Ga naar inhoud

Konijn heeft van plant gegeten


sven_kim

Aanbevolen berichten

Als een konijn een bepaalde kamerplant per ongeluk eet er gebeurd niets, hij heeft nergens last van, wil dit natuurlijk niet zeggen dat er geen enkele kamerplant is die wel schadelijk is. Nijn heeft ook altijd de neiging om van een bepaalde plant bij ons te eten (Yucca), in dit geval kon dit ook geen kwaad maar ik zou er inderdaad zeker niet zomaar vanuit gaan dat het niet schadelijk is aangezien er, zoals Bunny Ranch Chanty al zegt, wel degelijk giftige kamerplanten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk maar vrijwel geen enkele plant is zo giftig dat ze er acuut dood aan gaan.

Je moest is weten wat het konijn van mn zus al heeft weggewerkt, ze huppelt nog steeds vrolijk rond. Cookie idem dito.

Ik vind dat mensen onnodig bang worden gemaakt op deze manier want een klein hapje van een plant kan inderdaad gewoon geen kwaad.

Euphorbia, waaronder de kerstster ook valt is inderdaad net zo schadelijk en vrijwel alle nachtschade soorten zijn schadelijk.

Ik heb niet gestudeerd maar dat wil nog niet zeggen dat ik achterlijk ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ben ik opgelucht,

een gewoonte van maken doen we zeker niet, maar ze sprong daarnet zo snel op de vensterbank. we hebben onmiddellijk ingegrepen en ze letterlijk weggetrokken.

Slim aangepakt, anders heb je straks geen plant meer over !

Gelukkig kon het niet echt kwaad .. behalve voor je plant dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gestudeerd maar dat wil nog niet zeggen dat ik achterlijk ben.

Dat heb ik op geen enkele manier gezegt of gedaan.

Maar om te zeggen als is veilig nee en wees daar van bewust het zou net jouw konijntje zijn die er wel aan dood gaat.

Dus het is de toon en de zin die de muziek maakt.......

citaat

Cookie heeft ook wel eens van planten gegeten die giftig zouden zijn, en nooit ergens last van gehad.

Een klein hapje kan geen kwaad hoor.

je zegt zelf ........ dat is geen vrij brief natuurlijk.....

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je wel maar het irriteert als er met hoofdletters geschreven word, dat komt heel schreeuwerig over.

En het commentaar verder komt op mij wel over dat ik maar niks moet zeggen omdat jij gestudeerd hebt en het derhalve beter weet.

Een andere formulering komt al heel wat vriendelijker over.

Als ik zie wat mijn konijn en vooral die van mn zus al naar binnen hebben gewerkt hadden ze allang kassie wijlen moeten zijn.

Ik denk dat ze op zich best wel wat kunnen hebben, al is dat inderdaad geen vrijbrief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .