Ga naar inhoud

Gezwel ter hoogte van voorpoot


Bijouke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb me zojuist geregistreerd omdat ik op zoek was naar antwoorden.

Ons dwergkonijntje vertoont sinds gisteren een gezwel bijna zo groot als een ei, ter hoogte van zijn rechter voorpootje.

Heb me al zot gesurfd maar tot hiertoe echter nog geen antwoorden gevonden.

Ik maak me wel een beetje zorgen, hopelijk is het geen kankergezwel.

Blijkbaar doet het hem geen pijn, dit omdat we er mogen aankomen.

We hebben reeds naar de dierenarts gebeld en mogen nu donderdagavond langs komen.

Ons konijntje is nu 7 jaar, misschien is dit de leeftijd dat er ongemakken en ziektes naar boven komen.

Alle info is welkom.

Alvast bedankt, ik hou het forum in de gaten.

Groetjes van ongeruste ouders en een tweeling van 11jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar ik weet niet goed hoe ik een foto kan plaatsen.

En ons konijntje laat zich niet zo gemakkelijk fotograferen.

Toch bedankt voor je reactie.

Hopelijk kan de dierenarts ons goed nieuws brengen, en valt het misschien allemaal nog wel mee.

Toch blijft de ongerustheid, en wachten tot donderdagavond 21:30 duurt wel héééééééééééééééééééééééééééééééééééllllllllllllllll lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook een vetbult kunnen zijn.

Ik kwam er net achter dat mijn asiel konijntje er ook 1 heeft, en heb gelijk de man van het asiel op gebeld.

die zei als het hard is is het meestal geen kanker, dan is het eerder een vetbult.

Ik moet er morgen mee terug en hij laat mijn nijn dan gratis opereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook een vetbult kunnen zijn.

Ik kwam er net achter dat mijn asiel konijntje er ook 1 heeft, en heb gelijk de man van het asiel op gebeld.

die zei als het hard is is het meestal geen kanker, dan is het eerder een vetbult.

Ik moet er morgen mee terug en hij laat mijn nijn dan gratis opereren.

Ik hoop dat alles goed gaat met jouw konijntje.

Wij volgen regelmatig op t.v. reportages met diertjes zoals dierendokter e.d.

Nu vertelde mijn man dat een operatie voor een konijntje toch wel risico's inhoud (natuurlijk voor andere diertjes ook) maar een konijn is op zich al een stress beest.

Hij zei me ook dat hij wat ons konijntje heeft al heeft gezien op t.v., en dat toen de dierenartsen hadden gezegd, indien het er geen last van heeft of geen pijn en hinder, dat je het dan beter kan laten zitten.

Nu aan alle andere dierenvrienden die op mijn vraag reeds hebben gereageerd wil ik heb alvast bedanken voor de info en bezorgde reacties.

We hebben gisteren een aantal telefoontjes gedaan om toch maar vroeger geholpen te worden, maar tevergeefs. Het is natuurlijk ook verlofperiode.

Nu een afspraak om 21:30 is inderdaad zeer laat, maar met deze hitte is het voor ons konijntje misschien nog het beste dan om 14:00 in de middag.

Na het bezoekje aan onze dierenarts zal ik jullie op de hoogte houden wat zei ons had te vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kom net terug van de dierenopvang/asiel waar ik hem vandaan heb.

Het is een vetbult en het wordt morgen ochtend weggehaald.

Het is een kleine ingreep en kan hem smiddags gewoon weer ophalen.

Ik hoop dat het bij jou ook goed afloopt.

Gisteren naar de dierenarts geweest. Vanmorgend wordt ons konijntje geopereerd.

Het is een etterbol; en wat daar inzit noemen ze verkaast (lijkt op kaas).

Bij de mens is etter slijmig en snotterig, bij een konijn wordt dit hard, vandaar dan men zegt : dat is verkaaste etter.

Hoe krijgt een konijntje dit nu: door een opgelopen wondje.

De dierenarts zegt dat het maar een kleine ingreep is, en dat dit bij konijntjes nogal vrij veel voorkomt. Niets om je ongerust over te maken.

Vanmorgen om 9:30 wordt hij geopereerd en om 12:30 mag ik hem al gaan terug halen.

Marilyn: ik hoop dat met jouw konijntje ook alles goed mag verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is fijn om te horen bijouke.

Dus eigenlijk hetzelfde als wat de mijnes heeft :he:

Even een vraagje de mijne wordt om half 9 geopereerd, weet jij misschien of je zijn eigen hokje mee moet nemen?

Wij brengen ons konijntje in een speciaal voorzien reismandje, en daar gaan we hem ook terug mee ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben net terug.. pff wat is dat altijd rot om hem zo achter te laten..

Maar hij had ook nog een ontsteking in zijn mond, ik moet om half 12 bellen hoe het is gegaan.

Verder kwam ik er daar achter dat het toch een mannetje is dus heb ik hem ook maar gelijk laten castreren.

Arm beest...:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben juist terug met ons konijntje.

Heb nog eens duidelijke info gevraagd over het gezwel.

Het was een vettumor, goedaardig gezwel.

Het was zo groot als een babybel.

Ik heb het mogen zien, het zag spierwit en toen ze het opensneed zag de binnenkant ook spierwit.

Dit was de eerste maal dat onze dierenarts dit zag bij konijntjes.

Meestal komt dit voor bij hondjes.

Volgende week mogen de draadjes eruit, en zal zijn haartjes opnieuw kunnen groeien.

Het was een blij weerzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .