Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Na een tip van een meisje hier uit Apeldoorn heb ik wilgentakjes gekocht hier bij de Pet's Place. Nu hebben hun die takjes in een vriezer liggen en kreeg het advies dit thuis ook te doen. Ik heb er nu eentje uitliggen want ik ben benieuwd of Flappy dit ook lust. Maar moet ik nu eerst een heel klein stukje geven (net zoals met groenten) of kan ik het takje zo helemaal geven??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gewoon lekker geven, tenzij het een hele boom in 1x is :) Takken van fruitbomen vinden ze overigens ook lekker hoor! :)

Hij eet het niet!! Hihihi. Helaas kan ik nergens takken van fruitbomen krijgen. Ik woon vlakbij het centrum en daar staat niks in het "wild". Zou daar ook niks van durven geven trouwens met al die auto's enz. die er langs rijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha:) Dat kan ook nog jowh.

* Zucht* Heb echt last van het typvirus,alles wat ik type gaat verkeerd. Verkeerde lettervolgorde en zo. *Gaat even haar medicijn nemen tegen het Typvirus*

Tada,zo goed als nieuw. Nu kan ik weer typen:lol:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er wordt vaak gezegd dat konijnen aan alles heel traag moeten wennen omdat hun spijsverteringsstelsel zo gevoelig zou zijn. Ik vraag me af in hoeverre dat klopt. Je moet ze inderdaad niet een hele boom in één keer geven zoals Evee zegt :) , maar vandaag drie blaadjes, morgen zes en overmorgen negen, dat vind ik ook echt overdreven. Ik denk dat konijnen tegen meer kunnen dan over 't algemeen wordt aangenomen... Geef Flappy maar gewoon een heel takje ineens! (en smakelijk aan je nijntje! ;-) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat opbouwen neem ik ook altijd met een korreltje zout hoor mintaka, maar mijn ervaring is wel dat bij konijnen die gevoelige darmen hebben je dat wel moet doen. Maar onze nijnen probeer ik altijd de 1e keer met een beperkte hoeveelheid als ik iets nieuws doe, en vinden ze het lekker en gaat het goed krijgen ze gewoon meer. Ze hebben eigenlijk nooit diaree hier :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ben ook niet erg "voorzichtig" wat het wennen aan nieuwe groentes betreft en heb ook nog nooit een nijn met diarree gezien... vandaar dat ik vind dat die richtlijnen een beetje te strikt zijn. :) maar ik kan me voorstellen dat het ene nijn het andere niet is en dat er dus nijnen zijn die veel gevoeliger zijn dan mijn rebellen hier

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .