Ga naar inhoud

ananas


dandilion

Aanbevolen berichten

hier en daar heb ik gelezen dat ananas goed is voor je konijn als ie last heeft van opstoppingen,

nou heb ik bij pebbles in het hok kleine ketting poepjes gevond, niet zo erg lang als die van een foto die ergens op het forum staat maar toch zeker wel 4 a 5 keutels lang.

mag een konijn ook stukjes ananas en ananas sap uit blik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mijn konijn zo'n ernstige verstopping had, waardoor hij geopereerd moest worden aan zijn maag en de haarbal eruit gehaald moest worden. Kreeg ik het advies van de da om hem idd ananas(sap) te geven.

Je moet verse ananas geven, andere soorten (uit blik) bevaten de stof niet meer die in de verse ananas zit waar het juist omgaat.

Mijn Sam vind ananas echt vies. Ik gaf het eerst altijd in een spuitje, maar dat is zo'n gedoe iedere dag. Nu maak ik een soort "smoothie" voor hem. KLein stukje appel, kleinstukje bananaan en dan doorelkaar met de ananassap.

Omdat ik niet iedere keer zo'n verse ananas wil "slachten" 's morgens om 6 uur. Heb ik een ananas geblenderd en deze als ijsblokjes ingevroren. 's morgens pak ik dus een blokje ananas de rest erbij en nu zit mijn konijn iedere morgen al te wachten op zijn fruit. Sinds dien heeft hij geen verstopping meer gehad, wanneer hij weer ketting keutels krijgt geef ik hem 's avonds ook nog Prozyme.

Beetje verwend konijntje mischien:$. Maar ik ben me zo rot geschokken dat hij geopereerd moest worden. Naderhand heeft de da laten zien wat hij uit de maag heeft gehaald, bijna een handje vol rotzooi. Pff echt schikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb prozyme poeder ik doe elke dag een beetje poeder in hun eten, dat werkt ook goed tegen de verstopping, het breekt het haar af rond de keutels, het poeder kan je gewoon bestellen via het net.

nu ja ik weet niet of ik de link mag geven ofniet?

toonproduct

dit is het product!

Maryos BunnyStuff konijnen Webwinkel

hier kan je het bestellen!

ik had het product na een dag of 4 al in de brievenbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .