Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic


Cynthia

Aanbevolen berichten

ik ben op de website gaan kijken en het lijkt mij superleuk om te doen

maar wel prijzig als je met ze 2-en zou willen komen (ik en mijn dochter)

ik heb ze dus een mail gestuurd en hoor graag van ze want de cursus is al snel

maar het lijkt mij erg leuk allemaal

liefs ilonka die graag wil beginnen en wel ervaring heeft met de clicker en honden

dus konijnen zou ook moeten lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja hoor. :) In ieder geval moet je ervoor zorgen dat je konijn als je begint zin heeft in eten, bijvoorbeeld groente, wortel of grassen kan je geven. Ik zet amy in een rennetje op de tegels. Hoe kleiner het rennetje hoe beter ze geconcentreerd is. Ik ga dan wel in het rennetje zitten natuurlijk. Je moet in ieder geval zorgen dat je konijn ergens zit waar hij verder niks kan doen/eten. En het beste is je konijnen even te scheiden, dus het konijn waar je mee bezig bent alleen te zetten bij jou. Dan kan je beginnen met dat je konijn naar je toe komt, door middel van hand aanraken. (!eerst moet de clicker geladen zijn voor zover dat hij het redelijk snapt!) Je knipt in je vingers, als je konijn vervolgens eraan ruikt, c+b. ZO bouw je dit uit, steeds iets verder van hem af knippen. Zorg dat je in het begin niet te lang traint, je mag wel vaak, maar niet te lang. Zet desnoods een timer, want vaak als het goed gaat heb je de neiging om maar door te gaan en dan stop je vaak op het moment dat het minder goed gaat. Geeft nog niet zoveel maar is voor jezelf minder fijn. Als hand aanraken een beetje gaat, kan je kijken of je wat anders kunt leren. Soms is het een beetje uitproberen en kijken wat je konijn het snelst oppikt maar probeer verwarring te voorkomen. Je kunt bijvoorbeeld leren een rondje te draaien om zijn eigen as. Dit doe je door iets lekkers vast te houden en dat ie erachter aan gaat, je draait dus zegmaar met je hand om hem heen en dan draait ie mee, daarbij zeg je 'turn'. Sommige konijnen draaien gelijk een heel rondje mee, andere moet je al belonen na een half rondje. Op een gegeven moment draai je met je vinger de richting op dat hij moet gaan en beloon je als hij een rondje gedraait heeft. Denk er wel aan, als je konijn het niet doet ligt de fout vaak bij jou. Je bent dan niet duidelijk of je hebt te snel gewerkt, blijkbaar heeft je konijn wat meer tijd nodig. Je moet van te voren bedenken hoe je iets gaat vragen wat voor gebaren je gebruikt en evt een woord erbij. op achterpootjes staan, doe je door wat lekkers boven hem te houden, het merendeel gaat dan al op de achterpoten staan. Zodra hij het doet click je en geef je de beloning. Op een gegeven moment hoe je alleen omhoog te wijzen en dan staat ie al. Naar voren lopen is bij mij gekomen door dat hij per ongeluk een stapje deed en toen gelijk belonen en uitwerken. NU doe ik mij hand naar voren en beweeg ik me vinger heen en weer. Meestal loopt hij dan voetje voor voetje naar voren, soms springt ze een keer op haar achterpoten naar voren. Amy leert heel snel, dus dan heb je natuurlijk ook geluk. Belangrijke factoren voor een goed succes zijn:

-geduld

-duidelijk zijn in aanwijzingen

-de plek

-weten hoe de clicker werkt

-concentratie, zorg ervoor dat je alleen bent met het konijn als je gaat trainen zodat je niet afgeleid word. De eerste paar keer als je wat nieuws leert doe dit dan niet gauw ergens tussen door, want je moet vooral niet denken: even snel doen. En je moet het leuk vinden, anders heeft het geen zin.

Succes!

Ben gister ook begonnen met de training.

Heb 2 konijnen, maar hummer is nooit zo onder de indruk van mijn gebeuren als ik op de grond ga zitten dus dit is geen probleem.

Maar ik dacht dat je juist je konijn zijn ding moet laten doen, en als hij niet geconcentreed is doordat hij iets anders gaan doen moet je hem laten. Dus niet 'dwingen' hem naar je te luisteren?

En als ik jou beschrijving zo lees begrijp ik dus dat je hem wel 'dwingt' om op je te letten door hem geen andere dingen te laten doen dmv hem in een ren apart te zetten.

Kan ook zijn dat ik het verkeerd heb hoor??

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

dwingen en clickertraining gaan niet samen

wel het sturen en helpen

dus ook het weghalen van verleidingen die de concentratie in de weg zitten

zijn toegestaan zeg maar

maar door dat te doen dwing je het konijn toch niet??

dat is hetzelfde dat je niet met beide konijnen tegelijk kunt clickeren of met 2 oefeningen tegelijk bezig kunt zijn

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je ook gelijk in hoor!

Ik merk heel erg dat moppie meer aanhankelijker wordt sinds ik dit met haar doe en ik doe dit maar pas 4 dagen. Dus al luistert ze uiteindelijk niet naar haar naam (wat de bedoeling is, en ze naar me toe rent als ik haar roep) zal het al super worden als ze meer aanhankelijker wordt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit geen leeftijd aan, want dat ligt aan het konijn. Ik zou zeggen probeer het gewoon en als je een oud konijn hebt en hij doet het nog niet goed de eerste keer hoef je nog niet op te geven, want ook bij jonge konijnen heb je veel geduld nodig. Juist bij jonge misschien wel, omdat die snel zijn afgeleid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kyro gaat nu op het comando Kyro hoog, op zijn achterpoten staan. Wat vooral grappig is, is als ik zeg Kyro hoog, dat hij dan eerst naar me toe komt gelopen en dan pas op zijn achterpoten gaat staan:P Ook kan hij bijna op de schoot met alleen het woord Kyro schoot en hij luister naar Kyro kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het ook hartstikke leuk om te doen, mijn konijntje pakt het al lekker op ben nu weer alle oude trucjes weer een beetje aan het oppakken omdat ik het in de zomer bijna niet heb gedaan. Ik heb de clicker gewoon tussen de oude spullen gevonden was een kikkertje die een klikgeluid maakt als je erin knijpt(met het klepje ;)) Bram kan al: Kusje geven, op achterpoten staan, blijven zitten op plaats, op mijn schoot springen, rondje draaien. Met mijn vorige konijntje deed ik altijd springen (hij kon echt 45 cm ofzo springen en traplopen vond hij ook erg leuk)Toen deed ik het nog niet met de clicker gewoon commando en belonen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik geen clicker meer, was me te lastig, ik maak nu zelf een klik geluid.

Kyro kan een targetstik aanraken met zijn neus, hij kan in zijn kooi(gaat steeds beter) en hij kan kusjes geven(ofja daar lijkt het op:P) als ik een kus geluidje maakt komt hij aan mijn mond snuffelen:P ik wil het nog uitwerken maar ik heb eigenlijk geen idee hoe.. Iemand een idee?

By the way hij kan ook trappenlopen, en op comando naar beneden lopen. (heb ik hem perongeluk aan geleerd zonder klik geluid hehe)

Ik ben nu bezig met hem om een rondje te lopen, high 10 te geven en daar een tunnel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had een aantal dagen gelezen over deze training en het leek mij een leuk idee. mijn nijn is nu zo'n 9 maanden oud en ik zou het wel prettig vinden als ze wat meer op mij zou reageren (vooral als ik haar naam roep). het is echt een heel slim konijntje en houdt van lekkers. heb zojuist even geoefend en ze reageert er volgens mij wel goed op. de eerste drie clickjes verstijfde ze heel eventjes, maar nu snapt ze het. ben benieuwd hoe dit gaat lopen ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgensmij zijn ze rond de 70 cent?? misschien duurder..

je kan ze denkik bij een dierenwinkel kopen

ff een vraagje, ik kan niet aan een klikker komen en misschien mag iik van mijn vader ooit een ren en wou graag clickertraining met Snowy oefenen.

Kan ik dit ook met een ander geluid doen? Getik van de pen...????

Nog andere tips??

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgensmij zijn ze rond de 70 cent?? misschien duurder..

je kan ze denkik bij een dierenwinkel kopen

ff een vraagje, ik kan niet aan een klikker komen en misschien mag iik van mijn vader ooit een ren en wou graag clickertraining met Snowy oefenen.

Kan ik dit ook met een ander geluid doen? Getik van de pen...????

Nog andere tips??

je kn ze via internet bestellen

ik heb er volgens mij nog wel een paar

dus als ik je kan helpen

dan hoor ik het wel

sturen naar tunesie moet kunnen toch??

liefs ilonka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander geluid kan ook hoor, je kan zelfs met je mond een klikgeluid maken. Als je dat geluid maar consequent gebruikt, en het alleen gebruikt voor die training. Een klikkende pen zou inderdaad ook geschikt zijn (als hij tenminste een beetje hard kan klikken ;)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een clicker maar gebruik heb eigenlijk nooit meer bij de training. Ik maak een klik geluid met mijn tong, klinkt haast het zelfde en het werk ook heel goed (teminste voor mij werkt het heel goed).

Ik vond de clicker erg onhandig, ik heb graag beide handen vrij als ik aan het trainen ben met Kyro:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik merk ook dat het gebruik van de klikker mij beperkt in het gebruik van mijn beide handen. maar ik vraag me af of ze ondertussen al in de gaten heeft dat klik beloning betekent. mijn konijn denkt volgens mij alleen maar in termen van "lekker." iemand tips? en mijn geduld is nog niet op hoor, ik vind het niet eens zo erg als ze het niet gaat begrijpen. het is al leuk om bezig te zijn met mijn konijn op een actieve manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

even dit topic weer omhoog,

Snoepy is echt geniaal... Jullie weten vast wel dat er van die wedstrijden zijn met zo'n riempje om en dan moeten ze springen over hindernisjes,

nou dat is niet nodig hoor XD, ik heb snoepy geleerd te springen zonder touwtje, gister heel parcourtje gemaakt.. was echt mega tof!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .