Ga naar inhoud

ringworm:(


nijn_konijn

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat Stronghold ook tegen ringworm was Petra, maar correct me if i'm wrong !

Goed te lezen dat je de dierenarts al gebeld hebt nijn-konijn !!

Slim besluit !

Het waren niet mijn kinderen die het hadden..Wat ze er precies voor gehad hebben weet ik niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat Petra gelijk heeft, bij een mens met ringworm wordt een antischimmel middel (creme) gegeven dus ik vermoed dat dit bij dieren ook zal zijn? Ik ken stronghold verder niet, dus ik weet niet waarvoor het dient?

Bij een mens gaat het niet vanzelf over, ik spreek uit eigen ervaring!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ringworm bij mensen, Nijn_konijn, krijg je rode plekken op je huid....niet heel veel, meestal begint het met 1 ronde rode ring/plek van ongeveer 3 cm doorsnede. Vaak op je arm..

Die plek kan jeuken en je kan het heel goed herkennen omdat het net lijkt alsof de plek van binnen hersteld..

Je ziet dus een ring..Die ring ziet er een beetje bobbelig en schilverachtig uit. Het kan zelfs zijn dat je vindt dat het op eczeem lijkt..

Maar het binnenste van die ring is niet zo rood en dan zie je eigenlijk meer roodgevlekt/gewone huid.

Het is echt besmettelijk en als je één plek hebt, volgt er vaak na een week ofzo nog een plek..

Het komt best heel vaak voor, vooral bij kinderen en de huisarts gaat je er niet raar op aan kijken !

Je krijgt een zalfje en klaar..

Maar je moet er wel echt mee naar de dokter want het is echt besmettelijk !!

Even een foto gezocht:

kidsore.jpg

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .