Ga naar inhoud

SS voor dierenwinkelkonijntjes


Plumeau

Aanbevolen berichten

Wat ik nou toch meemaakte! Ik moet dit even delen hoor! En misschien dat er meer mensen zijn die dit eens gezien hebben..

Daarnet was ik dus Cuni Compleet en Kruidenhooi voor Plumeau aan het scoren.. dus ik loop een dierenwinkel binnen waar ik nog nooit was geweest.. Valt mijn oog direct op een bak met dieren.. Konijnen, cavia's, ratjes.. alles netjes gescheiden.. en allemaal stelletjes van twee.. Met daarbij een enorm bijschrift met: DEZE KONIJNEN KRIJGEN RABBIT SCIENCE SELECTIVE!! Dus ik in de bakjes kijken.. en ja hoor! Dus ik rennen naar het voer.. en daar was een super assortiment aan biks.. een merk mengvoer.. en verder alleen biksen! Zo frapant!! Heeft iemand dit ooit eerder mee gemaakt? Ik ben direct fan... :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgen de konijnen bij ons (ik werk bij intratuin) ook als ze net binnen zijn / diaree hebben etc. Op zich niet zo gek hoor :) Als je SS promote krijg je meestal toch wel gratis zakken van de vertegenwoordigers voor de eigen dieren in de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow! Dat maak je niet veel mee bij dierenwinkels. Bij de dierenwinkels bij mij in de buurt zie ik dat heel veel winkels het merk van beaphar gebruiken. Ik gebruikte in het begin ook beaphar omdat ons konijn het in de dierenwinkel ook kreeg, maar ben rustig over gegaan naar Hope Farms Biks. SS gaat bij mijn konijn er niet in denk ik. Ik heb de brokken een keer gezien en volgens mij zijn ze erg groot. Mijn konijn heeft namelijk geen voortandjes meer :(.

aangepast door chantal1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

SS is eigenlijk een voer wat geschikt is voor konijnen die wat mankeren, of zoals evee zegt konijnen die net binnen zijn of aan de diarree zijn. Als je ss aan een gezond konijn geeft en die krijgt later problemen, heb je dus geen alternatief meer omdat je het enige alternatief al geeft. ik adviseer mensen altijd om gezonde konijnen gewoon biks te geven. Ik weet het niet hoor maar krijg bij sommige dierenwinkels het gevoel dat het zo'n verkoop truc is, ik weet natuurlijk niet wat de marge is op biks en op ss, of dat ze het echt doen voor de dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Jumper krijgen de nijnen gewone biks, bij Aveve weet ik niet zeker.

In Beek, hier in Limburg, zit ok een dierenwinkel die de konijnen per twee in en bak houd en ook daar krijgen alle dieren SS te eten!

Even offtopic, woon jij in Beek? Ik ben komende zondag in Neerbeek te vinden! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow! Dat maak je niet veel mee bij dierenwinkels. Bij de dierenwinkels bij mij in de buurt zie ik dat heel veel winkels het merk van beaphar gebruiken. Ik gebruikte in het begin ook beaphar omdat ons konijn het in de dierenwinkel ook kreeg, maar ben rustig over gegaan naar Hope Farms Biks. SS gaat bij mijn konijn er niet in denk ik. Ik heb de brokken een keer gezien en volgens mij zijn ze erg groot. Mijn konijn heeft namelijk geen voortandjes meer :(.

Mijn konijn mist ook zijn voortanden.

Hij krijgt juist om die reden SS. SS Bevat lange vezels die het kauwen en dus het malen van de kiezen bevorderen.

SS is een goed voer ter voorkoming van haakjes op de kiezen door de grofheid van de korrel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even in te halken op het feit dat je als je altijd SS voert je dan niks meer achter de hand hebt als je konijn eens ziek is of aan moet saterken of iets dergelijks is volgens mijn dierenarts niet helemaal waar.

SS is een goed voer voor konijnen die ziek zijn maar ook zeker voor konijn die gezond zijn. Mochten ze een keer ziek worden is de werking van SS niet minder omdat je het altijd al geeft.

Het is niet als een geneesmiddel of iets dergelijks dat je konijn er resistent voor word.

OOk al krijgen ze het altijd... als ze ziek zijn helpt het nog steeds....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen fan van ss in de winkel voor jonge konijnen......

als ze het niet gewend zijn eten ze het niet!!!!

Of wel en vergeten genoeg te drinken vaak omdat ze zo bij moeders zijn weg gerukt....En bij ss heb je veel vocht nodig en zet enorm uit in de maag.

Ik gebruik het alleen bij zieke dieren.Of dieren die hun bix laten staan....en net dat eff nodig hebben.Zo is dit voer ook oorspronkelijk ontstaan .......Lees maar op de zak en niet alle konijnen lusten het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn mist ook zijn voortanden.

Hij krijgt juist om die reden SS. SS Bevat lange vezels die het kauwen en dus het malen van de kiezen bevorderen.

SS is een goed voer ter voorkoming van haakjes op de kiezen door de grofheid van de korrel.

Ik dacht eigenlijk dat ze die brokken niet binnen kunnen krijgen als ze geen voortandjes meer hebben omdat die brokken zo groot zijn. Kan ik SS ook mengen met biks? Heb je maar 1 soort merk van SS? Eigenlijk ben ik best tevreden over de biks die ik nu gebruik.

aangepast door chantal1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik op ander biks zit komen ze weer aan.

En jah ik ga volgende week naar de DA om ze te laten inenten. (dan is de jongste ook 12 weken en dat was de minimum leeftijd voor kleurdwergjes.) En vraag

ik gelijk de mening van hem. Is een Konijn kundige dierenarts Ebili uit almere. (klieniek Buitenmere) Ik was inderdaad van plan een wormenkuur me te vragen voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de pet'splace in makado!

Hey! Dit betrof ook een pet's place... alleen dan in Den Haag..

Ik geef zelf ook geen SS maar vond het wel geweldig te zien die uitgebreide keuze aan verschillende soorten biks! En maar een mixvoer beschikbaar.. vond ik wel erg bezonder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .