Ga naar inhoud

Hoe oud word een/jullie konijn?


Edwin Groen

Aanbevolen berichten

Kyar ( Duitse hangoor x NHD ) was pas 3 jaar toen hij een middenoorontsteking kreeg .

Mijn vorige dierenarts heeft hem een verkeerde behandeling gegeven en ook nog eens de verkeerde medicijnen.

Tegen de tijd dat ik dat wist waren we zo'n week verder.

Ondanks al mijn goede zorgen heeft mijn mannetje het niet gered

Chai ( x Duitse hangoor x dwerg ) was bijna 1,5 jaar.

Hij ontsnapte uit de ren en een van mijn honden is met hem gaan spelen.

En daar kunnen konijnen niet tegen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Mn konijntjes zouden 6 jaar en 7 maanden worden.

Mijn eerste nijntje lag dood in zijn hok, daar heb ik niet veel van meegekregen, was toen een jaar of 3.

Daarna heb ik Kobus gekregen, een hollander, die is 8 jaar geworden.

Heb voor de lol ook de test nog ingevuld voor onze overleden kat, volgens de site zou ze 10 jaar en 5 maanden worden, ze is ruim 20 geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste konijntje is 3 of 4 geworden, hij is helaas overleden omdat zn hartje het begaf tijdens een hele koude winternacht. Zijn vriendje is een jaar heel eenzaam geweest en is toen ontsnapt en gestorven aan een longontsteking. Toen was ik zelf nog jong, dus kan me dr niet heel veel meer van herinneren.

Ik heb nu 8 konijnen. Barry is de oudste met zn 4,5 jaar, Saartje is 2, Joris Indy Mickey Simba en Milo zijn 9,5 maand en Sascha is 3,5 maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oudste nijn nhd is 18 jaar geworden voedster.En dan heb ik haar partner nog was 17 jaar geworden ram.Als je een gezond konijn heb en hij geen ziektens krijgt en niet te vet is zal een alicht ouder worden.Gemiddelde huis tuin konijn hoor ik meestal om mij heen 6 jaar.Maar ik ben over tuigt dat de konijnen leeftijd gemiddeld echt wel omhoog kan.Met goede onderhoud en voeding adviesen.Waar nu niet echt aandacht aan word besteed als je een konijn koopt.[dieren winkel ,gewoone fokker of andere manieren]Eeen konijn is een inpuls aan koop .Maar er zou eigelijk een gebruiks aan wijzing bij moeten.

cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste konijn (dwergje) heb ik 12 jaar gehad, maar ik weet niet hoe oud hij was toen ik hem kreeg. Hij was al wel volwassen. Hij liep de hele dag los, 's avonds moest hij in zijn hok en dat was altijd zoeken waar hij nou weer verstopt zat. Hij wilde nooit terug. Hij was ontzettend lief. Daarvoor had ik een ander konijn gekregen, maar die hebben mijn ouders al snel geruild in een konijnenopvang voor een liever exemplaar. Die eerste was echt een 'bijtertje' en ik was natuurlijk nog wel een heel jong kind dus alles was op een gegeven moment stukgebeten: knuffels, mijn beddengoed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ik heb 3 konijnen: een moederkonijn dat 8 jaar en 8 maanden is en haar dochters die 5 jaar en 4 maanden oud zijn. Ik wil er graag van de zomer een Vlaamse Reus bij en ik ben benieuwd hoe oud Vlaamse Reuzen kunnen worden. Ik heb de indruk dat die niet zo oud kunnen worden en ik hoop dat iemand me daar eens meer over kan vertellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O maar dit topic is bedoeld om een algemeen beeld te krijgen van hoe oud konijnen (kunnen) worden. Lees maar eens goed! Het blijft juist altijd relevant! Er is geen enkele reden waarom hier niet meer gepost zou moeten worden hoor. Graag juist! Zo ontstaat een beter beeld van hoe oud konijnen (kunnen) worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is net een topic geopend daarover. Nogmaals degene die hun konijntje hebben verloren nemen je dit niet in dankbaarheid af. Laat oude topics waar ze zijn en wil je een "algemene" schatting hebben, kijk bij de topic die net gemaakt is of open een nieuwe als er nog geen relevante is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

ja ik ben erg laat maar een van mijn konijnen is overleeden omdat hij niks meer drinkte we moesten haar gewoon drinkengeven met een spuitje maar ze slikten het niet door (is 3 geworden):(.

en vandaag ( dinsdag 4 augustus 2009) is weer een konijn van mij overleden zij moest ingeslapen worden omdat ze perongelijk vliegeneitjes heeft gegeten en die zijn in haar buik uitgekomen en ze hat erg veel pijn ( is 5,5 geworden):frown:.

we hebben er nog een en hopen dat die nog een lang en gelukkig leven lijd.

aangepast door tynny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .