Ga naar inhoud

afgebroken nageltje


Cynne

Aanbevolen berichten

Hey iedereen.

Ik heb vandaag Roefel zijn nageltjes zelf geknipt omdat ik nu verhuist ben naar de stad en toch meer vertrouwen heb in de dierenarts in Brasschaat maar er niet geraakte met m'n vriend die werkt.

Het was echt nodig en ik heb dus alle moed bij elkaar geraapt en eraan begonnen netjes zoals het hier op bb stond.

Het is ook prachtig gelukt, maar ik heb wel gemerkt dat roefel ééntje al zelf precies afgeknaagd had. Het lijkt er op dat het is afgebroken maar het ziet er zo gespleten uit enzo echt niet netjes en ik kan er niks meer afknippen want het is afgescheurd tot aan het levende deel.

Verder zag ik ook nog eentje waar ook een scheur in zat maar die was nog niet afgebroken ook weer net aan het levende deel dus kan het niet knippen.

Wat moet ik hieraan doen? Gewoon zo laten. Gaat het verder groeien en weer normaal worden of moet hier iets door de da aan gedaan worden. Hij lijkt er helemaal geen last van te hebben.

groetjes cynne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Roefel rustig genoeg is en jullie kunnen hem goed met 2 vasthouden, kan je eens proberen met een nagelvijl om het een beetje bij te werken.

Zijn de nageltjes echt broos? Want dan zou ik toch eens navragen waar dat van komt. Bij mensen kan dat bv op een vitamine tekort duiden, ik weet niet hoe dat bij konijnen zit. Er kan natuurlijk altijd eens een nageltje afbreken, is hier ook wel eens gebeurt als ze ergens blijven achterhaken, maar gespleten is misschien iets anders... Ik heb zelf een paar jaar geleden eens nagels gehad die dunner werden en scheurden en dat was een tekort van één of andere vetoplosbare vitamine...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee over het algemeen zijn z'n nageltjes niet zo broos. Ik denk dat hij gewoon ergens achter is blijven haken ofzo. Ik heb het zo kort ik kon afgeknipt en hou het in de gaten nu. In de hoop dat het er idd uitgroeit. Als ik merk dat er iets scheelt zal ik gelijk naar de Da gaan. Hij moet over twee weken toch z'n prikjes halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .