Ga naar inhoud

Algemeen Clickertraining topic


Cynthia

Aanbevolen berichten

  • Reacties 871
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het even goed gelezen, maar ik dacht dat de klik een vervanging was van een beloning in de zin van een snoepje oid? Als ik maar snoepjes blíjf geven wordt Billy veel te dik, en mijn konijnen eten niet als ze binnen zitten, buiten zijn ze teveel afgeleidt om uberhaupt iets te kunnen. Als ik ze bijv. een stukje appel of wortel oid geef dan eten ze dat pas in hun hokje op. Konijnensnoepjes vinden ze wel weer lekker maar ik kan me niet herinneren wanneer ze die voor het laatst gehad hebben x'D

Er staat meerdere keren in dit topic dat het de bedoeling is dat je klikt en dan een beloning geeft, het is de bedoeling dat ze de klik in verband brengen met iets lekkers, dus dat ze iets goed doen ;)

Er staat ook dat je geen konijnensnoepjes moet geven, die moet je uberhaupt niet geven, is allemaal troep. Wortel en appel bevat teveel suikers om constant te geven.

Je kunt het beste een heel klein stukje groente geven (grootte van een postzegel ofzo), en dan bijv. andijvie of witlof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat meerdere keren in dit topic dat het de bedoeling is dat je klikt en dan een beloning geeft, het is de bedoeling dat ze de klik in verband brengen met iets lekkers, dus dat ze iets goed doen ;)

Er staat ook dat je geen konijnensnoepjes moet geven, die moet je uberhaupt niet geven, is allemaal troep. Wortel en appel bevat teveel suikers om constant te geven.

Je kunt het beste een heel klein stukje groente geven (grootte van een postzegel ofzo), en dan bijv. andijvie of witlof.

Ik geef ook nooit snoepjes. En als ik het goed heb was mijn allereerste vraag in dit topic: Wat voegt zo'n clicker nou toe? Toen zei iemand iets in de trant van van al die snoepjes worden ze zo dik.

Maar het probleem is dus: Indy en Fred eten gewoon niet uit de hand, echt niks. Behalve snoepjes dus, maar zelfs dat weet ik niet zeker want het enige dat i kweet is dat mijn moeder dat wel eens kocht, jaren geleden, dus misschien dat Stipie/Eevee/Frederick (mijn eerste konijnen) wel snoepjes aten maar dat Indy en Fred er nog nooit van gehoord hebben x'D Nou gaat het me er meer om dat ik Billy, de kat kan leren dat ie aan een riem loopt en later de hond trucjes, maar toen ik las dat je ook best met een oud(er) konijn kunt beginnen...

Kijk:

Als je steeds een snoep je of iets lekker moet geven worden ze veel tedik. Als ze eenmaal door hebben dat een klikje goed is geef je een kokje in plaats van iets lekkers
aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep dat uit jouw post, dat heb ik dan waarschijnlijk verkeerd begrepen.

Je konijnen eten helemaal niets uit de hand? Ook geen stukjes groente? Da's lastig dan..

(het ligt misschien aan mij, maar ik volg je posts niet helemaal. Ik dacht namelijk eerst dat Billy een konijn was, maar dat is dus je kat. Wat wil je nu precies weten? :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu druk bezig Stampertje te trainen.

Ik zet haar in de schuur neer, ga op een afstandje zitten nadat ik een paar snoepjes heb gepakt en die onder m'n schoen in kleine stukjes heb gekraakt ( gaat geweldig met die snoepjes), en als ik haar roep en ze draait haar koppie naar me toe, klik ik met m'n clicker en krijgt ze een beloning. Wat er nog over is daarna van de stukjes snoep, laat ik haar uit mn hand opeten. Ik merk dat we een al betere band met elkaar krijgen :). Op dat doosje van die snoepjes staat ook dat je het als beloning kunt geven en dat het een aanvulling is op de dagelijkse voeding, dus zo slecht zal het heus niet zijn. En, die harde snoepjes zijn alleen maar goed voor dat haar tanden niet doorgroeien. Maar ik ga denk ik wel eens vaker distels gebruiken. Maakt het nog uit hoevaak je in een week traint en doe ik het zo goed ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu druk bezig Stampertje te trainen.

Ik zet haar in de schuur neer, ga op een afstandje zitten nadat ik een paar snoepjes heb gepakt en die onder m'n schoen in kleine stukjes heb gekraakt ( gaat geweldig met die snoepjes), en als ik haar roep en ze draait haar koppie naar me toe, klik ik met m'n clicker en krijgt ze een beloning. Wat er nog over is daarna van de stukjes snoep, laat ik haar uit mn hand opeten. Ik merk dat we een al betere band met elkaar krijgen :). Op dat doosje van die snoepjes staat ook dat je het als beloning kunt geven en dat het een aanvulling is op de dagelijkse voeding, dus zo slecht zal het heus niet zijn. En, die harde snoepjes zijn alleen maar goed voor dat haar tanden niet doorgroeien. Maar ik ga denk ik wel eens vaker distels gebruiken. Maakt het nog uit hoevaak je in een week traint en doe ik het zo goed ??

Je moet echt niet alles geloven wat op verpakkingen staat hoor. Vraag maar eens na in de dierenwinkel. Wat dacht je bijv. van Whiskas (kattenvoer)? Ziet er allemaal heel leuk uit, ook niet super goedkoop maar heel slecht voor de nieren en weet ik veel wat nog meer.

@ Danielle: Billy is inderdaad een kat :P zoals ik al zei, wij hebben een boot. In de zomer zijn we van plan elk weekend te gaan varen maar we willen Billy dan niet alleen laten, als hij het leuk vindt tenminste. Maar hij moet dus aan een riem kunnen lopen, want dat is dan wel zo handig. Daar probeer ik hem in te trainen en toen zag ik dit topic.

Toen las ik de informatie die hier op BB over clickertraining voor konijnen staat en daar stond bij dat het met oudere konijnen ook best wil. Mijn konijnen Indy en Fred zijn 5 en 4 dus ik ging er vanuit dat ze wellicht te oud waren, maar toen las ik dat dus. Alleen aangezien ze niet uit m'n hand willen eten, moet ik maar gewoon wachten tot ik ooit nog een konijntje krijg/neem :P

Ik post trouwens wel veel dingen door elkaar heen want ik ben ook nog over mijn toekomstige hond begonnen als ik me niet vergis, dus dat je in de war raakt is vrij logisch.. (A) :P sorry.. :P

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap 'm ;)

Leeftijd voor konijnen maakt inderdaad niet uit, lijkt mij. Wel jammer dat ze niets uit je hand willen eten, heb je dat al met meerdere dingen geprobeerd (ook met groente)?

Met je kat, tja, ik neem aan dat de manier van trainen hetzelfde is, ik weet alleen niet zo goed wat je hem zou kunnen geven als beloning, aangezien voor een kat de hele dag snoepjes me ook niet zo goed lijkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap 'm ;)

Leeftijd voor konijnen maakt inderdaad niet uit, lijkt mij. Wel jammer dat ze niets uit je hand willen eten, heb je dat al met meerdere dingen geprobeerd (ook met groente)?

Met je kat, tja, ik neem aan dat de manier van trainen hetzelfde is, ik weet alleen niet zo goed wat je hem zou kunnen geven als beloning, aangezien voor een kat de hele dag snoepjes me ook niet zo goed lijkt..

Nee idd, dat is het probleem, met die snoepjes. Hij moet het gewoon leren, en het goed kunnen voor het voorjaar, maar hij heeft meer neiging tot dik worden dan onze Twiggy ('vorige' poes. Dat zeg ik liever niet want dat klinkt zo raar) want hij heeft al zo'n lief bol buikje :P laatst was hij in de kast gesprongen en heeft ie z'n bakje opengedaan en alles leeggegeten. Die snoepjes lagen op de derde plank van een kast die DICHT was! :|

Met de groenten waar jullie het over hadden, zoals witlof en andijvie heb ik het nog nooit geprobeert trouwens. En boerenkool dan? Dat heeft m'n buurman in de tuin staan, daar zijn ze ook gek op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boerenkool mogen ze wel hebben, maar niet teveel. Andijvie en witlof zijn de meest gebruikte groentes hier zeg maar, maar als ze nog nooit groente hebben gehad, moet je dat heel voorzichtig opbouwen he ;)

En wie weet, de meeste konijnen doen een moord voor hun groenten, misschien heb jij straks ook wel 2 groentenmonstertjes die uit je hand eten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boerenkool mogen ze wel hebben, maar niet teveel. Andijvie en witlof zijn de meest gebruikte groentes hier zeg maar, maar als ze nog nooit groente hebben gehad, moet je dat heel voorzichtig opbouwen he ;)

En wie weet, de meeste konijnen doen een moord voor hun groenten, misschien heb jij straks ook wel 2 groentenmonstertjes die uit je hand eten ;)

Ze krijgen wel groente, meestal 'afval' van het koken: het groene deel van bloemkool, stukjes komkommer, groene deel van wortels, soms een beetje sla, boerenkool dus, appels en wortels, spruitjes en ga zo maar door. Andijvie denk ik ook wel, maar witlof eten we haast nooit. Ik ga het wel proberen met witlof. Denk niet dat het werkt maar ach, 't zijn dikke lieverds so who cares?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijd geleden een opleiding met de clicker gehad maar dan wel voor honden. Maar het princiepe blijft bij een konijn het zelfde alleen is een konijn wel wat moeilijker te motiveren.

De bedoeling is als allereerst dat het konijn de klik snap klik is namelijk wat lekkers.

Snapt hij de klik goed dan kan je gaan kijken wat wil je graag dat hij gaat leren. Bijvoorbeeld naar je toe komen. Als het konijn dan uit zich zelf naar je toe komt klik en beloning. Dan zal je snel zien dat ze het naar je toe komen + belonen snel doorhebben . Dan koppel je er een woordje aan .

Ookal doet het konijn het niet goed en je hebt bijv al wel geklikt altijd belonen !

Verder heb je veel geduld nodig.

Ik zelf train met isis maar max 5 minuten omdat ze dan geen concentratie meer heeft en natuurlijk oneindig doorgaan heeft dan gewoon geen zin .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen wel groente, meestal 'afval' van het koken: het groene deel van bloemkool, stukjes komkommer, groene deel van wortels, soms een beetje sla, boerenkool dus, appels en wortels, spruitjes en ga zo maar door. Andijvie denk ik ook wel, maar witlof eten we haast nooit. Ik ga het wel proberen met witlof. Denk niet dat het werkt maar ach, 't zijn dikke lieverds so who cares?

Ik weet niet of ze spruiten mogen hebben, het staat niet bij de veilige, mar ook niet bij de giftige soort in de lijst. Ik meen er wel eens iets over gelezen te hebben, ga ik even opzoeken zo.

Daarnaast appels en wortels niet te veel he ;) En komkommer en sla ook niet volgens mij. Witlof vinden de meeste konijnen erg lekker, het is goedkoop (vind ik) in de supermarkt te krijgen, dus ook leuk om te geven:)

Edit: quote gevonden van Cindy (28 juni)

en met deze lijst ben ik het niet eens paprika aan een konijn.....

spinasie ook gas gevoellig naast kool soorten.

sla is ook niet goed..................behalve rucolla en krul sla

spruitjes zeker gas gevoellig ook bij mensen haha.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spruitjes lusten ze ook niet graag :P ze eten het nooit helemaal op, 't zijn ook net kleine kinderen :P komkommer zijn ze ook niet zo gek op, sla weet ik eigenlijk niet. Appels krijgen ze soms een klein stukje, als ik een halve appel geef eten ze namelijk toch maar een klein stukje op :P hoe zit het trouwens met appelklokhuizen? Ik lees hier nl weleens dat die niet goed zijn vanwege de pitten maar dan zijn er weer andere mensen die zeggen dat het niks uit maakt...

Wortels neemt m'n moeder af en toe speciaal voor ze mee maar dan vergeten we die hele wortels dus dat is ook niet erg vaak :P die lijst met wat ze niet mogen hangt hier op de koelkast trouwens, want als je m'n broertje iets vertelt vergeetie het toch weer, nu kan hij het altijd controleren x'D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm okay. Nou ja als ze appel krijgen snijd ik meestal gewoon twee stukjes met dezelfde grote als een partje van een sinaasappel af, en daar kun je de pitten zo uithalen. Meestal vallen ze er al uit. Moet trouwens nog steeds een clicker kopen :P er zit een dierenwinkel vlak bij mijn shcool maar die was niet open toen ik in tussenuur ging kijken en ik ga altijd met de bus, als ik dan nog snel na schooltijd even heen ga mis ik de bus en daar heb ik écht een hekel aan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden in het winkelcentrum ook geen clicker. Tenminste, kon het niet vinden, en die vent zat al tegen mij aan te praten ('Hallo, kan ik je ergens mee helpen?' 'Nee, ik kijk alleen maar even' 'O, waar kijk je naar?' 'Naar hondenspulletjes, ik krijg over twee week een hond' 'O, wat voor hond?' 'Een zilverzwarte DWERG schnauzer' 'O, die hebben mijn buren ook. Een zwarte, pfoe, hij was eerst klein maar hij weegt nou al wel 30 kilo hoor' 'Dat is een Riesen schnauzer. Ik krijg een DWERG schnauzer' pffffff) dus ik dacht ik kijk wel in Veendam :P

Het 'trainen' van Billy (kat) gaat trouwens vrij goed, ik doe elke dag maar een kleeeeeein beetje, dan houdt ie z'n aandacht er tenminste bij. Alleen, hij loopt opzich wel gewoon achter mij aan, maar het gaat pas zoals ik wil dat het gaat als ik met de snoepjes ga schudden. Nu snap ik dat als ik daar gewoon mee door blijf gaan hij het misschien wel leert, maar moet ik dan gewoon geledelijk aan minder met dat ding schudden ofzo? Want ik zie mezelf al rondlopen met een snoepjesdoosje schuddend -.-' Nou jai k zie ook vanzelf wel of hij het oppakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .