Ga naar inhoud

Rare gewoontes van je konijn


Gast BunnyLove17

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

:he:Onze Nijn Is erg raar en heeft meerdere kuuren

- slaapt in haar wctje,

-slaapt met ogen open (dacht laatst echt dat het over was maar was gewoon spring levend)

-ploft zo van het ene op andere momend neer rolt en keer heen en weer en gaat slapen.

en van binkies heeft ie ook last wel grappig om te zien, kan er ook echt van genieten als ze gekke dingen doet.

en ze zit ook regelmatig voor de tv met haar koppie stil op het beeldscherm gericht. kan ze zo 10 minuutjes blijven zitten.

wij vroegen ons al af of het normaal is dat je konijn zulke rare dingen doet maar lees hier idd dat het bij meerder gebeurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lani en Nessa maken er een sport van om elke avond 10 keer uit hun ren te breken.

dan komen ze heel stilletjes in de keuken en met een enorme vaart voorbij de deuropening van de living vervolgens rusten ze even uit om met een enorme vaart naar de zetel te spurten.

Wij kijken van uit de zetel naar de deuropening en ze weten als ze gezien worden dat ze terug naar hun ren moeten.

dit weekend is Nessa er dus in geslaagd onopgemerkt voorbij ons te spurten en x aantal tijd later deed Lani hetzelfde alleen is zij opgemerkt en dus naar haar ren gemoeten.

Daar aangekomen gemerkt dat Nessa er niet meer zat.... ook niet achter het wasmachine (favo verstop plaats)

terug in de living had ze zich tussen de kast en de kachel verstopt!

het is toch een stel apart ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punky graaft overal waar ze vind dat ze kan graven. Gizmo en Punky zitten graag in de keuken van de kattenbrokken te eten. Alleen dat doen ze nooit samen maar een houd altijd de wacht. Zodra ik opsta dan weten ze niet hoe snel ze weg moeten rennen. Als de snoepjespot op de grond stond, duwde giz hem om en kwam met de pot aangerold totdat de pot voor mijn voeten lag.

Bij Bibbl moet ik altijd opstaan want nee heeft hij maling aan en dan rent hij hard weg met zijn kop laag en dan heen en weer schudden. Mij dus echt uitdagen.

Als Squerl vind dat het tijd is om eruit te gaan dan probeert ze dat knagend door de tralies heen te doen en Fuzzy die komt aangerent als een dolle stier zodra ik met een lapje schud. Hij neemt ook altijd een grote sprong erop.

De rest luisteren eigenlijk gewoon goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke verhalen!

Sinds gisteren heeft Josefien een ren om haar hok, zo kan ze als wij thuis zijn even lekker bewegen, nou dat heb ik vandaag wel geweten, slim dat ze is! In de ren zit een deurtje, deze moet je eerst naar boven duwen voor je de deur kan openen. Nou Josefien heeft het voor elkaar gekregen om het deurtje te openen en dan mooi door de tuin te rennen en lekker te graven....

Kiara, vliegt omhoog en vraagt om aandacht elke keer dat we in de buurt van haar hok zijn... zodra ze eten krijgt, vliegt ze het aan en in een mum van de tijd is alles op.

Simba gebruikt zijn wc enkel als slaapplek, als hij los loopt in de kamer, gebruikt hij de gordijnen als tunnel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze video zegt al genoeg. Hij is een beetje lang misschien. Ze maken soms gekke sprongen, Lemmy springt voor het eerst (uiteraard tijdens het filmen) in een bierkratje en raakt lichtelijk in paniek (daarna wel weggehaald, maar ze waren altijd zo leuk eromheen aan het rennen) en Puck die opeens heel hoog tegen de muur op klimt (einde video)...

Oja, zet je muziek maar niet zo hard :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze video zegt al genoeg. Hij is een beetje lang misschien. Ze maken soms gekke sprongen, Lemmy springt voor het eerst (uiteraard tijdens het filmen) in een bierkratje en raakt lichtelijk in paniek (daarna wel weggehaald, maar ze waren altijd zo leuk eromheen aan het rennen) en Puck die opeens heel hoog tegen de muur op klimt (einde video)...

Oja, zet je muziek maar niet zo hard :mdr:

Awwww, die oortjes! Net een klein pluizig zweefvliegtuigje! :love: En dat laatste stukje is wel erg raar hoor. Ik kan eerlijk zeggen dat het de eerste keer is dat ik een konijn tegen een muur aan heb zien lopen!

En even off-topic: Ben je Beth Hart fan? Zie dat je er veel spul op hebt staan van haar. Ga ik ook even uitgebreid bekijken. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plumeau en Zwabber

- hebben de gewoonte om op de deurmat de woonkamer binnen te komen.. ze nemen dan een aanloop.. springen op de mat .. die vervolgens met een noodvaart de woonkamer in komt zeilen.. met hen erop.. en dan hupsen ze weer terug naar het balkon..

- Samen in de hooiruif te zitten.. (die daar eigenlijk VEEL te klein voor is..)

- wanneer ze te eten krijgen springen ze over het tussenschot steeds van het dagdeel van het hok naar het nachtdeel..

- Hun neusjes door het hok heen te steken als ze je op het balkon zien staan.. en hun neusje pas terug te trekken als je er een kusje op gegeven hebt..

- de hond te pesten.. (door aan z'n nagels te knagen of door met z'n staart over het balkon te slepen)

en Plumeau heeft dan ook nog eens de doodenge gewoonte overal op te kunnen klauteren... dan zit Plumeau opeens in je nek, via de leuning van de bank.. of op tafel op het balkon.. :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze video zegt al genoeg. Hij is een beetje lang misschien. Ze maken soms gekke sprongen, Lemmy springt voor het eerst (uiteraard tijdens het filmen) in een bierkratje en raakt lichtelijk in paniek (daarna wel weggehaald, maar ze waren altijd zo leuk eromheen aan het rennen) en Puck die opeens heel hoog tegen de muur op klimt (einde video)...

Oja, zet je muziek maar niet zo hard :mdr:

Echt zo lief. Ziet er echt grappig uit als puck de muur op klimt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guus zijn rare gewoontes zijn:

keutelen op mij

plassen op de bank

al zijn stro opzij schuiven en op de kale bodem liggen

Guus heeft een blok met wilgentakken in zijn kooi die heb ik verbogen zodat het een tunneltje is... guus gaat daar onderzitten en duwt dan het blok omhoog en gaat onder het blok door (dus niet onder de tunnel kant maar onder de muur kant...)

:)

die eerste 2 zijn heel vervelend, die andere wel grappig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sticht heeft de gewoonte aan alles wat in het hok staat te gaan verschuiven (voerbak, konijnentoilet etc) we hadden de toilet vast gezet en een nieuwe voerbak gekocht die je aan het gaas moet ophangen, maar helaas hij rust niet voor dat alles overhoop ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awwww, die oortjes! Net een klein pluizig zweefvliegtuigje! :love: En dat laatste stukje is wel erg raar hoor. Ik kan eerlijk zeggen dat het de eerste keer is dat ik een konijn tegen een muur aan heb zien lopen!

En even off-topic: Ben je Beth Hart fan? Zie dat je er veel spul op hebt staan van haar. Ga ik ook even uitgebreid bekijken. :he:

Ja, gek he. Had ik ook niet verwacht. Ze doet het echt vaak, ook tussen deuren en de bank en de verwarming in zoekt ze dit soort spleten. Moet echt opletten.

En ja, heb Beth Hart deze week al 2 keer bezocht en ga vrijdag en zaterdag nog een keer :party:Dan moet je ook eens Dana Fuchs checken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buggle gaat vanaf deze week zijn hok helemaal verbouwen. Alle strooisel moet eruit. Tja, wil je wat stro erin leggen zodat ze het lekker warm hebben, maar Buggle denkt daar anders over. In alle hoeken graven e.d.

De poepbak lag overal behalve waar die moet staan, ook wordt die leeggegraven. En dan te weten dat ze bij de fokker netjes op de bak gingen. Hier overal behalve in de bak. Om moedeloos van te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ik herken wel veel van wat hier wordt genoemd! :yes:

Ff kijken hoor, mijn Nijntie..

- poept sinds kort overal in huis (daarvoor deed ze het netjes in de kooi)

- heeft gister op de bank geplast (deed ze voorheen ook alleen in de kooi)

- 's ochtends veel herrie maken herken ik ook, vooral de etensbak van z'n plek gooien is favoriet

- overal aan willen knagen en dan vooral de plekken waar niet mag zoals de boekenkast die ik dan elke keer weer een likje verf moet geven!

- elke keer de gang in rennen en dan aan de slaapkamerdeur gaan krabbelen en knagen, alsof ze denkt zich erdoorheen te kunnen graven. als ik dan aan kom lopen stuift ze hard de woonkamer weer in, ze weet dondersgoed dat dat niet mag. en elke keer als ik dan net weer op de bank zit rent ze weer terug! als ik dan een tijdje blijf kijken als ze in de gang zit doet ze net alsof er niks aan de hand is!

- achter je aan rennen als je een andere kamer in wil lopen (met het gevolg dat ze soms toch de slaapkamer of werkkamer in glipt)

- aan schoenen knagen, vooral de dure Van Lier schoenen van m'n vriend zijn favoriet

Maar gelukkig ook leuke eigenschappen hoor! :mdr:

- aan je kleren/hand likken

- aan de glazen tafel likken (erg lachen om te zien)

- de hele tijd rondjes om je benen rennen (vooral als ze net uit de kooi is)

- headbangen..nou ja, kopje schudden zeg maar, soms gevolgd door binkies

- soms keihard rondjes rond de tafel rennen, soms ook de bank op en weer af vliegen en weer een rondje om de tafel, weer de bank op en af etc. record staat op 5x achter elkaar!

- als ik 's ochtends met het eten kom als een gek in de kooi heen en weer gaan springen (doet ze ook alleen als ik eraan kom en niet als mijn vriend eraan komt, want ik voer haar altijd), als ik dan de kooi aan de bovenkant openmaak wil ze het liefst bovenop de tralies springen.

- als ze denkt uit de kooi te mogen of gewoon omdat ze het hoog tijd vind, als een maniak aan de tralies gaan zitten knagen

- keihard rennen en dan een slide maken over het laminaat. soms remt ze te laat af en knalt ze ergens tegenaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martin houd niet van het lachje van de buurman. Als hij bij mij op visite is en begint te lachen stampt Martin eenmaal heel hard op de grond met een boze blik.

Martin is al 7,5 en soms is het echt een oud mannetje, dan gaat hij "plof" uitgebreid liggen en trekt een heel tevreden gezicht.

Het leukste is dat hij geen spelen of speeltjes gewend is uit het gezin waar ik hem vandaan heb. Ik vind het geweldig om te zien hoe hij nu niewe dingen ontdekt. Lekker aan knagen en af en toe kijkt hij er echt met een blik naar van: tja, wat is dit dan? Compleet verbijsterd.

aangepast door busylizzzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze video zegt al genoeg. Hij is een beetje lang misschien. Ze maken soms gekke sprongen, Lemmy springt voor het eerst (uiteraard tijdens het filmen) in een bierkratje en raakt lichtelijk in paniek (daarna wel weggehaald, maar ze waren altijd zo leuk eromheen aan het rennen) en Puck die opeens heel hoog tegen de muur op klimt (einde video)...

Oja, zet je muziek maar niet zo hard :mdr:

Hahahah! dat met die oren doet die van mij ook, een oor omhoog om alles in de gaten te houden en de ander lekker laten hangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .