Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic


Cynthia

Aanbevolen berichten

Over snelheid kan ik niks zeggen, Zusje is het enige konijn dat ik in een behoorlijk ver stadium heb getraind, met Stamper ben ik pas net begonnen. Ik weet wel dat 'blijf' voor Zusje enorm lastig is en heel veel van haar vraagt. 'Hier' leerde ze in één dag de basis van en kwam ze binnen een week vanuit alle hoekjes en gaatjes aangerend. 'Volg' ging na een week gemakkelijk gedurende 1 minuut. Ik weet niet hoe snel het bij clickertraining gaat maar dan heb je een indicatie.

Het tellen is een goede tip, ik weet echt niet hoe lang ik bezig ben en ik zag ook bij het terugkijken dat het behoorlijk onregelmatig ging. Dat is een goed punt voor mij om op te letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oké, ik heb meerdere konijnen getraind, waaronder eentje die een speelgoed tractor voortduwde, en eentje dit hoger sprong dan 1 meter op mijn commando, maar toen ik Lucaria kreeg, en het probeerde, heb ik het in een paar dagen opgegeven. Toen gebruikte ik nog geen clicker. Toen ik meer over las ben ik het ook eens gaan gebruiken. De eerste keer lukte het van geen kanten, nouja, tenminste niet beter dan zonder clicker. Maar toen ik het later op de dag nog een keer probeerde, ging het veel beter. Luca vindt het wel moeilijk om trucjes aan te leren, maar toen ze op mijn schoot sprong, en daarna op mijn schouder, een trucje dat ze wel eens gebruikt om te ontsnappen, ben ik snel naar achteren gaan liggen zoals ik altijd doe, zodat ze eraf springt. Maar deze keer klikte ik toen ze eraf sprong en gaf haar een beloning. Al snel had ze dit door en deed ze het zonder enige probleem herhalen. Op een gegeven moment bleef ze stomweg zitten, haar aanraken, met de clicker voor haar neus zwaaien, het had geen effect, tot ik haar ging aaien, meteen ging ze er heerlijk bij liggen, misschien was mijn 'alleen-kijk' idee over Luca iets te snel gevormd. :yipi:

Het is wel grappig om te zien, hoe als ze opzit, ze roerloos blijft zitten, als een standbeeldje, tot de klik kwam, waarna ze in een flis met alle energie hyper rondsprong om de beloning te vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

woow.. Muffin kan nu op commando naar zijn nacht hok! Zomaar :D..

even bij houden wat hij nu kan xD hahaa:

-stokje volgen

-op commando op achterpoten staan

-kusje geven op commando

-naar nacht hok op commando

ik hoop dat mensen hieroo wat meer filmpjes gaan plaatsen :P vind ik leuwkk :D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat vind ik ook leuk ! :D

MijnJohanna: Dan is het de kunst om hem te motiveren dat ie er wél zin in heeft :) -niet te lang doorgaan, veel afwisseling, enthousiast zijn enz.

Ja, maar soms heb je er allebei geen zin in, of ben je bezig met iets anders. Ik ben nu bezig met koppelen, no way dat ik nu kan gaan trainen. Als ik een stabiel koppel heb, dan ga ik het weer proberen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm als je zelf geen zin hebt moet je er ook niet aan beginnen. Als ik zin heb hebben mijn konijnen ook altijd zin ;) Soms niet in bepaalde dingen maar dan doen we wat anders

Ja, niet in bepaalde dingen. Dat is het probleem, want ik wil nu eerst het commando bevestigen van "staan", daarna wil ik iets anders doen. Want, nu hij weet dat staan eten is, gaat hij de hele tijd staan, en dat staat in de weg bij de andere training ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .