Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic

Cynthia

Aanbevolen berichten

• Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb gisteren, bij wijze van test, met Feline op mijn kamer geoefend ipv in de badkamer. Om haar duidelijk te maken dat ik wilde clickeren heb ik even "click-snoepje" gedaan en één keer het snoepje boven haar hoofd gehouden en toen ging het eigenlijk net zo als normaal. Had eigenlijk niet verwacht dat ze het zo goed zou doen in een vreemde omgeving!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, ik ga nu ook eens beginnen met de clickertraining!:D

Ik heb er al veel over gelezen enzo, dus nu wil ik eens aan de slag gaan.

Hopelijk wilt Bunny (de slimste van de 2) nog even meewerken ;)

In dit topic heb ik trouwens nog veel goede tips gevonden enzo :)

Enuhm Dollie, ik heb net dezelfde clicker als jij ; Een gele in de vorm van een hondenbotje :)

Niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben gisteren met Snuf bezig geweest, voor de vierde (of vijfde?) keer. De eerste twee (of drie dus) keer heb ik haar (boven) in haar hok laten zitten en dus click-snoepje gedaan, de vorige keer heb ik haar, net als Feline, in de badkamer gezet maar dat ging heel slecht.. Nu heb ik het dus gewoon in het hok gedaan en dat ging echt super, ik baal als een stekker dat ik er niet aan gedacht heb om te filmen.. :s:( was perfect geweest voor mijn project, ik moest eerst aldoor 't snoepje (SSje) voor haar neus houden en dan omhoog zodat ze 'm volgde, daarna hield ik 'm alleen boven haar hoofd en ging ze zelf al staan en aan het einde van de "sessie" deed ik niks, maar ging ze zelf testen hoe ze het nu voor elkaar had gekregen, dat snoepje krijgen, uit zichzelf op haar achterpootjes staan dus.. Echt heel leuk om te zien hoe ze dat opeens door hebben. En ik had ook niet verwacht dat het zo goed zou gaan met Snuf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk!

Flappie is echt pro met de hindernisjes, heb haar blijf geleerd, en als ik dan start zeg mag ze het parcour gaan doen, gaat erg goed,

het hoogste wat ze kan is 3 dinkjes.. :)

Met felix gaat het wel oké, alleen hij is heel bang en rent de hele tijd bij mij weg.

Met lucky moet ik weer helemaal opnieuw beginnen, sinds Snoepy is gegaan, is hij erg wantrouwend, als ik kom rent hij meteen zijn hok in :s dus dat word eerst weer een vertrouw-clicker sessie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben gister na 2 weken vakantie maar weer verder gegaan met trainen van Dizzley.. (daarvoor heb ik ong 3 dagen met hem geoefend maar toen ging ik op vakantie) en hij moest gister weer een beetje doorkrijgen hoe het allemaal zat, maar vandaag kwam hij al aan geracet toen ik met het bakje met beloning en de clicker aankwam:P de andere konijnen leren er trouwens ook al wat van.. 3 staan er bij het hek tussen de rennen te bedelen om wat lekkers en 1 rent meteen het hok in om op de bovenverdieping te gaan zitten bedelen:P (dat laatste komt me wel goed uit want ik sluit Olin dan toch even op in het hok zodat ze Dizz niet stoort)

Nou heeft Dizz echter zijn eigen variant op het clickeren bedacht vandaag.. het is niet achterpoten>klik>beloning zoals ik wil.. maar klik>achterpoten>beloning (ik ben nog niet begonnen met de trucjes eigelijk.. wil eerst dat ie helemaal door heeft dat klik>beloning, maar nou heeft ie er zelf al wat van gemaakt:P)

Hoe zorgen jullie er eigelijk voor dat ze weten dat je stopt met de training?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n clickertraining klinkt leuk! Onze konijntjes wonen hier nu pas twee dagen dus ik zal ze eerst eventjes moeten laten wennen aan al het nieuwe, maar het lijkt me leuk om te proberen! Zijn het gewoon die clickers die ook bij hondentrainingen gebruikt worden, want ik geloof dat die wel bij de dierenwinkel te vinden zullen zijn:)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dizzley heeft zelf verzonnen welk kunstje hij het eerst wil leren:P Ik zit in de ren met het bakje beloningen op schoot, en dat had ie in een keer door en sindsdien legt hij de hele tijd zijn voorpootjes bij me op schoot om wat lekkers te krijgen. of hij komt naast me zitten.. dat is zo lief, dat heeft ie nog nooit gedaan:love: Oftewel, ook al trainen wij geloof ik niet helemaal zoals het moet, volgens mij krijg ik wel een veel betere band met mijn nijntje zo:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Heb net alles doorgelezen. Pff 15 pagina's (maar had toch niks te doen op mijn werk dus kwam goed uit).

Na dit alles gelezen te hebben, heb ik toch nog een aantal vragen:

Ik knip in mijn vingers als de konijnen iets niet mogen. En dat weten ze ook goed. Als ik knip, dan stoppen ze bijv met knagen, of lopen terug naar een plek waar ze wel mogen komen.

1) Zou het geluid van de clicker teveel overeen komen met het geluid van het knippen van mijn vingers. En zo ja, hoe ga ik dit dan aanpakken?

2) Ik snap het nut van de klik nog niet helemaal. Wat voegt de klik nu daadwerkelijk toe? Ik weet dat het gelinkt moet worden met een beloning, maar waarom is enkel een beloning geven niet voldoende. Ik weet dat honden het geluid van de klik uiteindelijk gaan zien als beloning. Zij krijgen dan niet meer constant iets lekkers, maar het geluid is dan voldoende beloning.

3) Als je een konijn een trucje hebt geleerd, moet je dan als je een commando geeft, altijd blijven klikken en belonen, of kan je ook commando's geven (als ze het voort heel goed doen en je klaar bent met de training) zonder te belonen. Verleren ze het trucje dan niet? en hoevaak moet je dan nog klikken en belonen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt hiervoor.

Groetjes Aicha

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Aicha: ik knip ook in mijn vingers als ze iets niet mogen, dit meestal nog in combinatie met hun hoofdje iets terug duwen, vooral als ze aan mij goede schoenen gaan knagen :P En ik maak een soort klik geluiden met mijn tong om ze toe roepen/aandacht te vragen. Dat verschil kennen ze goed (want meestal volgt wat lekkers)

Ik ben niet bezig met klicker training maar als ze dat verschil kennen neem ik aan dat het klik geluid van de klicker geen verwarring brengt.

Rest van de vragen kunnen denk ik beter door een ander beantwoord worden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je eerste vraag heb ik niet echt een antwoord.. Maar op de andere twee wel!

Ik weet niet zeker of wat je zegt over clickertraining bij honden, wel op gaat. Het is maar net afhankelijk van welk artikel je leest.. In elk geval, bij konijnen vervangt de click nooit de beloning. Het is een ondersteuning. Je clickt precies (en je moet ook écht op dat moment clicken, timing is erg belangrijk) op het moment dat het konijn doet wat jij wil. Konijn weet inmiddels, click = beloning en hij weet dan ook wáárvoor hij die krijgt. Alleen met een beloning werken kan ook, maar de click maakt net iets duidelijker waarvoor de beloning is. Je kunt iets gerichter werken. Dit is wel een handig artikel waarin dat ook duidelijk uitgelegt wordt: http://www.clickerbunny.com/clicker%20article%20by%20Greg%20Barker.pdf

En dit artikel geeft een antwoord op je derde vraag: http://www.clickerbunny.com/article_fade_clicker.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de snelle reactie!!

@ Solfide: Ik zal wel eens kijken of ze het verschil snappen. Ik vind vingers knippen en klikken toch wel erg op elkaar lijken, maar ik heb natuurlijk niet het gehoor dat konijnen hebben.

@ Dollie: Ik ga de artikelen lezen. Dank je wel voor de link.

Groetjes Aicha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Whitetiger

@ Aicha

1 Het gehoor van konijnen is erg goed, ik denk dat ze dat wel zullen onderscheiden. Als ik bijvoorbeeld fluit draaien de konijnen wel een rondje en als mijn zusje fluit niet ;)

2 Ik denk dat het klikken vooral handig is om aan te geven dat ze een beloning krijgen omdat ze iets goeds hebben gedaan. Als je ze dus gewoon iets lekkers geeft weten ze dan dat het geen beloning is maar gewoon een extraatje.

3 Volgens mij moet je altijd blijven belonen anders hebben ze na een paar keer zonder belonen er al geen zin meer in.

Ik ben er trouwens achtergekomen dat je zelfs 4 jaar oude cavia's kan clickertrainen dus ik denk dat bijna elk beestje het wel kan leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik ben nu bezig met clickertraining bij Floortje, een voedster van 1,5 jaar. Ze kent nu het commando ´hoog` alleen ze moet wel elke keer daarna een snoepje krijgen (stukje witlof). Nu wil ik graag een ander commando gaan aanleren. Wanneer kan ik hiermee beginnen? Bedankt!

Groetjes Margot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Floortje is toch zo´n slimmerd zeg! Ze had na 3x achter mijn hand aan een rondje draaien al door dat dit de bedoeling was! Nu heb ik het commando ´turn` eraan toegevoegd en ze reageerd er al op! Nog niet helemaal goed maar dat is logisch! Alleen ik merkte wel dat toen ik weer het commando `hoog´ zei dat ze toen niet meteen op haar achterpoten ging staan. Na 2x wel weer dus ik vind het nog goed. Als ze turn ook goed kent dan gaan we de commando´s idd door elkaar heen gebruiken. Of kan ik dat nu ook al doen? dat ik de training afsluit met het commando ´hoog`?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles zittedoor lezen en het lijkt mij ook wel wat. ben gelijk naar de dierenwinkel gagaan en een clicker gekocht.:D

alleen wat de witlof op-_-' en ik ga zometeen naar mn oma ;p dus ik ga morgen beginnen. ik ben benieuwt. ik heb 2 konijnen maar nu vaag ik me af welk karaker goed is om mee te beginnen. mijn ene voetster (noppes) houd heel erg veel van eten. maar ook van luieren. en laat al het werk over aan het andere konijn:P verder i het wel ht konijn dat ht meeste durft.

en mn andere konijn (flower) is heel nieuwsgierig. ze wil alles weten. maar dingen die ze eng vind laat ze eerst door noppes onderzoeken.:P maar ik ben bang datze door haar nieuwsgierigheid ook snel is afgeleid:(.

iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het best trainen in een ruimte die bekend voor haar is. Ik train in de ren van mijn konijnen. Mijn konijn waar mee ik train is zoo ontzettend nieuwschierig dat ze gewoon achter mijn vingers aanloopt dus ik kan alles makkelijk aanleren.

@mirjam

Bedankt ik had dat ookal vast geprobeerd en het was geen probleem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .