Spring naar bijdragen
Linsjuh

2muisjes

Recommended Posts

yeah:D

Ik heb voor kerst van een vriendin 2muisjes gekregen:love:

Maar ik heb een aantal vraagje's.

Wat voorn hok kan ik voor ze gebruiken? Me ouders zeggen een aqaurium. Maar hoe groot moet die dan zijn? En is een vogelkooi voor tijdelijk ook goed?

Dat was het weer:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb ze nu in zon muizen kooitje. dat op een aqaurium lijkt:p Die krijg ik ook voor ze

mar ik heb nog een vraagje:

Wat mogen ze voor extra's(snoepjes etc.)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor twee muisjes moet je een kooi of aquarium hebben van minimaal 50x30x30 cm. Ze kunnen in een vogelkooitje als de afmetingen goed zijn, maar dan mogen de spijlen niet te ver uit elkaar staan. Voor grote volwassen muizen maximaal 1 cm, voor kleinere of jongere muizen maximaal 6 mm. Een mini duna is zeer geschikt voor muizen. Zelf vind ik een aquarium het fijnste, ze zitten beschermd tegen tocht en je kunt ze goed zien.

Als extra's kun je ze meelwormen geven, ongebrande en ongezoute pinda's, trosgierst, stukje gekookt eiwit, parkietenzaad (ik strooi het altijd over de bodem en werk het een beetje in de bodembedekking, dan hebben ze even wat te doen), kleine stukjes fruit of groente (echt niet te veel, ze kunnen er van aan de diarree gaan), brinta gemaakt met water of kattenmelk (geen gewone melk gebruiken, ze kunnen niet tegen lactose!).

Enne, we zijn hier gek op foto's dat weet je toch? :bounce:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een beetje offtopic, petra ik zie dat jij een hooibal n de kooi hebt, gevuld met iets? Is dat de grootste maat hooibal? Gebruiken ze die om te spelen of te slapen?

Kan het geen kwaad met klemzitten van pootjes/staartjes?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad de grootste maat hooibal, hoewel ik de kleintjes ook gebruik. Op de foto zit er een washandje in. Ik doe er ook wel eens gewoon een stuk stof in, of papiersnippers of hooi. In de kleine ballen past precies zo'n kokosnestje voor vogels. Ze gebruiken ze om in te slapen, maar ook om lekker te klimmen. Ik heb nog geen problemen gehad dat er een muisje klem kwam te zitten, en ik weet van veel meer muizenhouders dat ze hooiballen gebruiken en nog nooit heb ik van iemand gehoord over een vastzittend muisje :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

leuk hok:D

ik krijg net zo iets als een aqaurium maar dan van plastic.Ken je die?

En natuurlijk krijgen jullie foto's! Ik ga kijken of mijn hooibal van de konijnen er in past. Me dikkerd doen er toch niks mee:p nja soms, ze gaan er altijd mee overgooien xD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die is dan waarschijnlijk te klein.. Waarom koop je niet een mooi echt aquarium ( 2e hands bijv, waar een deukje inzit waardoor hij lek is ), of een terrarium ( 2e hands bijv, waar slangen in zaten )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haal me ouders maar is over:s hij is al besteld. maar dan in nog kleinere maten:s ik meot er wel zelf aan meebetalen dus misschien lukt het me ze over te halen;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het er nog even met ze over hebben, dat het hok te klein is voor de muizen en ze daar niet gelukkig van worden. Zoek dan een hok wat niet te duur is bijvoorbeeld een aquarium (zoals Sascha al aangaf) en laat ze de foto van Petra zien, misschien brengt dat ze op andere gedachten. En breng het nooit aanvallend aan je ouders, maar als een suggestie ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ik mijn mond maar even houden ;). Ik vind het alleen erg onverstandig van je ouders dat ze zomaar iets kopen, zonder uberhaupt te weten wat muisjes nodig hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb een dunabak die ik verkoop met div speeltjes erbij.

mocht interesse hebben mail mij dan even. Ik zit nu niet thuis maar thuis had ik de prijs op mijn pc staan. En de vraag is: hoe ver woon je??

Naar mijn idee is hij ook te groot om op te sturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze woont in Soest ;)

Ik vind het ook erg onverstandig van je ouders dat ze het goed vinden dat je diertjes gaat houden maar dat ze vervolgens niet even kijken wat die dieren nu nodig hebben. Een faunabox kunnen ze amper in rondlopen, er past geen loopwieltje in of leuke speeltjes. Je kunt muisjes ook niet los laten lopen zoals je bij andere dieren doet, dus de ruimte die je ze geeft in hun hok is de ruimte waar ze hun leventje doorbrengen. Zet je ze te klein dan krijg je gefrustreerde muisjes die alleen bezig zijn met proberen uit te breken. Uiteindelijk heb je er dan helemaal geen plezier van, het leuke aan muizen is nou juist om ze bezig te zien in hun hok met klimmen en klauteren en onderzoeken en de boel opnieuw inrichten. Dat ze in de dierenwinkel zeggen dat het goed is kun je niet op vertrouwen, ze zeggen daar zoveel onzinnigs.

Kijk eens op marktplaats voor een tweedehands miniduna. Die kun je makkelijk vinden voor €10-€15.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .