Ga naar inhoud

!!! help mager konijn !!!!


nijntjemarlot

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een logeer konijn zoals zommoge wel weten

in het begin dat ik har hier kreeg was ze al mager toen heb ik haar lekkerbijgevoed maar het hielp niet echt maar ze werd wel ietsie dikker

maar nu is ze opeens weer zuper mager!!!

ik maak me best zorgen ze krijgt echt genoeg eten hier

1.nee ze heeft geen worpjes ik heb heel goed de uitwerpsels gebesturdeerd maar ik zag niets vreemds

2.het is een teddy widder

als je haar ziet lijkt ze niet mager maar als je gaat voelen dan voelt ze heel slank :s

help help weet iemand een manier om een konijntje vet te mesten:$ of hoe je dat ook noemt want ik weet niet wat ik moet doen

:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je je konijn nooit ontwormd hebt kun je ook niet weten if het geen wormen heeft.

konijnen kunnen wormen hebben zonder dat ze in de uitwerpselen zichtbaar zijn.

Na het toedienen van een wormkuur word pas duidelijk of je konijn besmet is ja of nee.

afhankelijk van die uitkomst moet je die behandeling herhalen.

hoeveel weegt je konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de keutels zien er gewoon normaal uit

ze eet

-brokjes (biks

-hooi

-broodje

-groenvoer

maar ze komt maar niet aan:(

haar buikje is zacht vergeleken met mijn andere konijn

ik hoor niks vreemds

ik weet er geen raad mee want me moeder wil niet naar de dierenarts omdat het tog een school konijn is

jaja zo als je hoort is me moeder niet zo dierenvriend

ze vind ze wel lief enzo

maar ze ziet de rekeningen van de DA al voor de neus

enne daar heeft ze niet bepaald zin in

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit op een groenschool het clusius college

en nee er zijn geen afspraken gemaakt erover :s ik ivnd het idd wel raar als ik erover na denk dat die afspraken niet gemaakt zijn

maar die school heeft een richting met dieren en planten enzo snappie

dus heeft de school ook dieren

snappen jullie dat een beetje ? die schoolen zijn voor het nivo basis kader gemengd en tl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ideetje... vraag gewoon in de opvang waar je nu werkt, of ze niet nog een dosis panacur over hebben. Misschien krijg je dat wel of moet je gewoon een klein bedrag betalen, dat kost niet zo veel.

Dan kan je alvast panacur geven en dan weet je of ze wormen heeft.

Lijkt je dat wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook nooit wormen in mn konijn haar keutels gezien, maar ze zat wel met wormen, ze was ook erg mager aan het worden, nu is ze van de wormen vanaf en is ze weer wat aangekomen, ik zou toch voor de zekerheid iets geven tegen de wormen, panacur geef je best dan.

als ze op gras zit heeft ze ook meer kans om wormen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2.250 kilo klinkt inderdaad niet slecht voor een Teddy hoor. Niet dat ik er verstand van heb:p

Maar as far as i recall.... Is dat een goed gewicht.. Tenzij ze niet raszuiver is, dan kan ze van alles wegen..

Maar als je haar echt dun aan vind voelen moet je idd maar eens panacur overwegen.. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naja ik maar me eigenlijk geen zorgen om het gewicht maar om hoe het voelt

zou maar zegge bij een gezond konijn die op gewicht is voel je zoumaar zegge een speklaagje ;) en bij haar voel je aleen zoumaar zegge de buik en je voelt niet meer

ze is niet echt dik maar ook niet gezond dik naja als jullie snappen wat ik bedoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .