Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic


Cynthia

Aanbevolen berichten

kan je ook met clickertraining doen, je zet haar gewoon af en toe op de wc (in de wc wat keutels van haar leggen enz.) en als je merkt dat ze gaat keutelen zet je haar op de wc dan geef je een klik en iets lekkers als ze na een tijdje het uit zichzelf doet ook klikken en een iets grotere beloning geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...

Ik heb ook een clicker (voor men kat), heb hem eens gebruikt voor men konijntjes maar die schrok ervan nu heb ik in de DW een ander soort zien hangen en die klik is veel zachter, hier is een foto :

1221.jpg= hier schrikken ze van

triple-crown-clicker.jpg= deze is die nieuwe met de zachte klik

Schrikken jullie konijnen ook van die "eerste" ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi clickertrainers,

ik ben vandaag ook begonnen met clickeren met mijn konijn Banjer. Als beloning gebruikte ik kleine stukjes toast. Binnen een uur was hij al gewend aan het geklik (wat trouwens een beetje te hard is) en ik kon al beloningen gaan geven na de klik.

Hij snapt nog niet echt dat klik=beloning, maar het is natuurlijk maar dag 1.

Banjer's hok staat buiten en hij heeft nog een groter hok ernaast. Hij mag soms een middagje buiten in de tuin en in het huis lopen. Het probleem is, dat we hem dan weer moeilijk kunnen vangen. Ideeën?

hoor het graag.

gr. Tom Weggelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel een tip! hier is een oefening en als hij dat goed kan loop je gewoon naar de kamer waar hij zit en roep je het commando (hier! ofzo) en als het goed is komt hij dan!

de oefening:

Oefening: Naar je toe komen of op je schoot zitten

Dan ga je kijken wat je wil. Wil je dat je konijn uit zich zelf naar je toe komt, dan is het einddoel dus: bij je komen.

Je zit op de grond bv. in leermaker zit. Dan klik je zodra je konijn ook maar 1 stap richting jou zet…dus ook al zit hij in zijn hok als hij zelfs maar naar je kijkt, klik je. Zo ga je stapje voor stapje verder. Komt hij zijn hok uit, klik je (en geef je zijn beloning) snuffelt hij aan je? Klik en belonen.

Zo ga je dus steeds iets verder. Springt hij uiteindelijk op je schoot dan heeft hij het einddoel bereikt en krijgt hij een bonus, dit mag iets zijn waar hij wat langer mee bezig is, een handje snoepjes of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat voor hok je hebt enz. maar misschien kan je eens als je een rennetje hebt hem daar inzetten en er ook gewoon lekker in de zon bij liggen tijdschrift enz. en hem gewoon wat aan je laten snuffelen dan raakt hij wat meer vertrouwt,

ik weet niet of je hem onbeperkt voer geeft maar mischien dat je dan wat minder kan geven dan heeft hij vanzelf wel zin in wat brokjes , als hij ze niet uit je hand eet kan je het bakje ook vlakbij je zetten en als hij dat dan een paar keer durft proberen of hij uit je hand eet, als hij dat doet kan je denk ik wel gaan clickeren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er donderdag mee begonnen...

Mijn ram is 2,5 jaar, misschien een beetje laat voor hem, maar hij neemt werkelijk niks aan als beloning en hij wil ook niet naar me toe komen.. Iemand enig idee?

quote]

Ik heb PRECIES het zelfde en die van mij is 6 dus.

interesse heeft ze niet en geen een snoepje snakt ze naar ofzo.

Luiheid hihi?:P:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat voor hok je hebt enz. maar misschien kan je eens als je een rennetje hebt hem daar inzetten en er ook gewoon lekker in de zon bij liggen tijdschrift enz. en hem gewoon wat aan je laten snuffelen dan raakt hij wat meer vertrouwt,

ik weet niet of je hem onbeperkt voer geeft maar mischien dat je dan wat minder kan geven dan heeft hij vanzelf wel zin in wat brokjes , als hij ze niet uit je hand eet kan je het bakje ook vlakbij je zetten en als hij dat dan een paar keer durft proberen of hij uit je hand eet, als hij dat doet kan je denk ik wel gaan clickeren :D

Ik voer hem niet onbeperkt, maar gewoon elke dag dezelfde hoeveelheid die hij ook helemaal op eet! Maar het probleem begint al bij hem uit zijn hok te krijgen, want ik moet hem dan zo ongeveer uit zijn hok slepen en dat vindt ik dan ook weer zo zielig en ik wil hem zeker niet dwingen om uit zijn hok te komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .