Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik vind persoonlijk een konijnen verblijf al snel te klein.

Daarom lopen ze bij mij meer los dan dat ze in een verblijf zitten.

Ook dit is bepalend voor het formaat van het verblijf/kooi.

Als ze vaak los lopen, kan het verblijf wat kleiner zijn, als dat ze er bijvoorbeeld continue in moeten blijven, dag in, dag uit.

Ikzelf zou eerlijk gezegd kijken wat je aan mogelijke ruimte hebt, en aan de hand daarvan een zo groot mogelijk verblijf kiezen, eventueel met etages.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De minimummaten zijn volgens mij niet echt wettelijk bepaald. (zou volgens mij wel moeten gebeuren trouwens)

Wat mensen vaak aanhouden is dat een konijn alle kanten op languit moet kunnen liggen en hij moet rechtop kunnen staan.

Dit zijn dan de maten voor een schuilhok (zeg maar zijn 'hol') en dan heb je nog een ren nodig waar hij lekker kan spelen. En hoe groot je die ren ook maakt, het zal altijd te klein zijn voor je konijn als hij eens flink de poten wil strekken.

Leuk weetje is dat konijnen graag in rondjes rennen. Een ronde ren zou dan ideaal zijn. Houd de randen vrij van opstakels (speelgoed enzo) en ze kunnen naar hartelust rondjes sjezen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

die maten van kelly vind ik voor een franse hangoor echt te klein!!!

Je hebt het over een van de grootste konijnenrassen die er zijn he!!!

Het ligt er ook aan, word het een permanent hok? En dan met ren of zonder? En mag hij altijd of maar soms loslopen? Krijgt hij een maatje en zo ja wat voor formaat konijn zal dat worden?

Ik zou voor een franse hangoor zelf minimaal 1,5x1x1 aanhouden, en dat is echt minimaal voor mijn gevoel hoor!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag het eigenlijk omdat mijn schoonzusje nu een Fransoos in een 1 meter hokkie heeft zitten en die moet er tot na IJsheiligen in blijven omdat hij dan naar buiten kan. Het is al een grote lobbes van een half jaar oud. Buiten krijgt hij een hok van 90x90x110 cm en waarschijnlijk nog een ren erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

oh jee, ik ben eens gaan kijken naar de wetgeving in Zwitserland.

Hier is het toch wel echt streng hoor:

Deze maten gelden voor kooien of hokken met 2 nijnen , want ze raden af om nijnen alleen te houden, wel niet verplicht. Het gaat om kooien op 1 verdieping. Als de nijnen niveauverschillen hebben om op de springen gaat de minimum opp met 10 à 30% naar beneden.

2kg: 3,4 vierkante meter, 40 cm hoog

2 à 3.5kg: 4,8 en 50

3,5 à 5kg: 7,2 en 60

5 à 7 kg: 9,3 en 60

Bovendien, ook verplicht:

Nachthok

Altijd hooi en droogvoer

knaagmateriaal

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen ik mijn konijntjes wilde adopteren uit de opvang was de eis dat ze 1 vierkante meter per konijn de ruimte hadden. Anders kreeg ik ze niet mee.

Ik heb me toen suf gezocht naar een hok wat groot genoeg was, want de meeste hokken waren in totaal 11/2 vierkante meter.

groetjes

Link naar bericht
Delen op andere sites
die maten van kelly vind ik voor een franse hangoor echt te klein!!!

Je hebt het over een van de grootste konijnenrassen die er zijn he!!!

Het ligt er ook aan, word het een permanent hok? En dan met ren of zonder? En mag hij altijd of maar soms loslopen? Krijgt hij een maatje en zo ja wat voor formaat konijn zal dat worden?

Ik zou voor een franse hangoor zelf minimaal 1,5x1x1 aanhouden, en dat is echt minimaal voor mijn gevoel hoor!

ik bedoel wel met ren eraan natuurlijk! Was ik er vergeten bij te zetten..

En dan wel met een ren van: 1,5m lengte 1,5 breedte.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .