Ga naar inhoud

Rare gewoontes van je konijn


Gast BunnyLove17

Aanbevolen berichten

Gast BunnyLove17

Ik weet niet of dit topic al bestaat, maar het leek me wel leuk om het te starten :)

De (rare) gewoonte van mijn konijn Chica is languit in haar kakbak liggen terwijl ze er net haar plasje in heeft gedaan :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog wel van mijn voormalige konijnen.

Anouk:

-Als ik met de bak voer rommelde en zij rende haar huis in dan stond ze halve wege eruit en dan trapt ze met haar voor poten de bak naar haar toe en jat eten eruit.

-achter mij aan rennen als ik de keuken in ging want dan wist ze dat daar groenvoer was.

Pluisje: rende achter de kat aan en als ik het zag en mijn stem hefde dan rende hij weg en keek hij om de hoek met andere woorden; ik heb niks gedaan en dat ging elke dag zo.

-altijd boven op de kooi van Anouk staan en expres boven haar plassen en poepen. Altijd ging het goed maar 1x lag Anouk op haar huisje en pluisje plasde voor haar neus op haar huisje. Anouk sprong de lucht in en trok vieze gezicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muis en Poo gaan altijd languit bovenop elkaar liggen, elkaar pletten zeg maar, of heel hard aan komen rennen en elkaar overhoop rennen en springen, lekker lomp! Ach het zijn niet echt slechte gewoontes...ik denk dat ze een vrij ruwe relatie met elkaar hebben haha :mdr:

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Co heeft een soort verhogingkje in zijn hok met daarin een gat waar hij door kan om daar onder te kunnen kruipen. Het zit daar ook helemaal vol met hooi, in de zomer wat minder, als een nachthok, maar sinds 2 weken terug ofzo heeft hij de gewoonte om boven op dat balkonnetje (zoals ik het noem) te gaan zitten, zijn voorpoten in het holletje te zetten en dan te gaan eten.. Ziet er echt heel lief uit hoe hij de moeite doet om een plukje hooi te pakken en onderste boven op te eten:love:! Zal binnenkort wel even een foto plaatsen, om het verhaal wat logischer te maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luna heeft minimaal 1 keer per dag een aanval van gekte ;)

Door die kooi heen vliegen als een idioot, tegen de ren op bonken en vervolgens in z'n vers beplaste poepbak gaan liggen.

Tijger gaat altijd aan de rechterkant van de kooi liggen met haar kop aan de voorkant zodat ze mellow (het kleine ventje van ongeveer 8 weken oud) in de gaten kan houden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bo speelde hier ook heel hard met de gordijnen, maakte er ook af en toe een gaatje in :) Verder was hij de ganse dag erg tam, maar om 23u00 schoot hij meestal in een overactieve bui. Rondjes rond de tafel rennen aan overdreven snelheid, door de bank razen als ik erin lig, ...

Be heeft de grappige eigenschap om, als iets in haar weg staat, 2x met haar snuitje te duwen en dan te happen. Altijd hetzelfde : duw, duw, hap :D Overactief ding :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pepper heeft altijd een gek moment als ze los mag (vandaar al die binkies, dan heeft ze dus zo'n bui ;)) als ik haar los laat duurt het wel een minuut of 5 voor ze op gang komt, maar dan gaat ze opeens als een maniak rondjes rennen, soms de hele tuin door, soms maar een paar meter...

Vanavond rende ze zelf 5x heen en weer, precies dezelfde route, van de veranda naar het huis en weer terug enzovoort...

En vanavond ontdekte ze een slak, waar ze aan ging snuffelen, waardoor ik heel de tijd stond te roepen: Nee Pepper! Laat meneer slak met rust! :lol: maar das niet echt een gewoonte haha zo vaak lopen hier geen slakken ;)

Ook vind Pepper de hal reuze interessant, mijn deur staat overdag op een kier, omdat er dan een kabel van de pc tussen zit en het is blijkbaar een sport om die deur open te krijgen. Het mooiste is dat je bij Pepper precies hoort wanneer ze iets doet, waarvan ze weet dat het niet mag. Dan trekt ze namelijk haar nagels krom en dat hoor je op het laminaat ;) klinkt een beetje gespannen zeg maar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jip: probeert altijd je ontbijtbord leeg te eten (als we op de bank ontbijten) zo erg zelfs dat als je bord op je knieen staat meneer in één sprong van de grond op je bord springt. Kun je je beschuitje wel weg gooien.:grrrrrr:

Als ik een foto van Cato ga maken probeert Jip altijd met zijn neus tussen mij en de camera te komen. Hij wil denk ik mee kijken hihihihihi. :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Rommel ligt graag boven op haar hok. Is een prestatie op zich omdat we het trapje weg hebben gehaald. Ze springt er dus zo van de grond bovenop!

En in haar zandbak, dat ziet er ook raar uit. Ze is meer van het duwen dan van het graven. Zet ze haar voorpoten in het zand en duwt het zand dan over de kant heen. Ziet er heel maf uit want ze moet zich daarvoor dus helemaal uitrekken.

En ze denkt dat ze niet op laminaat kan lopen. Ze loopt regelmatig achter de bank langs, wat ook laminaat is maar dat heeft ze niet door blijkbaar. Daar loopt ze normaal achter langs, komt ze ergens anders op het laminaat dan gaat ze heel moeilijk doen.

En de nieuwe nijn, ook al hebben we die pas sinds zaterdag, is een echte tom cruise. (in hoe heet die film ook al weer? waar die in zijn onderbroek zo door de hal heen glijdt) We hadden speciaal een extra kleed neer gelegd zodat de grond niet zo glad is maar hij rent als een idioot rond en je ziet hem overal door de bocht heen glijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Moritz bijt soms in mijn vinger (het doet helemaal geen pijn)

en dan begint hij aan mijn hand te likken (voor de zouten)

en hij gaat ook soms dikwijls met zijn neus tegen mijn gezicht of gewoon heel dicht tegen mijn gezicht hangen

Whisky gaat soms languit op mijn schoot liggen (met haar achterpoten onder haar lichaam vandaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .