Spring naar bijdragen
Wan&Tijn

Wan&Tijn&Nina stellen zich even voor

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wij zijn Wanda en Martijn en hebben ons hier aangemeld omdat we sinds kort een aanloopkonijntje hebben.

Onze buurman was 's avonds zijn hond hier in het park aan het uitlaten toen hij oppeens achter een konijn aan ging. Alleen was het dus geen wild konijn want die laat zich niet zo makkelijk zien als er een hond in de buurt is. En wilde konijnen zijn natuurlijk ook niet wit met zwarte vlekken.

Het arme konijntje rende de sloot in en kon daar natuurlijk niet meer zelf uitkomen. Mijn buurman heeft toen snel de hond thuis gebracht en een schepnet gehaald om het konijntje uit de sloot te vissen.

Natuurlijk amivedi en het asiel gebeld maar niemand had het konijntje als vermist opgegeven.

Het was midden in de vakantieperiode dus het arme beestje zal wel gedumpt zijn door een of andere zogenaamde dierenliefhebber.:grrrrrr:

Het was zo'n lieverdje dat wij maar besloten hebben haar in onze dierenfamilie op te nemen.

We hebben ons hier aangemeld om wat wijzer over konijnen te worden want dit is ons eerste konijntje en we weten er nog niet zo veel vanaf.

We zijn er wel gelijk mee naar de dierenarts geweest en het konijn is helemaal gezond zei ze, volgens haar is het een vrouwtje, maar toch twijfellen we een klein beetje want toen ze dat aan het bekijken was kwam er toch echt een soort staafje omhoog.

Hoop wel dat het een vrouwtje is want Nina voor een mannetje is ook niet alles.:P

Nina is een mooi beestje, ze is wit met zwarte randen om haar mooie blauwe ogen en ze heeft nog wat zwarte vlekjes op haar oren en kont.

We vragen ons wel een beetje af of het nog nog een bepald ras is of een huis,tuin en keuken konijn.

Maar foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus hier wat plaatjes van Nina..

Mooie blauwe ogen he..:heart:

nina4.jpg

nina1.jpg

Hoezo nieuwsgierig...

nina7.jpg

Lekker liggen..

nina2.jpg

nina5.jpg

Lekker worteltje..

nina3.jpg

Dit Nina's hok, alleen ziet het er nu niet zo meer uit, mevrouw gooit het toilet dor de hele kooi en het huisje gooit ze ook steeds op zijn kop, terwijl ze het ook leuk vind om er in en op te zitten, snap er soms niks van.

Dat knaagblok is er trouwens al weer uit, had hier op de site gelezen dat dat niet goed voor haar is.

nina6.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Wanda en Martijn,

Welkom op het forum :).

Wat goed zeg dat de buurman er nog op tijd bij was, en dat het konijntje volgens de dierenarts gezond is :).

Wat fijn voor Nina dat ze nu een goed huisje heeft :).

Volgens mij voelt ze zich erg op haar gemak zo aan die foto's te zien :). Vooral op foto 4 en 5 :D.

Heel veel plezier op dit forum en met jullie konijntje Nina.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohja, ik heb nog een kleine opmerking.

Ik zie daar een knaagsteen in de kooi van jullie konijntje hangen.

Het beste is om die er uit te halen, je konijn kan er blaas problemen van krijgen.

Er staat hier ook heel veel info op de site over voeding enzo, misschien wel handig voor je om dat te gaan lezen?

bewerkt door chantal1987

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ohja, ik heb nog een kleine opmerking.

Ik zie daar een knaagsteen in de kooi van jullie konijntje hangen.

Het beste is om die er uit te halen, je konijn kan er blaas problemen van krijgen.

Er staat hier ook heel veel info op de site over voeding enzo, misschien wel handig voor je om dat te gaan lezen?

Die is er ondertussen al weer uit ja, had hier op de site inderdaad gelezen dat die niet goed voor haar zijn. Maar dat staat ook al ergens in mijn startpost. Heb al heel veel gelezen op de site, staat veel handige informatie op. Maar heb nog zat vraagjes over het gedrag van Nina, maar die volgen vanzelf nog wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh....wat een mooie blauwe ogen!!!

Een raskonijn is het denk ik niet hoor, eerder een mengelmoes... ik weet niet of het de foto is, maar het zou mij niet verwonderen dat er iets rex-achtig in zit... haar pels lijkt daar op,maar niet helemaal...

Volgens mij ziet ze er ook nog best jong uit...zou me niets verbazen als ze nog erg groeit.

Fijn dat jullie haar een thuis hebben gegeven. Je vind een massa info in de artikelen, ook qua voeding enzo. Die knaagstick bv ,geef je beter ook niet. Is eigenlijk pure suiker en als ze aan die smaak went, gaat ze op den duur de rest laten liggen. Hooi is het belangrijkste,daarnaast goede biks en groenvoer opbouwen natuurlijk. Ze zal net zo smullen van bv een blaadje basilicum als van die snoepjes uit de dierenwinkel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die is er ondertussen al weer uit ja, had hier op de site inderdaad gelezen dat die niet goed voor haar zijn. Maar dat staat ook al ergens in mijn startpost. Heb al heel veel gelezen op de site, staat veel handige informatie op. Maar heb nog zat vraagjes over het gedrag van Nina, maar die volgen vanzelf nog wel.

Ok, dat is mooi :).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor het hartelijke welkom allemaal!

Toen we bij de dierenarts waren geweest zei die dat ze waarschijnlijk al uitgegroeid is, hoop ik ook stiekum wel een beetje want zo heeft ze wel een mooi formaatje.:yes:

Wat betreft het drachtig kunnen zijn, we denken niet dat dat het geval zal zijn, we hebben haar nu 3 weken en ze is niet dikker geworden ofzo en had gelezen dat de draagtijd ongeveer 4 weken is dus.

Die knaagstick was toch de laatste die we hadden, hij is nu zo goed als op, dus we zullen maar geen nieuwe meer kopen dan.

We hebben onderstuusen wel zo'n metalen voerbal in de kooi gehangen en hebben daar het hooi in gedaan, dan moet ze er wat meer moiete voor doen en hopelijk verveelt ze zich dan wat minder.

Verder krijgt ze biks van de dierenwinkel en elke dag wat groente zoals worteltjes, komkommer, soms wat sla en stukjes fruit.

Het hokje is er ondertussen al weer uit, ze trekt hems 's nachts altij helemaal los en dan gooit ze hem naar de andere kant van de kooi.

Het toiletje is ook geen succes, die gooit ze ook de hele kooi door.

Vanmorgen was wel leuk, ik ging haar even gedag zeggen toen ik beneden kwam en toen begon ze heel mijn hand en onderarm te likken, zit daar nog een bedoeling achter bij een konijn of zou ik gewoon elkker zout gesmaakt hebben..

bewerkt door Wan&Tijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hou er rekening mee dat ondanks dat het konijn niks showd het wel degelijk zwanger kan zijn.

De meeste zwangerschappen bij konijnen zie je niet.

Dat likken kan door een tekort komen, maar ook zeker door genegenheid.

De toiletten die de meeste winkels verkopen hebben trouwens gaatjes er in aan de bovenkant.

Hier kan je een ijzerdraadje door doen en hem daarmee bevestigen aan de tralies

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Verder krijgt ze biks van de dierenwinkel en elke dag wat groente zoals worteltjes, komkommer, soms wat sla en stukjes fruit."

Hallo!!

Wat een supermooi konijn!! En wat een mooie ogen:mdr:

Ik heb alleen 1 tip: Je kunt beter geen sla geven aan je nijntje! Want dat is echt niet goed voor ze:$.. Witlof vinden ze hier erg lekker!! Er gaat elke dag wel een stronkje doorheen haha:mdr:

Veel succes!!:meuh:

bewerkt door Doophie&Nijntje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank u allemaal!

Nina en wij beginnen nu steeds beter aan elkaar te wennen.

In het begin was het allemaal een beetje aftasten, laten ruiken en zo, maar als ze dan gromde en op je hand af sprong schrok je toch wel een beetje. Nu mogen we gewoon met onze hand in haar kooi, even laten ruiken, vaak likt ze dan even aan je hand en mag je haar gewoon aaien.:mdr:

Als ze geen zin heeft laat ze het zelf wel merken dan gromt ze een paar keer en weet je dat je haar met rust moet laten.

Ze wil alleen nog niet echt uit haar kooi komen, maar we vinden dat ze dat uit zichzelf moet doen, we willen haar niet dwingen zeg maar.

Ze is al wel een paar keer op schoot gehopt als we naast de kooi zaten maar dan sprong ze gelijk weer terug.

Gisteren zaten we tv te kijken en de kooi stond open (staat hij meestal als we thuis zijn) en toen was ze er toch even uitgeklomen, maar ze sprong gelijk weer terug. Zal wel een kwestie van tijd zijn denk ik.

We hebben hier ook nog 4 katten en dat gaat ook wel goed.

Hebben allemaal al neusje neusje gedaan en 1 van de katten wil zelfs in de kooi er bij..:P

De jongste kat die vond het allemaal maar vreemd en wilde spelen en gaf haar een paar speelste tikjes op haar koppie, maar daar schrok ze eigenlijk helemaal niet van, ze is heel nieuwsgierig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is al weer lang gelden dat ik hier gereageerd heb, druk, druk..

Maar zin nu in de ziektewet dus dacht laat ik weer eens kijken..

Van het lieve konijntje aan het begin is jammer genoeg niet veel meer over, het is echt een draak geworden jammer genoeg..

Ze zit constant aan de tralies van haar kooi te rukken en niet zo zachtjes ook, ze rukt hem helemaal uit zijn verband..

Gaat soms uren door snachts, mijn katten worden daar helemaal gestreest van.. Al geprobeert met een plantenspuit te spuiten, maar dat intereseert haar weinig.

Lekker kroelen/aaien is er ook niet bij, want ze begint gelijk te knorren/piepen, soms mag het wel maar zodra ze het zat is valt ze uit naar je en schrik je je rot.

Als ze echt chago is dan sprint ze met haar voorpoten op je af en probeert te krabben, dat doet ze eigenlijk vaker bij mijn vrouw dan bij mij..

Ze mag er elke dag een tijdje uit, maar dan is ze helemaal niet te benaderen, ze heeft al aardig wat gesloopt moet ik zeggen..

Vorige keer sprong ze zelfs bovenop een van de katten, die wist niet hoe ze het had. Moet stiekum wel alijd een beetje lachen als ze achetr de katten aan gaat huppen en die lopen steeds weg..

Een van mijn katten blijft gewoon zitten en gaat haar zachtjes op haar kop zitten tikken, maar dat intereseert haar niks.

Ze doet nu af en toe ook haar behoefte buiten de bak, terwijl ze eerst altijd netjes terug naar haar kooi ging om dat in haar wctje te doen..

Ze graagt tegenwoordig ook steeds dat wctje leeg, dus ligt al die troep nog door heel de kooi..

We waren pas met haal bij de dierenarts op het konijnenspreekuur en dara werden we aangesproken door een amn die zei dat hij 100% zeker wist dat het zijn oude konijn was.

Hij had haar broertje nog, hij heeft haar toen weggedaan omdat ze zo vreselijk dominant was dat dat andere konijn geen leven had.

Omdat het mannetje een stuk liever was hebben ze die toen gehouden en haar weggedaan.

Bij hem zat ze ook hele dagen aan de tralies te rukken en vertoonde ze hetzelfde gedrag als bij ons. Nou weten we natuurlijk niet of het echt zo is, maar wat hij verteld klopt precies met wat ze doet..

We weten soms echt even niet wat we met haar aan moeten..

We hoopte op zo'n lief konijntje wat je lekker kon aiien en oppakken en op je schoot kon zetten, maar het is precies het omgedraaide..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan zijn dat ze last heeft van hoknijd en hormonen..

Is de voedster gesterilliseerd? (Ik kan er overheen gelezen hebben..)

Dat kan dan een optie zijn..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites