Ga naar inhoud

Verzorging Teddy Widder

Aanbevolen berichten

Vreselijk. Heb 3 weken geleden ook mijn konijntje van 8,5 jaar in moeten laten slapen, echt heel erg. Je weet nooit wanneer het goeie moment is en als je hoop hebt dat ze op kunnen knappen is het logisch toch dat je het niet te snel doet?

Ik las op internet heel veel over dit ras en werd en daardoor helemaal verliefd op. Verzorging is voor mij geen probleem mijn vorige konijntje (hangoor dwerg) met kort haar heb ik ook altijd gekamt omdat ze heel erg last had als er losse haren waren. Ze heeft daardoor een keer een haarbal gehad dus daarna borstelde ik haar gewoon meerdere keren per week en dat vond ze heel fijn.

Ben ook reuze benieuwd naar dit ras.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een hele witte met blauwe oogjes. Ga inderdaad de bodembedekking gewoon uitproberen dan kom ik er zelf wel achter wat het prettigste is. Konijntje (waarschijnlijk een "zij") komt binnen te zitten. Ik heb een redelijk grote keuken waar de kooi komt te staan en ze vrij rond kan lopen. Als ik thuis ben mag ze door het hele huis heen lopen.

Ga jij er nog een konijntje kopen of heb je er nog eentje?

Link naar bericht
Delen op andere sites

als het binnen komt dan hoef je uiteindelijk als zij zindelijk is niet eens meet bodembedekking te gebruiken! Maar dat is ook aam jezelf natuurlijk.

Ik heb 1 teddy ram die ik laat castreren en dan wil gaan koppelen aan een 'gewoon' konijnen voedster die ik ook heb. Ik zou er dus een andere teddy weer bijkrijgen (een widder), maar die is bezweken aan een darminfectie bij de fokker...Dat heeft mij eerst toch doen besluiten om geen teddy dwerg of widder meer aan te schaffen,omdat het toch wel erg kwetsbare beestjes zijn....

En ik heb eigenlijk wel eerst genoeg konijnen, heb nl dan 1 teddy, 2 'gewone'voedsters en een franse hangoor voedster. Heb net weer een nieuw hok erbij gekocht (de KT11) ,maar zo vind ik het eerst wel genoeg! Ze zitten nl allemaal apart omdat de voedsters niet met elkaar overweg kunnen...(had de 2 gewone voedsters eerst gekoppeld,ging uiteindelijk wel goed,maar later zag ik dat de jongste voedster diep ongelukkig was....daarom toch weer bijelkaar weg gehaald)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet zeker dat ik een goede fokker heb gevonden erkend of bekend zoals je het wilt noemen. Alle reacties die ik over haar heb gehoord zijn fantastisch. Zie in Nederland ook heel veel fokkers die hun konijntjes via marktplaats verkopen en dat vind ik toch ook vreemd want als je een goede naam hebt en een wachtlijst, heb je marktplaats toch niet nodig.

Ik ben een zeer bekende en goeie fokker en toch gebruik ik ook marktplaats.

Ik hanteer ook geen wachtlijsten, hooguit 3 mensen meer niet.

Dit omdat ik eerst wil zien of ik een gezond diertje fok en niet eerder dan met 6-8 weken bepaal wat hier blijft.

Heb ik dan nog een diertje wat geen goed huisje heeft gevonden heb ik vaak of al mail via mijn site gehad of ik plaats een advertentie op marktplaats

Diertjes al verkopen met 12 dagen vind ik absurd.

Je kan dan nog totaal niks zeggen over hoe het diertje gaat uitgroeien en je bloedlijn leer je op die manier ook niet kennen.

Dan mag je jezelf nog zo'n goeie fokker noemen, tenzij we hier over tekening dieren praten wat een witte met blauwe ogen niet is, is dit niet de manier van fokken

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien heb ik met "gekocht" het verkeerde woord gebruikt, ik heb dit konijntje "gereserveerd" onder behoud van de verdere ontwikkeling, kleurstelling en gezondheid. De fokster behoud zich ook het recht om de reservering terug te draaien als er iets niet goed is. Maar omdat je vertrouwen in het leven moet hebben ziet het voor mij alsof ik haar gekocht heb of wellicht hem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 jaren later...

hoi

mijn teddy was helemaal verwaarloost door de fokker ze zat onder de klitten

en je kon neit zien wat voor en wat achter was

toen we da ter uit hadden was ze zo blij dat ze kon zien en lopen dat ze heel hoog ging springen

groetjes jackie

aangepast door jackie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .