Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic

Cynthia

Aanbevolen berichten

• 3 maanden later...
  • Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• 4 maanden later...

Oh, zo vind ik dat wel leuk! Maar je ziet ook wel veel dat ze ze dan een tuigje om doen, dat vind ik dan weer niets. Alleen als je dat zegt krijg je de reactie dat ze er toch niet aan trekken en dat ze het uit zichzelf doen en dat ze niet weglopen.. Dus, waarom dan een tuigje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net begonnen met mijn twee, gewoon nog even in het hok, ik was net een beetje stom geweest.. Feline lag lekker in d'r hoekkie en ze heeft buien dat ze dan gauw voor me wegrent, maar nu niet, mocht haar gewoon aaien.. Maar ze moest eigenlijk in d'r hok, toen heb ik haar opgepakt. Tsja, daar wordt ze dan wantrouwig van......... Ik ga even kijken hoe ik dat ga oplossen.

Maar ik heb haar brokjes uit de hand gevoert en bij elk brokje een clickje, verder nog niks, morgen gaan we het in de badkamer echt proberen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan wel eens een filmpje maken, lucky is echt goed, ik heb een zo'n sprong van bunny sports, die hoge, hij kan nu 2,5 balkjes hoog springen (oké het is geen record, maar ik vind het wel super knap)

@Dollie, dat vind ik ook altijd zo dom, ze zeggen dat ze niet aan het tuigje trekken (dan doe je er dus igg niks mee)

dan kan je net zo goed zonder doen.. weet je tenminste zeker dat het konijn het uit vrije wil doet :), ik heb weer wat te doen in de vakantie! het enige probleem is hier de ruimte.. ik mag het igg alleen op het gras of in hun hok/ren, dus ik zette gister snoepy mooi op het gras (die loopt niet zo snel weg) en een hindernis.. maar nee hoor madam wou alleen maar gras eten, naar de target zag ze niet meer naar om :(

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, ik zie het namelijk ook niet echt zitten om het voorhuis te doen, dan heb ik het hele dorp op mijn vingers...

ik ga waarschijnlijk nog 3 sprongen kopen, de drie die je hebt van bunny sports, ik kan ze krijgen voor 30 incl. verzendkosten..

zou ik het doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een filmpje van Flappie :D, misschien volgen die van Snoepy en Lucky ook wel, maar die kunnen het even goed;

Oohja en Felix is nog best wel bang voor me, en ziet het hindernissen idee niet echt zitten XD

aangepast door mirjamspd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk mirjam!

Ik heb net een klein beginnetje gemaakt met 'komen', omdat ik het idee had dat ze het k/b nu wel begreep.

Ze pakte het komen erg goed op! En ik ben op wat ik dacht het beste punt gestopt.

Ik heb trouwens wel vaak, dat als ik bijvoorbeeld klik en wil belonen, dat ze de beloning niet wil. Is dit erg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Gast Whitetiger

Wow superleuk Mirjam.

Ik ben sinds een weekje bezig met clickertraining. Ik gebruik alleen geen clicker maar maak gewoon een klikgeluidje met mijn tong, zo hou ik ook mijn handen meer vrij.

Met Bailey (voedstertje 4 maanden) gaat het nog niet zo heel goed, maar ze komt in ieder geval als ik haar roep. (al deed ze dat 9 van de 10 keer sowieso al) Ik probeer haar nu ook een rondje te laten draaien, maar dat heeft ze nog niet zo heel goed door. Ze is niet zo heel erg geïnteresseerd in de beloningen die ik haar geef dus dat maakt het lastig. Net als wat Kleinester zegt dat ze de beloning vaak niet wil.

Maar Remi (rammetje 4 maanden) wow wat leert die snel, ik sta er zelf verbaasd van te kijken. Hij had 'Kom' al heel snel door en als ik het gebaar in een bakje doe gaat hij daar netjes in zitten en kan ik hem naar zijn hok tillen (gewoon optillen is hij niet zo van gediend)

Dus ik bedacht dit gaat zo goed laat ik er nog iets bij doen. Dus hield ik een paardebloemblad voor zijn neus en draaide een rondje. En na een paar keer draait hij al enorm snel een rondje mee. Soms ook als ik het alleen met mijn vinger doe.

Toen probeerde ik hem op te laten zitten en dat had hij ook al supersnel door. Maar hij deed twee keer een sprongetje in plaats van opzitten.

Voor de grap deed ik toen zelf een sprongetje en tot mijn grote verbazing deed hij mij na en deed een enorme sprong. Het was zo grappig.

Dus na wat herhaling kan hij nu 4 trucjes alleen 'spring' begrijpt hij nog niet 100% want hij denkt nu dat het gewoon lekker gek doen betekent (al is dat ook heel leuk natuurlijk)

Ik ga nu eerst een weekje dit maar eens herhalen totdat hij alles goed begrijpt en uit elkaar kan halen, maar zou graag willen dat Bailey ook wat meer trucjes kon vooral omdat ik zie hoe leuk Remi het vind om nieuwe dingen te leren. Iemand nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Deze n00b op het gebied van clickertraining wilt ook eens gaan kijken wat haar konijnen willen doen :).

Na aanleiding van een flauw balspelletje met een van mijn konijnen lijkt het mij leuk om eens te kijken of ze dit ook kunnen waarderen. Máár, ik weet veel te weinig van clickeren dus ik heb wat hulp nodig. De clicker kopen/vinden zal niet een erg groot probleem zijn, anders kan een pen met klikgeluid ook dienst doen als.

Moet ik Kel&nijn apart houden bij het clickeren? Of kan dit ook samen?

Hoe ga ik dit opbouwen? Laten wennen aan de clicker (klik, beloning, klik beloning. Volgende stap; naam, reactie, klik, beloning?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Whitetiger

Ik ben eigenlijk ook nog een beetje een n00b, maar ik denk dat apart trainen in het begin wel handig is dan snappen ze wat beter voor wie de klik bedoelt is. (Ik zelf heb op het moment geen keus want mijn konijntjes moeten wel uit elkaar).

Inderdaad eerst de konijnen laten wennen aan de clicker, ik heb gehoord dat sommige konijnen er een beetje bang voor kunnen zijn en ze moeten de klik gaan associeren met de beloning. Als je ziet dat ze na een klik opkijken en om zich heen kijken voor de beloning dan snappen ze het idee.

Daarna is naar je toe leren komen inderdaad een goed idee. Ikzelf heb dat gedaan door, door de knieen te buigen zodat je iets minder intimiderend over komt en dan het kom hier gebaar te maken waarbij ik roep: Remi/Bailey kom. Ik doe het gebaar erbij omdat het dan makkelijker is om ze ook te leren in bijvoorbeeld een bakje te gaan zitten. Dan maak ik het gebaar dus met mijn hand in het bakje waarbij ik ze roep. Nou was het bij mij erg makkelijk aan te leren omdat de konijntjes toch al erg vaak naar me toe kwamen (vooral nu ze apart zitten ). Ik zou beginnen met een metertje van het konijn af te gaan zitten en dan kun je telkens iets verder gaan.

Ik heb zelf ook geprobeerd mijn konijntjes een bal te laten voortduwen, maar zonder succes, dus ik denk niet dat ik je daar echt mee kan helpen.

Veel succes en veel plezier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm dan moet ik eventjes kijken hoe ik dat aan ga pakken. Kleedje neerleggen in de kamer en daarop maar clickeren, begin ik wel met Nijn en dan kijken of Kel ook nog interesse heeft in, in de hoop dat ze niet gaat stressen. Zou voor haar misschien ook wel leuk zijn om een positieve associatie te krijgen met mensen.

Het balspelletje is redelijk simpel. Nijn heeft een snackbal, hij rolt deze naar mij toe. Ik rol deze weer weg (soms opzettelijk bijvoorbeeld in een kartonnen doos of in de speeltunnel), hij haalt hem er weer uit en rolt de bal naar mij toe. Uit de bal valt zo af en toe iets lekkers (gedroogde rode bietenstukjes) en bij het naar mij brengen van de bal krijgt hij er ook nog 1. Dat doen we nu geloof ik al een maand of 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 2 dagen bezig met clickertraining met Dizzley. Hij heeft nu precies door dat klik=beloning en hij leert nu op zijn achterpootjes staan. Hij snapt het al een beetje:) Ik ging het met hem proberen omdat hij zich nogal vaak lijkt te vervelen en heel nieuwsgierig is naar alles en het belangrijkste van allemaal.. een enorme vreetzak is:P (de rest van mijn konijnen heeft na 2 biksjes ook die hele training wel gezien;)) Dizz houdt het alleen nog niet zo lang vol allemaal.. na een minuut of 3 begint ie afgeleid te raken en stop ik er maar mee. Ik oefen met hem in zijn ren, terwijl ik Olin (de voedster waarmee hij samenzit) maar even in het hok opsluit met wat lekkers zodat ze zich er niet mee bemoeit:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef wortelchips en stukjes gedroogde biet. Van de wortelchips kies ik dan niet de grootste stukken en de bietenstukjes zijn sowieso klein, zodat ze het gauw op heeft. Vind het ideaal voor clickertraining en ze is er dol op.

(En bedankt :he:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, de clicker is er. Nu nog meewerkende konijnen :P. Had net even een hoekje gemaakt met een handdoek in de kamer zodat ik daar met Nijn kon gaan clickeren. Volgens mij kan ik het beste gaan beginnen met het commando "handdoek graven... " hehe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .