Ga naar inhoud

Olijfboom


Serenity

Aanbevolen berichten

Wij hebben in de tuin een olijfboompje staan, maar nu vroeg ik me af of de takken/blaadjes hiervan giftig of juist eetbaar zijn voor konijnen..?

Het staat namelijk niet op de lijst, maar iedere dag liggen er blaadjes van in de tuin, dus die raap ik sowieso eerst altijd op voordat Pepper los mag. Maar als jullie nu toevallig weten of het gewoon eetbaar is, dan laat ik het voortaan lekker liggen ;) misschien is het zelfs een geweldige lekkernij voor nijntjes, dus dan wil ik het haar niet ontnemen natuurlijk :)

Ik weet namelijk wel dat blaadjes en takken van veel fruitbomen eetbaar zijn, maar geldt dat ook voor olijfbomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kersen en nectarines zijn ook steenvruchten en die staan op de veilige lijst... Perzik en abrikoos zie ik op geen van beiden lijsten staan... Alleen pruim staat op de giftige lijst... Avocado staat er ook niet bij, maar dat is volgens mij wel giftig... Krenten en rozijnen worden ook tot de steenvruchten geteld en ronzijntjes worden (met mate) weleens als snoepjes gegeven...

aangepast door Serenity
Link naar reactie
Delen op andere sites

De takken van diebomen mag je alleszins niet geven...

Okee dan weet ik dat in ieder geval :) ze kijkt trouwens verder niet eens naar die boom om, in tegenstelling tot de buxus en de lavendel, dat moet ik telkens strak in de gaten houden :s die vind ze mega interessant omdat ze weet dat ze er niet in de buurt mag komen...

aangepast door Serenity
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .