Spring naar bijdragen
nijn_konijn

Hoooooooiiii

Recommended Posts

Mijn naam is Debbie,

onze konijnen:glasses:

Wij hebben al een hele poos konijnen (5) bij ons achterthuis lopen, (die hebben we ongevangen omdat mensen er niet meer voor konden zorgen) maar sinds 9 weken hadden we onverwachts een nestje jongen (helaas zijn ze allemaal op 1 na weggerooft) en daarvan hebben we er nu 1 in huis lopen omdat ik die mee neem als ik het huis uit ga en wil ik dus aan een kooi en alles laten wennen. De konijnen achterthuis zijn niet zo tam dat je ze op schoot kan nemen en we doen dan ook niet echt speciale dingen met ze.

mijn nijn konijn:love:

Ik heb nu een grote kooi gekocht voor hem (120, 60, 50) Dit is ook wel nodig, want nijn is een vlaamse reus. Ik heb me ingeschreven bij een dierenarts, zodat ik ook te horen krijg wanneer de inentingsdagen zijn. Mijn nijn heeft al heel veel dingen gelerd en ik neem hem overal mee naar toe (behalve school). Autorijden vindt hij erg fijn. Hij kijkt vaak uit het raam en als hij er flauw van is gaat hij languit liggen. hij zit dan ook gewoon met zijn lijn aan de dicht geknipte gordel vast en niet in een kooi. De kooi is voor s avonds en als ik niet thuis ben.

binnenkort zal ik een aantal foto's plaatsen:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Debbie,

Welkom hier.

Ik vind het eigenlijk toch wel erg gevaarlijk dat je konijn los in de auto zit. Stel je voor als je hard moet remmen, dan stikt je konijn aan zijn tuigje. Of er kunnen nog veel meer ergere dingen gebeuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op BB!

Weet je zeker dat je konijn het echt leuk vind in de auto? Als ik onze Nijn meeneem naar de dierenarts, in de auto, gaat hij namelijk ook altijd languit liggen, maar dat is omdat hij zo gestresst is. Dat kun je ook zien aan zijn ademhaling, die zie je dan helemaal versnellen.

En inderdaad wat Chantal zegt, als je moet rennen dan kan het echt gevaarlijk zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo en welkom op BB!

Ik moet zeggen dat ik nogal verrast was na het lezen van je post!

Iemand die zijn konijn overal mee naartoe neemt dat horen we niet vaak. Wel uiteraard mensen die hun beestjes mee nemen naar de dierenarts, of als ze een weekend weg gaan....

Ik vroeg me dan ook af wat je met "overal" bedoeld.....

Is dat echt overal? Dus naar de supermarkt, naar de bakker en naar de hobbyclub? (bij wijze van spreken) of alleen het noodzakelijke.

Mijn konijnen zijn nooit zo blij als ze in de auto moeten....Hoe merk jij dat jouw konijn het leuk vind?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik neem nijn overal mee heen omdat ik het leuk vindt en ik ook het gevoel heb dat hij het leuk vindt. hij houd erg van aandacht. mijn nijn zit in een soort harnasje en die maak ik vast aan de gordel dus gevaarlijk is het niet voor hem, anders zou ik het ook echt niet doen!!!!!!

ik denk echt dat mijn nijn het leuk vindt in de auto, hij is erg nieuwschierig, kijkt uit het raam en dan gaat hij rustig liggen. ik vindt niet dat hij gestrest is en zich anders gedraagt dan anders.

ik neem hem idd niet mee naar de supermarkt en werk enzo, maar naar mijn schoonouders opa en oma en naar vriendinnen wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

toch denk ik dat het heel bijzonder is als je dit met je konijn kan doen ,veel konijnen raken al in de stress als sze een auto zien (bij wijze van dan he)

ben wel erg nieuwschierig naar dat "'harnasje'' waar jij het over hebt ,geloof niet dat er zoeits bestaat voor konijnen ,en mij lijkt het ook niet erg safe ,maar goed

kan je er anders meschien een fotos van maken ,kunnen we eens kijken ,hoe het eruit ziet ,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het een kattenriempje is.

Die heb ik ook 1 als ik bijvoorbeeld naar de DA moet maak ik hem daaraan vast want als ik zit te wachten en hij ziet een hond dan gaat hij ervandoor!

Vino vind het helemaal niet fijn in de auto, maar soms moet het wel! Dan in een grote doos in de gordel...

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vindt het jammer dat er zo veel negatieve reacties komen en dat er zelfs beweerd wordt dat er iets als een konijnen harnas niet bestaat, TERWIJL IK HET HEB!!!!!!

anders zeg ik het toch niet!!!!!!

ik kan nog geen foto's op mijn laptop zetten, maar ziehier bewijs!!!!!!!!

dit is dan wel een cavia, maar is ook voor een konijn

49829.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op bunnybunch!

Je zal ondekken dat op dit forum veel dierenvrienden zitten. Ik denk dat je nog meer negatieve reacties zult krijgen op het meenemen van jouw konijn overal naartoe. Onthoud dat de mensen hier wel echt het beste voor hebben met konijnen en vaak ook al veel ervaring hebben met het gedrag en de verzorging. In capslock typen staat gelijk aan schreeuwen, en dat staat niet netjes op het forum. Als je niet tegen kritiek kan kun je beter misschien alleen lezen op dit forum en niet posten, net zo informatief, maar dan zonder reacties van onze leden.

Ondanks dat dat soort harnasjes "speciaal" voor konijnen gemaakt zijn wil het niet zeggen dat ze ook echt veilig zijn. Als een konijn bang wordt en gaat spartelen breekt hij makkelijk zijn eigen rug, en al helemaal als hij vast zit in zo een tuigje. Het vastklikken in de gordel vind ik daarom al helemaal eng.

Een konijn is geen hond en ik kan niet zeggen dat ik goed keur wat jij doet. Konijnen zijn stressgevoelige beesten. Zeker jonge konijnen kunnen snel last hebben van stress. Door jouw konijn overal mee naar toe te nemen stel je hem telkens bloot aan stressvolle situaties.

Een konijn is geen pop, geen kind en geen hond. Een konijn hoort lekker konijn te kunnen zijn en te kunnen graven, spelen en knuffelen met andere konijnen. Het is mijn mening en iedereen mag het natuurlijk voor zichzelf bepalen. Maar goed, je post het hier op een forum, en dat betekend dat je de mening van de andere mensen op dit forum vraagt, en dit is die van mij.

bewerkt door Evee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb er ook met de dierenarts over gehad en die zei dat het konijn zo wel een fijn leven heb. ik heb eerst goed geinformeerd en later nog wat vragen gesteld.

ik zal echt wel goed zijn voor mijn konijn en ben blij dat hij zo makkelijk is, want in het weekend ben ik bij mijn vriend en hij kan makkelijk zo mee.

ik wist niet dat konijnen zulke stress dieren zijn en dat is ook niet te merken aan mijn nijn. ik zou echt iets niet doen als mijn nijn het echt niet leuk vindt.

daarom vind ik alle negatieve reacties jammer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn nicht nam haar konijn ook overal mee naar toe, stopte ze hem in een tasje en ging ze naar hetwinkelcentrum. Snap niet waar dat nou voor nodig is hoor. 't is nu ook een ongelooflijk vals beest, dus zo geweldig vond híj het in iedergeval niet. Maar goed, wat jij doet moet jij weten, zou jammer zijn als je konijn daar de dupe van wordt...

Anyways, welkom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

zover ga ik nou net niet, maar wel naar mijn vriend en bepaalde vrienden en familie.

hij is er tot nu toe heel relaxed onder, maar als ik merk dat hij het niet meer fijn vindt zou ik het ook niet meer doen. in een tasje stopppen doe ik ook al helemaal niet.

eigelijk zouden jullie zelf moeten zien hoe dit konijn is:P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook een konijn wat ik zonder problemen overal mee naar toe kan nemen. Zo is hij al een aantal keer mee naar school geweest zonder problemen. Omdat hij geen tandjes meer heeft was dat interessant voor spreekbeurten etc. Maar ik weet wat ik met hem doe en ik kan merken dat hij geen stress ondervind. Zo eet hij ook zijn andijvieblaadjes en zijn biksjes onderweg of elders. Maakt hij direct binkies als hij los mag. Ik denk dus zeker dat er wel meer konijnen zijn die dit prima kunnen en er echt van genieten.

In ieder geval welkom op dit forum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tjee.. wat een negatieve reactie's ja!

nouja! niets van aan trekken ;)

ik vind het in iedergeval heel normaal als je je beesje ergens mee naartoe neemt!

En trouwens.. dat vinden konijnen veel leuker dan de hele dag in hun kooi zitten :P

Nog veel plezier van je konijntje!

Groetjes Manuela en de dierentuin!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zwartegebril, als je goed gelezen had, had je gezien dat het niet negatieve reacties naar de topicstarter toe waren. En het lijkt mij niet normaal om je beestje overal mee naar toe te nemen, konijnen zijn erg stress-gevoelige dieren.

Konijnen horen inderdaad ook niet de hele dag in een kooi te zitten, daarom is het ook van belang dat ze los mogen lopen in een ren of ergens anders.

@ nijn-konijn, ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar het voor nodig is om m steeds mee te nemen, lijkt mij niet lekker voor je konijn. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen (zoals die van Aniek zo te lezen), misschien hoort jouw konijn daar dan ook wel bij. Zoals Anouk al zei, ben ik ook wel nieuwsgierig naar een filmpje!

Enne.. welkom ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom!

Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan vind dat je je konijn overal mee naartoe neemt.. Ik twijfel nog ;)

Het zou volgens mij wel kunnen dat een konijn het inderdaad niet erg vindt, en zelfs wel leuk! ( alle konijnen zijn tenslotte anders)

Aan de andere kant snap ik niet zo goed waar het voor nodig is... Ik zou namelijk mijn hond ook niet overal mee naartoe nemen... (Niet naar vrienden ofzo)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben iig blij dat er ook mensen zijn die het wel met mij eens zijn!! SUPER!!!!!!

nu voor de mensen die het er niet zo mee eens zijn, ik zal eens kijken of ik eens filmpje kan maken, maar waarvan dan????? in de auto??? ik kan niet rijden en filmen tegelijk. wat misschien (weet niet hor) ook een reden is dat hiij overal relaxed is dat waar hij ook heen gaat zijn mand bij hem is. als hij ergens van schrikt, is het thuis of bij vrienden, dan zoekt hij direct zijn mand op:P.

ik neem mijn konijn mee, omdat ik het gezellig vindt en hij ook:D

even iets anders: WIJ HEBBEN GEZINSUITBREIDING!!!!!!

2 JONGE GEITJES ONVERWACHTS GISTEREN!!!!!

2 mooie dametjes, echt heel schattig

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat wil inprinciepe niet nijn_konijn. In het fotohoekje is een topic over hoe je afbeeldingen moet plaatsen, ik zoek de link zo even voor je op. Verder kun je altijd een van de BB Gidsen om hulp vragen, Pol & kik en Petradhd, ze zijn te herkennen aan de paarse naam. Ik ben benieuwd naar de foto's, ik zoek even de link voor je op ;)

Hier even klikken voor de link! :)

Als het nog niet lukt moet je even op Pol & Kik hierboven in het bericht klikken dan kun je haar een PBtje sturen of ze je even wil helpen :) als ik me niet vergis zag ik dat ze net nog een berichtje heeft gepost dus volgens mij is ze wel online.

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je albums even bekeken, wat een schatjes zeg! En Nijn konijn ook! :love: maar als ze in je album staan staan ze op internet dus volgens mij heb je verkeerd begrepen :$

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites