Spring naar bijdragen
Judith_Misty

Hamster speeltjes maken?

Recommended Posts

wat ik ooit eens heb gemaakt zijn hamsterduinen , ik zal even een foto zoeken om het wat duidelijker te maken ;)

gevonden:

DSCF1672.jpg

DSCF1670.jpg

bewerkt door -iris

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet idd gewoon gaten in plastic bakjes maken en daardoor een wcrol steken. Hele handel aan elkaar tapen en dan proppen van papier maché maken om "duinen" te creeëren. Als laatste ga je er een paar lagen wit papier overheen doen en nog een beetje lijm. Dan chinchillazand erover en klaar. :D je kan er een bodem onder doen van dik karton van een doos bijvoorbeeld maar ik vond dit makkelijker. Als er iets is kan je er zo bij. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had dit idee op een ander forum gezien en diegene had het van een engels gerbil forum dus eigenlijk is het voor gerbils ;) Maar hamsters vinden het ook het ook heel leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hallo:love:

ik heb net een speelbal voor een cavia gemaakt.

zo ziet dat eruit

fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nFgAAAAUGfjYuYzhJPswI*7b67kfoYZd5azrcdVASbkWCVjK2uZykcA

dit kan je ook zelf maken

uitleg :

je heb 2 flesjes van 0,5 liter,schaar en lijm nodig.

je knipt van de onderkant 5 cm eraf dat doe je bij beide flesjes.

dan maak je in alle bei de flesjes een gleufje waar je het groente of andere lekkernij in kan stoppen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan van papier een tunnel maken

nou daar ben ik het niet heel erg mee eens. papier is erg scherp en er zit vrij veel lijm in, als ze er aan beginnen te knagen kun je verwachten dat ze der met gezondheid niet erg op vooruit gaan.

je kan met DAS-klei aan de gan, laat het dan wel goed uitharden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hallo,

ik heb gister even zitten kijken of ik zelf hele makkelijke speeltjes kon maken

maar zo snel vond ik niets wat ik echt mooi vond :(

ik ben zelf aan de knutsel gegaan

en het is gelukt :

ik heb een onderbroek die ik nog nooit heb aan gehad gepakt

en door midden geknipt !

en met ijzerdraadjes vast gemaakt aan de tralies nou tof hij had een hang matje

en hij ging er meteen zelf in ....

en ik heb een schoen gepakt een oude ! :P

en een gat in geknipt een door dat gat een wc rolletje gedaan hij vond het erg leuk ! hahah

nou nog suc6 en als jullie nog iets weten zet het er even bij ! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee allemaal!

Ik vind het sowieso echt superleuk dat we elkaar hier online tips kunnen geven! Ik heb twee superlieve gerbils: Mimi en Moosje. Ze hebben een prachtige kooi met wel drie verdiepingen! Maar.... ik wil wat meer simpele, best kleine speeltjes voor op die verdiepinkjes! Kunnen jullie mij helpen? Alvast heeeeel erg bedankt!

Ik wil meteen ook een leuk speeltje vertellen aan jullie wat Mimi en Moosje heel erg leuk vinden!

Benodigheden:

1: Twee wc rolletjes.

2: Een rol wc papier.

3: Plakband.

Je legt de twee wc rolletjes tegen elkaar aan. Je bind er wc papier omheen. Ook aan één van de achterkanten van de rolletjes. Echt maar EEN anders kunnen de gerbils er niet meer in of uit:P Dan plak je het wc papier vast met plakband aan de rolletjes! Dat vinden gerbils superleuk! Het gaat alleen wel snel kapot, dus maak er een reserve:P. Ik hoop dat jullie mij ook snel willen helpen want ik wil er het liefst morgen al mee beginnen!!

Veel liefs,

Laboor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites