Spring naar bijdragen
beetletje

ratten hoe denken jullie er over

Recommended Posts

hoi ik heb 3 ratten er is een half jaar geleden een overleden

im002556qr8.jpg

dat is lightning hij is op 22 maart overleden hij had van die beestje die hem van binnen op aten daar was niet veel meer aan te doen

ik heb nou nog 3ratten en daar gaat het heel goed mee

dscf0505rz4.jpgdas rizzo mijn mannetje

dscf0521ei6.jpgdas janice 1 van de vrouwtjes

dscf0515rt4.jpgdat is bonvire

dscf0517le5.jpg

en dat zijn de dames samen

wie van jullie heeft er ook ratten of wat denken jullie van ratten laat het me weten alsublieft

( ik fok geen ratten want we gaan vlaamse reuzen fokken)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen ratten zelf maar vind het leuke beestjes hoor.

Vind het alleen zo jammer dat ze wat kort leven, en vaak tumoren en luchtwegaandoeningen enzo hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb geen kritiek hoor, maar woestijnratjes is net als renmuizen de verkeerde benaming, ze horen ook niet bij muisachtige maar bij hamsterachtige. De juiste naam is gerbil.

Ratten... ik heb ze zelf niet. Persoonlijk vind ik muizen veel leuker maar ik heb niks tegen ratten. Ik ben er niet bang van, vind ze niet vies... maar geef mij toch maar een hamster, gerbils of muizen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De offiecieele naam is gerbil en ze behoren officieel tot hamsterachtigen. Maar opzoeken... het gebeurt erg vaak dat het verkeert staat hoor.

Letterlijk uit een boekje "de gerbil, in de volksmond wel woestijnratje of renmuis genoemd, is een klein knaagdier dat tot de hamsterachtigen behoort...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Cricetidae, soms hamsterachtigen of woelmuisachtigen genoemd, is een familie van de knaagdieren die de woelmuizen, hamsters en muizen en ratten van de Nieuwe Wereld omvat. Hoewel de familie vroeger vaak al als een aparte familie werd beschouwd, werd hij sinds de jaren '80 als deel van de Muridae beschouwd. Sinds 2004 wordt hij echter weer gebruikt. De onderfamilies zijn woelmuizen (Arvicolinae), manenratten (Lophiomyinae), Hamsters (Cricetinae), Neotominae, Tylomyinae en Sigmodontinae. De familie komt voor in Noord- (Arvicolinae, Neotominae, Sigmodontinae), Midden- (Arvicolinae, Neotominae, Tylomyinae, Sigmodontinae) en Zuid-Amerika (Sigmodontinae), alsmede in de volledige Palearctis (Arvicolinae), verspreide gebieden in Aziƫ (Cricetinae) en in een deel van Afrika (Lophiomyinae).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gerbils (Gerbillinae) (ook wel springmuizen, renmuizen of woestijnratten) zijn een onderfamilie van de familie Muridae, die daarnaast ook de muizen en ratten van de Oude Wereld (Murinae) en stekelmuizen en verwanten (Deomyinae) omvat. Ze komen over het algemeen voor in dorre steppegebieden en halfwoestijnen. Omdat in deze gebieden weinig dieren kunnen gedijen, hebben ze dan ook weinig vijanden. Aan andere vijanden (zoals slangen en roofvogels) die er wel zijn kunnen ze goed ontsnappen omdat deze diertjes goed kunnen springen. Vandaar ook hun (bij)naam: Springmuis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Muridae is een familie van knaagdieren die de muizen en ratten van de Oude Wereld, gerbils, Leimacomys en de stekelmuizen en verwanten omvat. Van 1984 tot 2003 werden alle leden van de Muroidea tot de familie Muridae gerekend, maar recent onderzoek heeft uitgewezen dat de Cricetidae, Nesomyidae, Calomyscidae, Spalacidae en Platacanthomyidae aparte families zijn.

De Muridae omvat de volgende onderfamilies:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

gevonden op een betrouwbare website

maar je hebt niet volledig ongelijk, want zowel de gerbil als de hamsterachtige zijn een onderdeel van 1 grote familie: de muroidea.

groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Muroidea wordt in enkele families en onderfamilies verdeeld:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn zus en broer hebben ratten, zelf ben ik er niet voor als ze uit de dierenwinkel komen. Maar je kan er ook op echte fokkerbijeenkomsten halen met papieren en die zijn dan ook tam.

Zelf ben ik er wat bang voor, door die staart. Ik durf wel bij ze in het hok maar als ik ze moet vastpakken dan ben ik bang dat het bijt of dat ik ze pijn doe, over mij kruipen mag wel.

Ik moet wel opletten voor de urine want die lokt astma-aanvallen uit.

Aan die beestjes kan je in elk geval reuzeveel plezier hebben enkel jammer dat ze zo kort leven :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

daarom dat ik aan het twijfelen ben om ratjes in huis te halen(later als ik groot ben).voor de rest lijken ze me wel lief:).als ze tam zijn toch...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
daarom dat ik aan het twijfelen ben om ratjes in huis te halen(later als ik groot ben).voor de rest lijken ze me wel lief:).als ze tam zijn toch...

je kan ze zelf tam maken la je in het begin er maar heel veel mee bezig bent zodra ze je vertrouwen reageren ze ook wel op je stem (dat doen die van mij wel)

ze zijn ook wel lief hoor dat heb je zelf in je hand:$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind ze heel leuk en wil er graag 2 maar mag niet van mijn ma....

Maar heb wel Woestijnratjes. Oftewel Gerbils. Die zijn ook heel erg leuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

bah, k weet niet, blijkbaar moet dat een hele hoge kooi hebben... is al meteen een prob voor mij!!

zo lang mijn gerbils leven komen er hoe dan ook geen andere binnen!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .