Ga naar inhoud

''ik mis haar''


Noortjuhh

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier, de moderator vertelde me dat ik beter mijn privé berichten in het forum zetten kan, dan weten jullie wat meer van mijn konijnenervaring!

een tijdje geleden is er iets heel triest gebeurt met een supper lieve schat van een konijn van ons,,

dat konijntje werd helemaal vanbinnen opgevreten door wormpjes, wij hebben er toen voor gekozen om haar in te laten slapen, wij laten geen dieren leiden van de pijn!

het was echt een lievert, onlangs alle pijn die het beestje had, bleef ze haar voerbakje voor de helft opeten, want ze wou blijven leven! ze was zo'n lief beest, in de w8kamer bij de dierenarts zat ze te likken van de dorst aan de kranten die er in het reismandje lagen, de wormpjes kropen van de kranten zo weer in haar vacht, ze had zo veel pijn, als je haar aaide krimpte ze ineen van de pijn, maar bijten deed ze nooit... In de wachtkamer zag ik de angst in haar ogen, het was net of ze besefte dat dit de laatste paar minuten van haar leven waren.. ik mis haar nu nog...

haar lieve ogen, waar je de pijn in zag glunsteren in de w8kamer bij de dierenarts.

wat heeft ze gepiept van pijn en angst toen ze de prik kreeg...

al onze 3 konijnen zijn nu ontwormd, dit zal nooit meer een van onze konijnen gebeuren.. vreselijk...

aangepast door Noortjuhh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een afschuwelijke dood heeft dit konijntje gehad Noortjuhh..

Een wormenkuur is tegen wormpjes in de ontlasting/darmen

De beestjes die je konijn van binnen opgegeten hebben en die er met zijn allen in en uitkropen zijn waarschijnlijk geen wormen maar maden ??

Maden zijn larven van de vliegen.

Vliegen gaan zitten op wondjes die het konijn heeft of op zijn ontlasting (bijv bij plakpoep).

Daar leggen zij eitjes, de eitjes komen uit en zijn maden.

Maden eten zich een weg naar binnen bij het konijn en je konijn sterft een afschuwelijke dood..

Een wormenkuur helpt NIET tegen maden..

Kan het zijn dat je die 2 dingen doorelkaar heen haalt ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het klopt, want ze had in het begin plakpoep ja..

daar heeft ze het ZEKER van opgelopen, maar we hebbe alles ertegen gedaan, schoon stro, de dag voor de inslaping in een tijltje haar achterwerk zachtjes gewassen, de dierenarts zij dat een operatie kon, maar onbetaalbaar was... maarja, ze is nu verlost van haar pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet maar je bedoeld eigelijk te zeggen dat je met haar niet optijd naar de dieren arts bent geweest.....terwijl je wist dat ze plak poep had ....en daar door snel slacht offer zou worden van vliegen eitjes en maden.

Het is trouwens geen ziekte hoor.

Maar vaak te wijten aan slechte verzorging hok [mest plek]of het dier is ziek en zodoende eerder slacht offer er van.Wat een baasje dan zeker zou kunnen bedenken of weten.En horre gaas zou kunnen ophangen of het konijn binnen halen.

Als mensen zich eens een gebruiks aanwijzing konijn zouden lezen zouden er veel meer konijnen niet onnodig sterven hier aan.

Wat inderdaad niet te verhelpen is met medicijnen.Maar enkel met jouw gedrag t.a.v het konijn.Hopelijk een wijze les en gebeurt het nooit weer.

welkom op dit leuke forum, cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij verzorgen onze konijnen super!! en vorige week had een van de konijnen diaree( was een "nieuw konijn" hadden hem toen 4 dagen), meteen goed schoongehouden, een dag later dacht ik al maden te zien en ben ik METEEN naar de DA gegaan.. die kon niets vinden, hebben zalf erop gedaan en de nijn weer mee naar huis,de volgende dag zat hij helemaal onder de maden... meteen weer terug gegaan naar DA, konijn 3 dagen opgenomen geweest. hij bleek ook nog e.cullini (of zoiets) onder de leden te hebben. uiteindelijk na een dikke week dokteren hebben we hem toch moeten laten in slapen...

Je moet zeker allert zijn op maden, maar we hoeven niet op verwijtende toon tegen elkaar te praten. We kunnen er beter voor zorgen dat mensen bewuster gaan zorgen voor nijnen, door respectvol met elkaar te communiceren en elkaar voor te lichten!!!

Je hebt er goed aan gedaan om naar de DA te gaan, en waarschijnlijk als je geweten had wat er aan de hand was dan was je eerder gegaan en was je nijn wel te redden geweest. Maar het is al erg zat dat je hem nu mist, ik weet zeker dat het niet weer gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het gebeurt nu natuurlijk noot meer, maar toen ze plakpoep had hebben we het goed schoon gehouden, en alle grote stukken hebben we voorzichtig eraf geknipt.

maar ik deed het geregeld, elke keer opnieuw en het hok hielden we schoon..

ik heb toen voor die plakpoep ook nog een keer, (een tijd voor haar dood) de dierenarts gebeld, en die zei dat ik het voorzichtig even eraf moest wassen.. dat had ik toen gedaan in een klein tijltje met iets lauw water, maar wat dacht je? de volgende dag zat het er weer..!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Joy in z'n neus gebeten was, is dit speciaal tegen ons gezegt door de dierenarts, dat we moesten zorgen dat er geen vliegen bij zouden komen (we hebben 'm dus binnengehouden tot de boel geheeld was) omdat dit dus zou kunnen gebeuren..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja katten zijn niet zo als konijnen! maar op dit moment zijn al mijn 3 konijnen kerngezond! Nijntje heeft bij ons toch een goed leven verder gehad, ik zag alleen niet dat ze ziek was.. niemant zou dat denk ik gezien hebben. anders waren we natuurlijk veeel eerder naar de dierenarts gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 4 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .