Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic


Cynthia

Aanbevolen berichten

  • Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het een tijdlang gedaan met Roefel. Zou eigenlijk echt eens opnieuw moeten beginnen. Ik zal hem binnenkort eens opnieuw introduceren en zien wat hij er nog van weet. Misschien ook gelijk is op de kat uittesten :)

Overigens wat kaatje zei is idd heel belangrijk. Je mag de clickertraining nooit in gedrang brengen door het te gebruiken om iets af te leren. Ik bekijk clickertraining altijd als spelen met je huisdier. Ik zie het als iets dat je doet om verveling bij je nijn tegen te gaan en een optimale band met je huisdier te ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ehm.. Op haar achterpootjes staan.. Of bij je komen ofzo.. Ik denk dat het wel iets moet zijn dat ze uit zich zelf doet, het lijkt me vrij moeilijk om een konijn een driedubbele salto aan te leren.. Okay dat is wel heel onrealistisch :P maar weet ik veel, iets wat een konijn wel zou kunnen maar nooit uit zichzelf doet bedoel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het bij mij vooral draait om het naar me toe komen... is mis. wel makkelijk om bv. in zn kooi te krijgen (moet je het natuurlijk niet enkel doen als je hem/haar in de kooi wil hebben hihihihi )

En tuurlijk als ik zie dat Snuf. het leuk vindt ken ik meer dingen doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er ook mee gaan beginnen met Fluffy, Ik heb hier een paar vragen over

Denken jullie dat ik als beloning witlof kan geven??

Is 1 jaar en ruim 4 maanden oud genoeg is ??

jullie zeggen namenlijk dat het beter gaat met jongen konijntjes maar op verschillende site's stond dat het beter lukt met ouderen .

ik ben helemaal de weg kwijt met dat trainen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Hallo allemaal,

Ik wil graag beau(spreek uit als bo) gaan trainen met de clicker. Ik heb een klikker. Maar wat moet ik hem leren? Hij komt al naar me toe als ie me ziet en als ik hem roep dan rent naar me toe, hij gaat ook naast me op het tuinbankje zitten en hij gaat ook altijd zelf de box in(allemaal uit zichzelf). Weten jullie iets leuks dat ik hem kan leren?

nog wat info over beau:

geslacht:ram

leeftijd: 4 jaar

ras: nederlands hangoordwerg

gedrag: hij is vaak blij en speelt graag en is nooit agressief.

alvast bedankt voor het reageren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vinden jullie van elke dag 2x 20 minuutjes klik beloning, klik beloning enz

1x in de ochtend en 1x in de middag/avond

ik geef hem wel minder voer natuurlijk want hij krijgt al beloningen i.d.v.v. brokjes

na een week begin ik met rechtopstaan =klik=beloning

na een week rechtopstaan =klik=beloning ga ik klik langzaam vervangen door "op". de volgende week alleen nog maar op+beloning

de week daarna op+beloning i.d.v.v. aaien, knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een clicker kun je kopen in een dierenwinkel, meestal hangen ze bij de hondenspullen.

Volgens mij moet je beginnen met eerst een paar keer klikken en dan de beloning geven, dat het beestje door krijgt dat er iets lekker in verband staat met die klikker.

Dan ga je zelf een doel voor ogen stellen, iets bedenken wat je wil dat je konijn doet. Uiteraard niet hele ingewikkelde dingen, maar bijvoorbeeld z'n reismand in laten lopen, op z'n achterpoten laten staan, of alleen al naar je toe laten lopen. Dan als het beestje het goed doet, klik je en geef je meteen de beloning. Op een gegeven moment zal het beestje het doorkrijgen en zich waarschijnlijk uit gaan sloven, haha.

Verder kun je trouwens nog wat meer informatie zoeken met de zoekfunctie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .