Ga naar inhoud

karton/papier/stof opeten

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik wilde eerst een reactie plaatsen bij het topic speelgoed maar heb besloten om een nieuw topic te openen.

In het topic speelgoed las ik verhalen over telefoonboeken , handdoeken etc. als speelgoed.

Ik heb dit alles ook geprobeerd en mijn konijn vond het geweldig........helaas moest ik bij het kleedje en telefoonboek spelbreker zijn want mijn konijn eet alles op en inkt en textiel lijken me nu niet zo gezond en goed voor de spijsvertering.

Een half telefoonboek is zo verdwenen .

En bij een kartonnen doos vind ik nauwelijk een stukje karton meer terug.

ze vreet gewoon alles op ( en ik geef haar echt wel te eten hoor :yes:)

Onder haar kooi had ik vorig jaar een vloerkleedje liggen voor extra isolatie omdat de vloer soms zo koud kan zijn. Nou ze heeft het voor elkaar gekregen om hele delen van het kleedje op te snoeperen.

En wcrolletjes zijn binnen een half uur compleet verdwenen .

hebben meerdere konijntjes deze aparte eetgewoonte ? en kan het kwaad ?

ik wil mijn konijntje haar fun om een kartonnen doos te slopen eigenlijk niet afnemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ze een klein beetje karton of papier binnenkrijgt kan het niet zoveel kwaad, maar halve telefoonboeken/kartonnen dozen en hele wc-rolletjes enzovoort.. Tsja, dan is het misschien toch voor dit konijn niet zulk geschikt speelgoed.. En kleedjes zou ik er dan ook maar niet meer bij leggen..

Wat misschien wel kan helpen.. Mijn konijn at ook alles op als ik de doos en de wc-rol in haar hok zette.. Stond het er allemaal buiten, dan ging ze er gewoon mee spelen, soms een klein hapje eruit, maar verder niet.. Anders zul je wat alternatieven moeten gebruiken.. Zoals speelgoed van hout waar wel aan geknaagd mag worden(wilgenhout), dat zijn meestal van die bruggetjes, die kun je in de dierenwinkel

kopen. Ook kun je zelf wilgentakken afknippen. Zorg wel dat de boom niet naast een weg staat waar veel auto's langskomen enz.

Ik hoop dat ik je zo wat geholpen heb.. Succes

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel herkenbaar dit... Teddie bij mij eet écht álles: chips (alle smaken+ de zak) papier (het liefst behang), kattenvoer (duwt de kat weg bij haar voerbak), tafelkleedjes, plastic tassen, koffie, bier, planten, kaas, cd's enz. om GEK van te worden!!! ik politieagent tegen een grijs naïef boevig binkiëend grootorige druktemaker..... :love:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik herken dit ook, vooral bij onze knabbeltje (ja ze heeft haar naam mee) Handoek sloopt ze een eet ze op, laatst een tapijtje neegelgd voor de warmte, die was ook de volgende dag voor de helft verdwenen, karton dito. Tja hout heeft ze genoeg, ze sloopt de hele flat!!!! Ook stukjes wilgen erin gedaan die stokjes die je in de winkel kan kopen, maar daar doet mevrouw niets mee!!!!!

Dus al we nu wat karton erin doen houden we het in de gaten en als het te hevtig wordt dan halen we het weg.

Veel succes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tommie knaagt altijd het liefst aan boeken, tijdschriften of een krant die ik op dat moment toevallig aan het lezen ben. Laatst was ik een behoorlijke pil aan het lezen, moest even naar de WC en legde het boek op de bank. Vergeten dat Tommie aan het rondlopen was, dus 5 minuten later kwam ik terug..was meneer mijn boek lekker aan het kapot scheuren! Gelukkig alleen de pagina's die ik al gelezen had, maar toch..was geen goedkoop boek :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 maanden later...
  • 11 jaren later...

Ik denk dat als het onbedrukt karton is, en het met mate gebeurd het niet zoveel kwaad kan. Het bevat geen calorieen en vult de maag, dus kan misschien zelfs positief uitpakken😎

Volgens mij ook leuk tijdverdrijf voor een konijn.

Ik had voorheen 2 voedsters die ook veel karton wegwerkten en ik heb er nooit iets aan gemerkt. Aten daarnaast ook enorm veel hooi en alles wat ze maar te pakken konden krijgen. Ik maakte me meer zorgen om boomblaadjes in de herfst, die van allerlei bomen afkomstig zijn (misschien ook giftige). En soms al maanden lagen te rotten. Waren ze gek op! Ik probeerde ze zoveel mogelijk weg te halen maar ze hebben er veel weggewerkt en nooit iets aan over gehouden. Misschien hebben ze wel buikpijn gehad maar laten ze het niet merken als konijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .