Ga naar inhoud

Weet een konijn wat hij wel en niet kan eten??


Niekie

Aanbevolen berichten

Het is namelijk zo dat er regelmatig uitgebloeide passiebloemen bij ons in de tuin op de grond liggen. Als Fluffy en Spikkel hun hok uitmogen heb ik niet altijd in de gaten dat ze er weer liggen. Spikkel eet iedere keer weer haar buikje vol met die dingen.

Maar nu vraag ik me af of een konijn dus weet wat hij wel of niet kan eten.

Wie heeft hier antwoord op??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je een konijn voorschotelt zal hij vaak wel eten. De giftige planten komen over het algemeen niet van oorsprong in de natuur voor hier. Als het een wel bekende plant is zullen ze er alleen van eten als er niets anders in de buurt is, en in de natuur zullen ze er dan ook last van krijgen en soms sterven. Het is dus beter om het zekere voor het onzekere te nemen en te zorgen dat je tuin vrij is van giftige planten of dat die planten in potten staan en hoog zodat jouw konijnen er niet bij kunnen.

Als je konijn van een (mogelijk) giftige plant eet dan kun je hem het best zo snel mogelijk (binnen een uur) Norit geven. Dit is niet schadelijk voor een konijn en zorgt er voor dat de giftige stoffen niet door het lichaam worden opgenomen. Het is gewoon te koop bij drogisterijen.

Hier kun je een lijst van giftige planten vinden http://www.konijnen.nl/voer/kruiden_giftig.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .