:

Groeten van mijn partner en mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm, vijf dames en een heer in een duna? Persoonlijk vind ik dat dus te veel, zeker omdat er ook steeds nesten in liggen. Komt nog bij dat ik vier weken echt te vroeg vind om de jonkies naar de dw te brengen, je zou het best wachten tot ze minimaal vijf weken oud zijn. Sowieso ben ik geen liefhebber van muizen naar de dw brengen. Je hebt geen enkele controle op hoe ze terecht komen, en de voorlichting vanuit dierenwinkels laat vaak veel te wensen over. De diertjes kunnen alleen komen te wonen, of te klein gehuisvest, of in een kale bak zonder enig vermaak. Daarnaast kunnen ze vaak het verschil tussen man en vrouw niet zien, dus worden er broer/zus combinaties verkocht met alle gevolgen van dien. Of er zit per ongeluk een manneke tussen de vrouwen in de dw waardoor klanten een zwanger dametje kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .