Spring naar bijdragen
nijntjemarlot

jeahh eindelijk krijgen we over een maand ofzo 2 caviatjes :D

Recommended Posts

:mdr:Jeah na eindelijk over na te denken of we er nog wel aan zouden beginnen is tog de conclusie geworde om 2 jonge cavia aan te schaffen.

Vroeger hadden we al cavia's maar die zijn nu al een paar jaar overleden.

We missen ze zo erg dat we weer cavias willen.

Ik heb vanmiddag de fokker van de vorige cavias gebeld (hele goede fokker)

Maar ze hadden net een lading naar de dierenwinkels gebracht, dus ik was iets te laat :(

Maar ze zei dat er nog cavias binne kort gaan bevallen :yes: dus ik blij ze zei dat ik er wel daar en van kon kopen ;)

dus nu is het afwachten waneer ze komen en kunnen bekijken.

het is zo spannend.

blijkbaar worden het agoeties.

maar nu een paar vraagjes

*kunnen ze in de winter buiten blijven als ze veel stro hebben? (vorige cavias hadden we binnen)

*kunnen ze zamen in de tuin spelen met de konijnen

*weet iemand een leuk ontwerp voor een schuilhokje?

gr mij

:love:

*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik weet niet of ze in de winter buiten kunnen.maar volgens mijn kunnen ze wel met

een konijn spelen.dat ik me vorige konijn nog toen zat daar zelfs een cavia bij en

dat ging heel goed samen.veel plezier met je cavia´s als ze er zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf zat ik net te denken aan Troetel :P

Ik ben benieuwd wat me zus bedenkt want we kiezen er allebij eentje ;)

klopt het trouwens dat een baby caviaatje al met 4 weekjes weg mag (ik dacht dat ik dat ergens las)

Ik bel de fokker pas zaterdag dus niet volgende maar die daarna 7 sept ofzo ;)

ik zal eventjes iets over de fokker vertellen:

de fokker en fokster Hollander.

Ze wonen in limmen

ze fokken cavia's en vroeger ook konijnen :hollanders :P komt door hun achternaam

cavia rassen die ze hebben zijn :

*zwarte gladharige

*silver agouti

*rode kruintjes (ik noem het punkiess)

*langkrullerige dinge :P kom ff niet op de ras naam

*chocolade gladharige

Deze zover ik weet,

Ik weet niet of ze er al meer hebben hoor ;)

Ook zijn ze aangesloten bij de kleindierenvereniging en zie ik ze vaak bij de schows.

Vroeger hebbe we ook cavia's bij hun gehaald en die waren ergug leuk en zijn dan ook 7 jaar oud geworden :D

dit was het soon beetje,

gr marlotte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb cavia's en konijnen samen buiten.

Kijk maar bij mijn voorstel topic.

Ze blijven ook deze winter buiten.

Ik vind zelf een fokker die het hele spul naar de dierenwinkel brengt zozo niet echt iemand die het veel uitmaakt waar haar dieren terecht komen.

Dat is mijn mening hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn begonnen met Knuf (ram konijn) daarna kwam Slof (voedster). In mei hadden mijn vriend en ik 4 maanden verkering en wist ie niet wat ie me wou geven toen zei ik in eerste instantie ook cavia's, maar het zijn 2 kanaries geworden. Tweety en Rocky. Daarna kwam eind juni onze Bobby (een engelse basset pup) en daarna een maand later ongeveer kwam Droopy (ook een engese basset pup). En nu hebben we genoeg dieren.

Dus ik heb ervaring met een beestenboel. Jammer genoeg heb ik niet genoeg ruimte voor een dierenweide met geitjes en zo of voor een paard. Maar wat niet is kan nog komen he.

Ik ben gek op dieren duss ja. Ze worden uiteraard allemaal heel goed verzorgt hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb cavia's en konijnen samen buiten.

Kijk maar bij mijn voorstel topic.

Ze blijven ook deze winter buiten.

Ik vind zelf een fokker die het hele spul naar de dierenwinkel brengt zozo niet echt iemand die het veel uitmaakt waar haar dieren terecht komen.

Dat is mijn mening hoor.

die fokker is geen broodfokker ofzo

ze doet me aan schows en de caavjes die ze had weggebracht waren er niet veel maar een stuk of 8 ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn goede fokkers hoor.

Ken ze heel toevallig persoonlijk, en ben ze ook wel op shows van de Clusius tegen gekomen.

Zijn erg goed voor hun beestjes.

Krijg je denk ik zo maar geen spijt van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zilver agouti. Leuk hoor ;) Ik heb goud agouti's!

Maar welke fokker is dat dan? Want waarom brengt hij zijn dieren naar de dierenwinkel? Krijgtie ze niet verkocht ofzo? Ik ken heel veel cavia fokkers, dus misschien kan ik je er iets over vertellen. je mag het pben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .