Spring naar bijdragen
beetletje

ratten hoe denken jullie er over

Recommended Posts

ik vind ratten ook heel cool vooral omdat ze zo slim zijn. ik heb ze ook gehad alleen ze ontsnapte steeds (ik vergat steed het slotje op hun hok te doen hahaha)

en daar was mijn moeder niet zo blij mee dus toen ze dood gingen mocht ik geen nieuwe meer nu woon ik op mezelf maar heb nu genoeg beesten.

anders word mijn vriend gek hahahaha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ratten kunnen zooo leuk zijn, had vroeger een onwijs tamme, die ging overal mee naar toe, helaas werd zij op 2 jarige leeftijd waarschijnlijk getroffen door een tumor in haar hoofd, teminste dat vermoed ik.Wat haar gedrag veranderde heel erg, alleen ik kon haar nog aaien en pakken en ze vertoonde stereotiep gedrag, heen en weer schudden met haar kop.

Als je er een wil, kun je het beste een natuur kleur nemen, daarmee bedoel ik bruine ratten en niet de witte.

Hoewel ze (bijna)allemaal, helaas, tegenwoordig aardig inteelt vertonen, zij de bruine wat sterker dan de witte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet altijd op 2 passen in vakanties, die zijn heel tam! echt hele leuke beestjes!!! mijn moeder vind ze minder leuk die vind ze stinken :(

Ik vind ze hardstikke leuk !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het begin moest ik er weinig van hebben.

Maar je leert er mee omgaan , alleen het mannetje van beetletjuh moet me niet zo maar ja dat komt ook wel weer , Mijn beesten zijn het in ieder geval niet , als je ze te hard knuffelt dan knijp je ze fijn en dat is niet de bedoeling geloof ik hihihihi

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vroeger heb ik een ratje gehad, en ik vond em erg gezellig...veel mensen zijn bang voor ze, maar eigenlijk zijn ze (als ze handtam zijn) heel lief en sociaal, de mijne gaf me toen der tijd kusjes...

ja ratjes zijn leuk...maar dat is mijn mening

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een vriendin van me zus had een rattery en toen hebben wij een vrouwtje genomen van een nestje die zij had

met dat vrouwtje van ons en een mannetje van die vriendin van me zus, een nestje genomen en daar 1 vrouwtje van gehouden ook

tot ons eerste vrouwtje een kankergezel kreeg bij haar nek en we haar moesten laten inslapen, hadden we nog die dochter over maar we vonden het sneu dat ze nu alleen zat voor het eerst van haar leven en toen heeft die vriendin ons ratje bij een familie van haar gezet en dat ging allemaal gelukkig goed :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een van mijn ratten heeft het wel niet zo op vreemde maar die andere 2 (de dames) zijn dol op aandacht is echt sweet om te zien:)

met Janice kan je echt heel veel doen ze heeft pas na 1 iemand gebeten maar die ging ook erg ver! sinds die tijd heeft zij hier geen rat meer vast gehad en nu heb ik geen contact meer met haar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niets tegen rattten , maar ik moet ze eigelijk niet als huisdier hebben en dat zoui ook niet mogen van ons mama die is daar SUPER bang van , echt niet normaal ...

Ik heb nu een hamster en dat is ook maar kantje boord omdat dat al een beetje op een muis trekt :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb 4 muizen en een gerbil en wil super graag 2 ratjes maar ja me pa wil neit want hij houd neit vna muis/rat achtigen. dat ik muizen heb is al een wonder want die mocht ik eerst ook niet. maar mij lijken ratten echt gaaf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee ratjes gehad, het waren naaktratten. In het begin waren ze erg schattig, maar na een jaar ofzo krgen ze tumoren waar niet veel aan te doen viel. Toen vond ik ze minder leuk en gingen ze ook bijten. Dit vond ik enorm jammer. Maar ze hadden elkaar nog wel. Enkel pakte ik ze niet meer. Ik denk ook niet dat ze dat erg vonden :P . En het is idd ook jammer dat ze zo snel sterven. De meeste worden maar rond de 2 jaar..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb jaren lang ratten gehad.

jammer genoeg ben ik er langzaam aan allergies voor geworden en kan ze niet meer op mijn blote huid nemen, want dan krijg ik gelijk uitslag.

Die van mijn vriendin neem ik nog geregeld op de arm, maar wel als ik lange mouwen aan heb en heb er dan geen last van.

Toen mijn mannetje scar 3 jaar geleden is overleden heb ik maar geen nieuwe meer genomen.

Scar is 4,5 jaar oud geworden, de oudste rat die ik ooit heb gehad.

Maar hij was op het eind wel echt blind en doof, maar was nog zo levenslustig en had nog zo'n vertrouwen in me dat ie nog vaak op mijn schoot liep.

Echt fantastisch

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook lang ratten gehad, geweldige beesten, Mijn eerste rat heette Robbie(een vrouwtje) en is 3,5 geworden, ze luisterde naar me, als ik haar riep, kwam ze altijd en als ik haar op de grond zette, liep ze achter me aan.

Ze ging overal mee naartoe, naar de stad, naar mijn opa en oma, naar vrienden, alles. Ze was echt mijn maatje! soms ging ze zelfs mee naar school

( als ik 1 of twee uurtjes had)

Meestal sliep ze dan onder mijn arm, lekker warm, of in mijn jaszak ik had altijd een flesje water bij en wat voer voor haar, dan kon ze altijd eten en drinken.

Ze at meestel mee van mijn bord, dan kwam ze over de rugleuning van de bank aangelopen en pikte iets van mijn bord, zelfs een keer een HELE)schnitsel die veel groter was dan zij zelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb heel lang ratten gehad, en nu ook gerbils, heb nu twee fokkoppels zitten. De twee ratjes van nu zijn eigenlijk van mn zusje en ik woon ook al uit huis, maar daar trek ik me niks van aan :D

Haar grote rat heet Piet (ik en mn vriend hebben m pietpietkierewiet gedoopt, omdat dat beest knetter is) en dr kleintje Bob.

en mn gerbils noem ik ook wel eens gewoon woestijnratjes hoor, dan snappen mensen tenminste waar ik het over heb, sommigen kennen ze niet als gerbils.

Oh en, inderdaad, ik heb t ook al eens ergens anders gepost, maar gerbils horen niet onder de familie van de hamsterachtigen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .