Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Wan&Tijn

Wan&Tijn&Nina stellen zich even voor

Recommended Posts

Ik weet niet zeker of ze gesteriliseerd is..

Als het verhaal van die man bij de dierenarts klopt en het is inderdaad zijn oude konijn dan zou ze gesteriliseerd moeten zijn..

Maar dat verhaal is natuurlijk niet 100% waterdicht..

Dan zou ik een bij de DA moeten laten kijken of ze kunnen zien of ze geholpen is of niet..

Zo is het ook geen doen, ging haar net wat lekkers gegeven en gelijk weer grommen en lelijk doen enzo.. Ze rukte het zo uit mijn handen haha..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me niet voorstellen dat het konijn gesterilliseerd is bij dit gedrag, vooral omdat ze eerder wel fijn gezelschap was..

Of je moet een heel erg chagerijnig konijn hebben..

Ik zou even langs een konijnkundige da gaan en inderdaad niet die man op zijn woord geloven..

edit: misschien is het fijn om hier een topic over te openen bij gedrag, want dan reageren meer mensen en weten zij misschien wat er mis kan zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom terug.

Ik heb net even je andere topic bekeken, waarin je schrijft dat ze schijnzwanger is.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kunnen gecastreerde konijnen niet meer schijnzwanger worden, aangezien dit soort gedrag aangezet wordt door hormonen uit de eierstokken. Dat zou dus betekenen dat ze niet gecastreerd is. Maar nogmaals, ik ben niet zeker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt wel heel logisch.. Eierstokken maken hormonen, hormonen veroorzaken schijnzwangerschap.. Geen eierstokken is dus geen hormonen.. Tenminste, volgens mij is dat zo.

Welkom terug! :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er gaat wel steeds veel tijd overheen tussen mijn berichten moet ik zeggen..

We vinden Nina de laatste tijd maar een beetje zielig, ze wilt nu al een jaar eigenlijk niet meer uit haar kooi.

Al zetten we de kooi de hele avond open ze komt er gewoon niet meer uit.

Dat vinden we eigenlijk wel erg sneu en zijn bang dat ze eenzaam is en een beetje weg zit te kwijnen want kan me niet voorstellen dat ze het naar haar zin heeft dag in dag uit in de kooi.

We weten niet goed wat we er nou mee aan moeten, een tweede konijn er bij is geen optie voor ons.

We hebben ook zitten denken om een ander huisje voor haar te zoeken waar ze misschien bij andere konijnen kan zodat ze het misschien meer naar haar zin heeft.

Maar dat vinden we ook weer moeilijk want wil wel zeker weten dat ze goed terecht komt, je geeft een dier niet zo maar aan iedereen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi konijn! Lijkt een beetje op een witte van hotot, maar dan met iets meer stippels. :P

Voor de eenzaamheid zou je een knuffel erbij kunnen leggen, dat is voor tijdelijk een goede oplossing maar niet voor altijd vind ik. Hoeveel ruimte heeft ze?? Heeft ze dingen om aan te knagen, te graven, te gooien, etc.?

Mag ik vragen waarom een tweede konijn geen optie voor jullie is? Misschien kunnen we daar een oplossing voor verzinnen.

Het beste zou idd wel een maatje zijn. Een ander huisje zoeken zou dan ook een goede optie zijn, maar snap dat dat heel moeilijk is. Als je haar op BB zet is de kans groot dat ze een heel goed huisje krijgt. Je moet dan natuurlijk eisen stellen en je kunt ook op bezoek komen om te kijken. :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

welkom terug ;),

als ze nog steeds in dezelfde kooi zit als in het begin lijkt het me wel normaal dat ze vervelend en en het wat saai voor haar is want de kooi is veel te klein, dat kan je makkelijk aanpakken door er een ren aan te zetten zodat ze 24/24 minstens 2m2 heeft. Flap hier heeft 1 dag staan rukken aan de tralies en loopt sindsien vrij rond met een vriendinnetje en het is het allerliefste konijn dat je je kan inbeelden nu.

ik vind persoonlijk dat een vriendje voor een konijn een basisbehoefte is, aangezien het groepsdieren zijn. is het geen optie om ze een vriendje te geven en ze buiten te huisvesten? ik zeg maar wat hoor ;). je kan ook indien je haar niet bij kan/wil houden om die reden een advertentie plaatsen op BB?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees dat er gepraat wordt over haar misschien steriliseren in verband met hormonen, maar dat lijkt me een lagere prioriteit hebben dan zorgen dat ze gewoon wat meer ruimte en aandacht krijgt? Mijn vorige konijn heb ik acht jaar lang alleen gehad. Ik had toen niet zo in de gaten dat ze heel graag een soortgenootje hebben. Hij liep overdag altijd los in huis (inmiddels weet ik ook dat ze juist ook savonds lekker de ruimte moeten hebben) en was zo tam als een hondje.. kwam altijd gezellig naast me zitten op de bank enzo, liep om me heen te rotzooien als ik in de keuken stond, geweldig. Duidelijk heel veel behoefte aan ruimte en sociaal-zijn.

Is er echt geen mogelijkheid om dit beestje wat meer ruimte te geven? Een paar uurtjes per dag uit een kooitje is heel wat anders dan lekker permanent ruimte met de kooi als 'thuishonk' waar het vrijwillig in-en-uit kan. Als het ruimteprobleem is opgelost is een ex-rammetje als maatje natuurlijk ook erg fijn.

Opereren kan natuurlijk ook, maar ik zou toch echt eerst eens naar de huisvesting kijken. Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom zo'n situatie blijkbaar al een jaar zo slecht gaat :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites