Ga naar inhoud

hoeveel hooi nou precies?


Swa100

Aanbevolen berichten

heey..

volges my zie ik niet dat myn konyn hooi eet, omdat ik er gewoon veel te veel indoe.. ik stop altyd hele plukken erin.. en verspreid dit over het hele hok.. en dit doe ik zeker 3x per dag.. volgens my is dat iets teveel :role:.. Dus hoeveel moet ik nou per keer erby doen? en moet ik dat op 1 plek leggen? of verspreiden? en dat 'oude' hooi.. dat laat ik dan gewoon liggen, lykt me goed toch?

nu gooi ik er wel telkens hooi by.. maar echt.. als ik het hok leeghaal moet ik er zo'n gigantische laag uithalen.. dit lykt me niet echt normaal:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

euh.. ik heb een hooibal... maar hy eet er helemaal niets uit... hy eet sowieso echt amper hooi... by de vorige baasjes keeeg hy niet zoveel hooi denk ik (lag geen hooi in het hok toen ik hem op ging halen). wat voor biks kan ik hem dan het beste geven.. zodat hy toch zyn vitaminen etc binnenkrygt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tegenwoordig van die tarwe/haver stengeltjes tussen het hooi zitten, Tijger is daar echt dol op, dus gaat hij automatisch ook dat hooi eten :D

Eigenlijk een beetje dat wc-rolletje effect met iets lekkers in het midden.

Alleen bij een wcrolletje trekt hij alles eruit en eet niks op, bij die hooi balletjes wel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is niet te vervangen door biks. Hooi is voor konijnen zo belangrijk voor hun kiezen en de vezels die erin zitten.

Hooi bevat lange vezels waardoor ze er lang op moeten kauwen en zo dus hun kiezen slijten.

Science selective biks bevat ook lange vezels waardoor ze op deze biks dus ook langer moeten kauwen.

Biks kan hooi echter nooit vervangen.

Vaak is het even zoeken wat hij lekker vind... in kruidenhooi heb je ook tig verschillende soorten smaken.

Probeer hem meerdere keren per dag een kleine pluk hooi te geven. Wat je ook nog eens kan proberen is het hooi een beetje vochtig maken. Hierdoor gaat het sterker ruiken en werkt het vaak aantrekkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog even een hooi vraagje, TE veel hooi kan dus eigenlijk niet? Je mag het echt onbeperkt geven?

Ik heb vanmorgen een jong konijntje (een week of 8/9) opgehaald en die heeft nu al 2x een volle hooibol leeggegeten, ik vul hem nu vanavond maar niet meer bij, of maakt het niks uit?

Van het gewone voer eet hij ook wel wat, en drinkt ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi kun je inderdaad nooit teveel geven. En inderdaad er zijn zoveel verschillende soorten smaken.

Ook heb je gedroogde kruiden, zoals paardenbloem, brandnetel e.d. Misschien kun je het ze zo leren. Ik weet dat er een site is www.caviakruiden.nl

Maar dat is net zo goed voor konijnen hoor.

Succes ermee. Ik weet hoe frustrerend dat het is. Swiffer wilde vroeger ook nooit hooi eten en Spetter die at hier geen hooi uit heimwee. Bij zijn vroegere baasje ging ze meteen aan het hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .