Ga naar inhoud

Hoe groot word mijn dwergkonijn?

Kaaaren
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo Konijnen vrienden!

Ik heb sinds drie weken een heel lief dwergkonijntje (hij is nu 10 weken)

Hij doet het heel goed, eten spelen en hij komt al heerlijk bij me liggen om te knuffelen..

Hij groeit als kool.. maar vroeg me af hoe groot een mannetjes dwerg konijn uiteindelijk wordt! En wanneer zijn ze ongeveer uitgegroeid?

groetjes Karen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dwergen uit de dierenwinkel willen nog wel eens wat groter uitvallen...

Ik weet nog wel van vroeger dat een familielid toen een keer twee hangoor dwergen bij een dierenwinkel had gekocht. Vol trots liet ze ze zien en ze zouden absoluut niet groter worden dan dat ze nu al waren. (Ze waren pas 8 weken, dus dat was al wel apart dat ze helemaal niks groter meer zouden worden.)

Bleken ze later toch meer weg te hebben van franse hangoren...Och, wat hebben we daar om gelachen! :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Kleurdwergje weegt tussen de 800 en 1200 gram. 1500 gram is heel zwaar voor een kleurwerg.. Echter een Nederlandse hangoor dwerg mag al weer zwaarder wegen, maar dat weet ik niet precies.

Mijn kleurdwergen van ruim 5 maanden zijn 1225 gram(voedster) en 1155 (ram).

Ik hoor vaak dat bij kleurdwergen de Ram minder weeg dan de voedster (gemiddeld) maar of dit echt zo is ....

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Kleurdwergje weegt tussen de 800 en 1200 gram. 1500 gram is heel zwaar voor een kleurwerg.. Echter een Nederlandse hangoor dwerg mag al weer zwaarder wegen, maar dat weet ik niet precies.

Mijn kleurdwergen van ruim 5 maanden zijn 1225 gram(voedster) en 1155 (ram).

Ik hoor vaak dat bij kleurdwergen de Ram minder weeg dan de voedster (gemiddeld) maar of dit echt zo is ....

Een kleurdwerg weegt tussen de 800 en 1100 gram.

Alles groter dan dat is geen dwerg meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de Nationale Polen en Kleurdwergen club niet......

even gekopieerd van hun site

2. Gewicht

Het gewicht bedraagt 0,8 tot 1,1 kg.

Ik weet niet waar je het andere vandaan haalt, maar dat geld niet voor de nederlandse kleurdwergen.

@aniek, de meeste non dwergen zitten zo op de 1300 gram uitzonderingen natuurlijk altijd daar gelaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

even gekopieerd van hun site

2. Gewicht

Het gewicht bedraagt 0,8 tot 1,1 kg.

Ik weet niet waar je het andere vandaan haalt, maar dat geld niet voor de nederlandse kleurdwergen.

@aniek, de meeste non dwergen zitten zo op de 1300 gram uitzonderingen natuurlijk altijd daar gelaten

Uit een mailtje dat ik naar hun had gestuurt met vragen en daar de reactie op...\

Mijn Dwergen zijn alle twee 100 gram lichter dan ik d8. Onze keukenweegschaal geeft 100 gram meer aan dan bij de DA. Benji precies 1000... en Sandy 1125

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .