Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic

Cynthia

Aanbevolen berichten

• Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pip komt wekelijks nog zo'n 10 gram aan de laatste tijd, alleen twee week terug is ze plots van 1064 naar 1145 gegaan, maar dat is er dus ook weer wat af gegaan. Veel groter gaat ze dus ook niet worden denk ik. Alleen ze is ook wat uit verhouding.. :he: geeft niet, al die schoonheidsfoutjes maakt ze wel goed met d'r karaktertje :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, wat een snoepje, je ziet inderdaad dat ie wel snel afgeleid is:P.

Flappie deed niks anders dan om mij heen dartelen om te zien of het snoepje er aan kwam :)

die was echt geconcentreerd :P.

Echt super schattig! ze is vet geïntresseerd in de badkamer, en als je dan zegt ga eens staan, gaat ze vrolijk staan, krijgt ze een snoepje en huppelt ze weer verder XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe werkt elk geluidje. Het enige dat belangrijk is, is dat je konijn het geluid niet eng vindt en je je konijn dan wel leert wat het geluidje precies betekend. Als jij een fluitje wil gebruiken in plaats van een clicker, dan kan dat best, moet je alleen wel je konijn leren dat als ie het fluitje hoor, hij een snoepje krijgt. Als je eerst altijd een clicker gebruikte en nu een fluitje neemt zou je dus wel een aantal keren moeten fluiten en dan een snoepje geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ik was net weer met d'r bezig en ik zat net te denken, oh, morgen maar weer een filmpje maken, de concentratie was nu een stuk bteer en ze is maar één keer gaan staan (we zijn zo'n drie min bezig geweest) zonder dat ik het vroeg. Laat mevrouw zich opeens op haar zij vallen en gaat ze heerlijk languit liggen.. Tot zover de concentratie.. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het in de badkamer met Pip en Feline. Met Feline kan het in andere ruimtes ook, met Pip heb ik het ook in de woonkamer geprobeert maar dan is ze echt overal mee bezig behalve met mij.

Met Snuf heb ik het in het hok gedaan, als ik haar in een vreemde omgeving zette werd ze onzeker en bang en viel ze aan. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, zem oet zich wel op haar gemak voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Snuf is een konijntje met een soort van gedragsproblemen. Uiteindelijk kan ze daar zelf niks aan doen, maar ze zou veel meer ruimte moeten hebben, meer aandacht moeten krijgen en ook op een andere manier. De manier waarop ze telkens benaderd werd heeft haar bang en onzeker gemaakt, waardoor ze aanvalt. Ik benaderde haar op een hele andere manier, gaf haar wél de ruimte en aandacht en daardoor vond ze het niet erg als ik bij haar hok zat en haar dan aaide. Haar oppakken en op schoot zetten vond ze ook niet erg en als ze losliep hier in mijn tuin kwam ze ook wel bij mij. Zolang ze maar de optie had om terug te gaan naar haar hok. Had ze die optie niet, omdat ik haar naar binnen tilde (badkamer) of in een grote, maar afgesloten panelenren zette, verviel ze binnen no time in haar oude gedrag. Grommen, knorren, met de voorpoten slaan en dreigen. Puur onzekerheid denk ik.

Mijn eigen konijnen vertonen eigenlijk (bijna) overal wel gezond konijnengedrag. Nieuwsgierig alle hoekjes verkennen als je ze in een nieuwe ruimte zit en als we dat gedaan hebben, gaan we eens uitgebreid om aandacht schooien. Zij zijn op veel plekken wel snel op hun gemak. Maar Snuf had dat niet en ik heb er voor gekozen haarn iet uit haar comfortzone te halen. We waren er waarschijnlijk ook niks mee opgeschoten want een bang en onzeker konijn is niet gemotiveerd om te "werken" voor een snoepje, die is alleen maar ontzettend gefocust op alles om haar heen wat ze dood eng vindt.

Ik zou met Whitey gewoon eens ergens beginnen, je merkt vanzelf hoe ze reageert. Mijn konijnen vindne het niet erg om in de badkamer te zitten, huppelen ontspannen rond. De woonkamer is te druk voor Pip, dan concentreert ze zich echt niet meer op mij. Feline wordt er een beetje nerveus van als er veel mensen en dieren zijn maar "werkt" nog wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof je, want ik probeer ook echt alles om men ouders over te krijgen. En niks werkt.

Maar ik laat men broertje ff op pc, Totzo Dol.

Heeft niet zo veel te maken met niet over kunnen halen. Mijn oom en tante kan ik niet over halen Snuf weg te doen ja, maar mijn ouders over halen om Snuf te houden wil ik niet eens. Wij hebben genoeg dieren, nog meer zou betekenen dat we niet zo goed voor ze kunnen zorgen als we nu doen. Ik heb drie konijnen (en twee katten en een hond) en het was niet eens de bedoeling dat dat derde konijn er zou komen, laat staan een vierde.. Ontzettend sneu voor Snuf maar ja, wat zij nodig heeft, wat ík vind dat zij nodig heeft, kan ik haar ook niet bieden.. Helaas.

Succes met de clickertraining.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De derde is een kleintje die ik vanaf drie weken oud zelf grootgebracht heb, waar we geen afstand meer van konden doen. Maar wel weer een derde mondje om te voeden, een derde konijn dat gecastreerd moet worden, geënt, dat ziek kan worden.. Maar daar gaat dit topic niet over.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 5 maanden later...

omdat er de laatste tijd veel topic's worden geopend over agility hier een foto/film topic. je mag hier foto's/filmpjes neerzetten die van jou zijn, maar ook gewoon filmpjes die je mooi vind.

Let op! agility is zonder riempje. en dus zonder tuigje.

en trouwens, mag je hier wel een algemeen topic openen?:$ anders hoor ik het wel van de modjes!

dit filmpje vind ik erg mooi;

>http://www.youtube.com/watch?v=cEiawmugcoA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .