Ga naar inhoud

SOS nageltje gebroken


Bieke

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wilde net de nageltjes van mijn konijn knippen, maar hij begon zo wild te spartelen dat een nageltje is afgebroken. Nu bloedde dit natuurlijk.

Ik heb wel eens gelezen dat het kan bloeden als je te ver knipt, maar het nageltje is nu echt wel ver afgebroken.

Wat moet ik nu doen? Iemand die mij kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn konijnen is dat ook wel eens gebeurd. Het bloedde even maar dan was het ook over. Ik heb zelfs ooit een konijn gehad die ineens zo erg ging spartelen dat hij met zijn nagel in mijn trui bleef hangen en daardoor zijn hele nagel is kwijt geraakt. Vreselijk bloeden natuurlijk. Ik had het gelijk schoon gemaakt en het bloedde stopte al gauw. Er is weer netjes een nieuwe nagel aan gegroeit. Ik geloof dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken. Door het bloeden lijkt het soms erger dan het is. Even in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken maar ik denk dat het wel goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat met mn nijn ook is voorgehad toen ze met haar pootje in de ren was blijven aanhangen, ja de nagel groeit terug, maar wat mij toen opgevallen is dat die nagel nooit echt heel lang werd bij haar nadat ie er ook helemaal af geweest is.

die nagel is zelfs bruin terug gegroeit ipv de oorspronkelijke witte nagel, raar maar het is zo :)

bij 1 van mn caafjes vind ik het ook niet makkelijk dat die nagels zwart zijn je ziet niet goed waar de bloedlijn eindigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij is het ook eens gebeurt

Ik had toen snel een doekje erop gedaan zodat het ging stoppen met bloeden

het nageljte heb ik bewaart :$,

die heb ik in een doosje gedaan ;)

maar toen wilde ik ze ook nippen want ik had haar net gekregen (de nagels waren veels te lang) maar ik weet niet precies wat ze deed maar op een of adere manier brak haar nagel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met een van mijn vorige konijntjes dat ook 2 keer gehad, helemaal eruit, maar daar hoef je inderdaad niet mee naar de DA als het niet onstoken raakt. Je moet het goed schoonmaken en dichtdrukken en zo is het wel goedgekomen met met mijn nijn:) Het is inderdaad wel fijn dat hij er helemaal uit is, Dibbes heeft een poosje geleden bij zijn pootje ook een nageltje heel erg los gehad, en dat heeft de DA eruit moeten trekken:aww: Autch...zo zielig! Beterschap voor je nijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weleens gehoord dat als zo'n nageltje te ver is ingeknipt dat een konijn dan binnen een half uur doodbloed?

Hopelijk is dit een fabeltje

En vanaf hoe oud worden de nagels geknipt?

Die van ons is ongeveer 11 weken maar heeft onwijs scherpe nageltjes

Durf het zelf niet dus laat het doen bij de da maar kan nu al?

Nee toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lijkt me een fabeltje...van een ingeknipte, bloedende nagel zal ie niet zoveel bloed verliezen dat ie er dood van gaat.

Nageltjes kun je knippen als ze te lang worden, is niet leeftijd gebonden. Zo gauw ze te ver uitsteken, dwz als het witte gedeelte van de nagel (in het roze gedeelte zit leven) teveel uitsteekt, kun je ze knippen. 11 weken lijkt me erg jong, maar als jij denkt dat het nodig is kun je ze knippen. Ik laat het ook bij de DA doen, zij geven vanzelf wel aan als het niet nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weleens gehoord dat als zo'n nageltje te ver is ingeknipt dat een konijn dan binnen een half uur doodbloed?

Hopelijk is dit een fabeltje

En vanaf hoe oud worden de nagels geknipt?

Die van ons is ongeveer 11 weken maar heeft onwijs scherpe nageltjes

Durf het zelf niet dus laat het doen bij de da maar kan nu al?

Nee toch?

Dat is een fabeltje hoor, ik heb het dus 2x gehad met een nijn van mij en hij is niet doodgebloed:) Het bloed wel even flink, maar niet zo erg:)

Dat je nijntje scherpe nageltjes heeft is wel normaal volgens mij, 2 van mijn konijntjes hebben dat ook, de jongsten, en die nageltjes zijn niet te lang. Volgens mij komt dat gewoon doordat ze nog klein zijn en dan kleinere scherpere nageltjes hebben, want Noëlle bijv. heeft dat helemaal niet meer. Maar als je bij de DA bent kun je het altijd even vragen natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .