Spring naar bijdragen
elrag

It is me

Recommended Posts

Elrag.

Ik ben graficus en heb vier konijnen, twee koppels die ik wil samenzetten in één grote ruimte, maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken. Hoe groot moet die ruimte zijn en is het veilig als ze niet aan elkaar aankunnen, of moet ik nog een extra gaas tussendoen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

koppels plumeau, koppels!!! wat voor geslacht hebben die meestal, drie keer raden.

als eens rammen bij elkaar gezet? dat geeft vuurwerk, voedsters kunnen er ook wat van...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou nou nou..... Een toontje lager mag ook wel!

Ik vind het een hele normale vraag van PLumeau om te vragen wat de geslachten van de koppels zijn.

Jij weet toevallig dat twee rammen en twee voedster niet zo'n beste combinatie zijn maar driekwart van de mensen wat hier met een vraag komt weet dat niet.

Vandaar de vraag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Owkeej.. en hoe oud zijn de koppels? Dat de koppels man, vrouw zijn is vast een erg mooi en goed begin.. :yes:

Kan je misschien wat meer vertellen over de huidige situatie waarin ze leven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

koppel 1 zijn 2 en 3 jaar. Koppel 2 zijn 1 jaar en 10 maanden.

De bedoeling is dat het hok van koppel 2 IN het grote verblijf van koppel 1 komt te staan, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet verzinnen zodat ze elkaar niet kunnen verwonden en of de relaties onderling blijven goed gaan.

Soms hebben mensen toch ook wel twee koppels bij elkaar in 1 verblijf, gaat dat goed of is dat ook oppassen? Hoe groot moet dan de ruimte zijn voor 4 middenslag konijnen?

Sorry plumeautje voor gisteren , ik zal het niet meer doen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor als ieder koppel bestaat uit heer én dame:

Wordt het sowieso lastig dat er al sprake is van 2 heren..

Dat het NU nog koppels zijn, maakt daarin volgens mij niet uit.

Feit blijft dat ze straks in een nieuwe omgeving (voor de één het hok, voor de ander de ren) toch weer de dominantie uit moeten zoeken....eh.....vechten...

Voor als je koppels staan uit enkel dames:

Zou er geen gaas tussen zetten, maar alles zodanig reinigen dat er zo min mogelijk sporen uit het verleden te vinden zijn..OF..even ergens neutraal terrein maken...

En dan maar eens bij elkaar zetten...OF..eerst de minst dominante bij elkaar en daarna de dominantsten...

Beter nog zou je er een ram bij kunnen zetten die de boel een beetje kan temmen....

Een soortgelijke vraag had ik zelf ook een poosje terug.

Wij hebben een ram met 3 dames....en de vraag was hoe te doen als je er een koppeltje van 2 dames nog bij wil zetten..

De antwoorden staan hier: http://www.bunnybunch.nl/community/gedrag-koppelen/11962-ervaringsdeskundigen-gezocht.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

voor mij is een koppel en man en een vrouw.

ze zitten ondertussen bij elkaar, ttz, het hok van het ene koppel staat bij in de ren van het oudste koppel. Ze kunnen elkaar niet aanraken en staat nog wat voor het hok. Ik heb ze samen gezet en dan eten gegeven en iedereen ging gewoon eten. Het lijkt het oudere koppel totaal niet uit te maken dat er ineens nieuwe konijnen zitten, ik ga om het half uur kijken. Iedereen is rustig.

Ik neem maar aan dat dit zo blijft, ben niet van plan ze gewoon met 4 los te laten lopen, daar is de ruimte niet groot genoeg voor denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké...Uit al je vorige berichten was het niet duidelijk dat je ze NIET samen los wilde laten...

Begreep dat je ze samen wilde zetten in één grote ruimte..en 2 koppels in één verblijf etc..

Vandaar.

Of dit zo lukt ? Heb je stevige hokken/gaas ?

Als ze willen, bijten ze kippengaas zo door en reken maar dat ze fanatiek kunnen zijn als de eerste stress voorbij is...

Kijk het eens een paar dagen aan..Als het over een week nog zo goed gaat is je missie mogelijk geslaagd..

Bedenk ondertussen dat één zwaluw, nog geen zomer maakt...

En als ze elkaar door het gaas gaan bevechten, wees dan bedacht, want ze kunnen daar behoorlijke wonden van krijgen aan bijv hun lip

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is geen gaas, het zijn tralies, dus daar zit ik al safe.

De afstand tussen de tralies is wel groot, dat is een nadeel, vandaar dat er één en ander voor staat.

Ik voel mij net of ik een versterkte burcht heb gebouwd, wou niks aan het toeval overlaten en ga om het half uur kijken, maar nu ga ik slapen.

Keep my fingers crossed

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat denk ik inderdaad ook Peter.. zo komt Elrag wel over! (niet negatief bedoeld hoor!!)

maar leuk joh dat je zo toch een soort van grote familie nijn hebt :) ook al zitte ze dan niet bij elkaar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .