Ga naar inhoud

natte neus


rabbitranch

Aanbevolen berichten

konijnen kunnen ook een natte nues krijgen als ze gestresst zijn door bijvoorbeeld een autrorit of iets dergelijks.

Maar in dat geval is de natte neus wel binnen een uurtje of twee weer verdwenen.

Als je konijn langere tijd al een natte neus heeft en er geen aanleiding voor is zoals bovenstaand moet je idd langs de dierenarts gaanomdat je konijn dan vermoedelijk snot heeft.

Je moet hier snel bij zijn om te voorkomen dat het snot overgaat in een chronische snot besmetting!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik las net wat info wat caroline eerder gegeven heeft over dat de ogen en de neus met elkaar verbonden staan zijn oog is namelijk ook geiriteerd omdat zijn haren steeds in zijn oog zitten want het is een teddy widder ik heb daar een zalfje voor en maak het schoon met afgekoeld kokend water maar het word er niet beter op omdat de haren in zijn oog blijven en ik maar het dan wel 2 keer op een dag schoon maar zolang zijn oog dan geiriteerd is blijft zijn neus dat ook of niet dan is het dan nog steeds snot

aangepast door rabbitranch
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

mijn konijn heeft ook af en toe een natte neus en ze niest heel zelden, dus wat dat nou kan zijn ik weet het ook niet. tis iniedergeval geen snot toch? of dat met niezen er spetters uit komen want als dat zo is zou ik wel even naar de DA gaan. drinken ze bij jou uit een bakje water, want die van ons is daar niet zo handig in, als die klaar is met drinken zit dr hele snoet onder het water de druppels hangen eraan. en dan is het ook nat onder dr neusje. ons eerste konijn was ook "verkouden" en dan niest hij vaak zonder aanleiding van stof, loopt vanaf zijn ooghoek vocht naar beneden en op een gegeven moment worden ze al rustiger, ook hoorde je hem piepen en roggelen met ademen. als dat zo is moet je ook egt naar de DA want dan moet hij aan de antibiotica of krijgt hij een spuitje ervoor. maar zorg er wel voor dat de dierenarts vanalles erover vraagt want hij moet hem wel even goed onderzoeken dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .