JoBoris76 15 Geplaatst: 28 september 2006 Delen Geplaatst: 28 september 2006 Hoi allemaal. Ik wilde eens aan jullie vragen wat jullie een goede maat vinden voor een kooi voor een Franse Hangoor. Link naar bericht Delen op andere sites
Edwin Groen 10 Geplaatst: 28 september 2006 Delen Geplaatst: 28 september 2006 Ik vind persoonlijk een konijnen verblijf al snel te klein.Daarom lopen ze bij mij meer los dan dat ze in een verblijf zitten.Ook dit is bepalend voor het formaat van het verblijf/kooi.Als ze vaak los lopen, kan het verblijf wat kleiner zijn, als dat ze er bijvoorbeeld continue in moeten blijven, dag in, dag uit. Ikzelf zou eerlijk gezegd kijken wat je aan mogelijke ruimte hebt, en aan de hand daarvan een zo groot mogelijk verblijf kiezen, eventueel met etages. Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Link naar bericht Delen op andere sites
Clover 12 Geplaatst: 28 september 2006 Delen Geplaatst: 28 september 2006 De minimummaten zijn volgens mij niet echt wettelijk bepaald. (zou volgens mij wel moeten gebeuren trouwens)Wat mensen vaak aanhouden is dat een konijn alle kanten op languit moet kunnen liggen en hij moet rechtop kunnen staan.Dit zijn dan de maten voor een schuilhok (zeg maar zijn 'hol') en dan heb je nog een ren nodig waar hij lekker kan spelen. En hoe groot je die ren ook maakt, het zal altijd te klein zijn voor je konijn als hij eens flink de poten wil strekken.Leuk weetje is dat konijnen graag in rondjes rennen. Een ronde ren zou dan ideaal zijn. Houd de randen vrij van opstakels (speelgoed enzo) en ze kunnen naar hartelust rondjes sjezen! Link naar bericht Delen op andere sites
chacha 12 Geplaatst: 28 september 2006 Delen Geplaatst: 28 september 2006 is een franse hangoor een groot ras of een klein?maar allesinds,hoe groter hoe beter!dus het mag wel gerust groter zijn dan het minimum...maar hoe groot het minimum is weet ik niet... Link naar bericht Delen op andere sites
Cynne 12 Geplaatst: 28 september 2006 Delen Geplaatst: 28 september 2006 goh hier hebben we het al een over gehad. Zoek maar eens op de forums. Je vind er vast wel iets over en anders zijn er ook veel artikelen van evee die hierover gaan. Ga maar eens kijken. Link naar bericht Delen op andere sites
Flugel&Chanel 10 Geplaatst: 28 september 2006 Delen Geplaatst: 28 september 2006 ik heb thuis een kooi van een meter, maar eigelijk vindt het nog te klein , maar ze zitten bij ons ook elke dag los in de verande en dan kunnen ze zelf in en uit de kooi huppen Link naar bericht Delen op andere sites
KellyG. 10 Geplaatst: 1 oktober 2006 Delen Geplaatst: 1 oktober 2006 Het is een groot ras, dus ik zou zeggen, de minimale maten: 1m lengte 0.6m breedte en 0.6m hoogte. En dan moet ie nog wel vaak in een ren kunnen lopen enzo.. Link naar bericht Delen op andere sites
rabbit lover 10 Geplaatst: 1 oktober 2006 Delen Geplaatst: 1 oktober 2006 140cm lang,90cmhoog, 90cmdiep Link naar bericht Delen op andere sites
Evee 6450 Geplaatst: 2 oktober 2006 Delen Geplaatst: 2 oktober 2006 die maten van kelly vind ik voor een franse hangoor echt te klein!!!Je hebt het over een van de grootste konijnenrassen die er zijn he!!! Het ligt er ook aan, word het een permanent hok? En dan met ren of zonder? En mag hij altijd of maar soms loslopen? Krijgt hij een maatje en zo ja wat voor formaat konijn zal dat worden? Ik zou voor een franse hangoor zelf minimaal 1,5x1x1 aanhouden, en dat is echt minimaal voor mijn gevoel hoor! Link naar bericht Delen op andere sites
JoBoris76 15 Geplaatst: 2 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2006 Ik vraag het eigenlijk omdat mijn schoonzusje nu een Fransoos in een 1 meter hokkie heeft zitten en die moet er tot na IJsheiligen in blijven omdat hij dan naar buiten kan. Het is al een grote lobbes van een half jaar oud. Buiten krijgt hij een hok van 90x90x110 cm en waarschijnlijk nog een ren erbij. Link naar bericht Delen op andere sites
mousie 10 Geplaatst: 3 oktober 2006 Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 dat is groot zat hoor met ren. Link naar bericht Delen op andere sites
Caroline 11 Geplaatst: 3 oktober 2006 Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 oh jee, ik ben eens gaan kijken naar de wetgeving in Zwitserland. Hier is het toch wel echt streng hoor: Deze maten gelden voor kooien of hokken met 2 nijnen , want ze raden af om nijnen alleen te houden, wel niet verplicht. Het gaat om kooien op 1 verdieping. Als de nijnen niveauverschillen hebben om op de springen gaat de minimum opp met 10 à 30% naar beneden. 2kg: 3,4 vierkante meter, 40 cm hoog2 à 3.5kg: 4,8 en 503,5 à 5kg: 7,2 en 605 à 7 kg: 9,3 en 60 Bovendien, ook verplicht:NachthokAltijd hooi en droogvoerknaagmateriaal Link naar bericht Delen op andere sites
Cynne 12 Geplaatst: 3 oktober 2006 Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 wow is daar een wetgeving voor?! coooool ben helemaal onder de indruk nu:blink: Link naar bericht Delen op andere sites
groevie 10 Geplaatst: 3 oktober 2006 Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 Toen ik mijn konijntjes wilde adopteren uit de opvang was de eis dat ze 1 vierkante meter per konijn de ruimte hadden. Anders kreeg ik ze niet mee.Ik heb me toen suf gezocht naar een hok wat groot genoeg was, want de meeste hokken waren in totaal 11/2 vierkante meter. groetjes Link naar bericht Delen op andere sites
Grumphy 10 Geplaatst: 3 oktober 2006 Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 Dat mogen ze in Nederland ook wel eens gaan doen. Ben helemaal voor zo'n wetgeving!!!!!!!!!! Link naar bericht Delen op andere sites
KellyG. 10 Geplaatst: 3 oktober 2006 Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 die maten van kelly vind ik voor een franse hangoor echt te klein!!!Je hebt het over een van de grootste konijnenrassen die er zijn he!!! Het ligt er ook aan, word het een permanent hok? En dan met ren of zonder? En mag hij altijd of maar soms loslopen? Krijgt hij een maatje en zo ja wat voor formaat konijn zal dat worden? Ik zou voor een franse hangoor zelf minimaal 1,5x1x1 aanhouden, en dat is echt minimaal voor mijn gevoel hoor!ik bedoel wel met ren eraan natuurlijk! Was ik er vergeten bij te zetten..En dan wel met een ren van: 1,5m lengte 1,5 breedte. Link naar bericht Delen op andere sites
chacha 12 Geplaatst: 3 oktober 2006 Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 groter mag natuurlijk! Link naar bericht Delen op andere sites
KellyG. 10 Geplaatst: 3 oktober 2006 Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 ja zeker! Hoe groter hoe beter, maar ik geef even de MINIMALE maten aan.. Link naar bericht Delen op andere sites
chacha 12 Geplaatst: 3 oktober 2006 Delen Geplaatst: 3 oktober 2006 dat weet ik hoor;-) Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten