Ga naar inhoud

Hitte en wat moet je dan doen


Mireille

Aanbevolen berichten

Ergens vind ik koelelementen een beetje een eng idee, want als ze die openknagen ben je niet blij, dus ik houd het bij een fles water in de vriezer, en inderdaad het laken. Het gaat nog weer een stukje beter dan vanmiddag. :D

vandaar dat de kooi er ook opgeplaatst wordt.....ze kunnen er onmogelijk bij namelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voor binnenkonijnen is het inderdaad ideaal. Zal het ook doorgeven aan een vriendin van me, haar cavia zit in een binnenhok ^^

Zit zelf ook even na te denken hoe ik dit bij mijn buitenhok kan doen, moet op zich mogelijk zijn.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou van een dik stuk stof een hoes kunnen maken die niet al te snel kapot te krijgen is. Ik wikkel ze gewoon in handdoeken en ik moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee gehad heb, ik doe t natuurlijk ook alleen als ik thuis ben en telkens bij ze kan kijken. Over t algemeen zijn mijn konijnen mindere knagers dan mijn cavia's. Flessen vertikken ze hier om tegenaan te liggen en daarom is juist een plat element ideaal. Er zijn sinds kort ook icepods te krijgen, net als de snuggle safe, en knaagveilig. Maar ook wat platter. Ik denk dat ik die maar es voor mijn verjaardag ga vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met ons konijn gaat het ook helemaal niet goed. Ik heb ook alle maatregelen getroffen tegen de hitte maar het heeft niet mogen helpen. Heb de DA al gebeld maar kan niets meer doen. Hij ademt nu nog heel langzaam :(. Wordt toch een spuitje denk ik. Ben best verdrietig nu :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoefde je dan van de dierenarts ook niet langs te komen dan? misschien dat ze hem wat vocht toe kunnen dienen ofzo. Of idd als echt niks meer helpt uit zn lijden verlossen want zo langzaam sterven is misschien ook niet echt fijn. Veel sterkte in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja zeg, wat een stomme dierenarts heb ik gebeld :grrrrrr:. Ben bij een andere dierenarts langs geweest want ik kon het niet meer aanzien :(. Hij geeft het beestje nog een kans. Hij heeft een prikje gekregen om de darmen weer op gang te helpen en heb een soort pasta-voedingssupplement gekregen. Heb net met een spuitje water gegeven en nu drinkt hij zelfs soms uit de waterfles en heeft een beetje hooi gegeten. Ben zo blij :bounce::bounce::bounce::bounce:.

De kans dat hij het haalt was klein volgens deze dierenarts,. maar ik krijg weer een beetje hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen he dat je soms zo'n dierenarts treft. Hijgt ie ook nog heel erg of is dat ook minder geworden? Dat ie drinkt en eet is een goed teken. Misschien wat verleiden met wat groenten om em een extra duwtje de goeie richting in te geven? Hier eten ze het loof van wortels altijd heel goed als ze ziek zijn en witlof ook. Veel succes ik zal voor je konijn duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja waarom zijn er toch zulke dierenartsen :grrrrrr:. Ben blij dat ik naar een andere ben gegaan!

Hij heeft net een kwart-stukje wortel gegeten en er zit al iets meer leven in!. Maar het is nog lang niet het konijn die ik ken hoor. Maar ik heb er wel weer vertrouwen in dat dat gaat lukken. De spuitjes water drinkt hij goed leeg.

Ik kreeg van iemand de tip om een potje olvarit 1e hapje wortel te kopen en dat in een spuitje te geven. Zal dat wel goed zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook als je geen dwangvoer hebt, wat brokjes weken en dan via een spuitje geven. De van mij lusten geen olvarit, maar misschien die van jou wel. Maar als hij al weer eet, zal ie ook wel weer snel aan de brokjes gaan, maar dat doen ze meestal pas als laatste. Goed dat ie al weer aan de wortel zit. (Wat je evt kan doen, is een zakje dwangvoer kopen zodat je het altijd in huis hebt als t nodig is, het blijft heel lang goed nl.) En er komt weer erg warm weer aan, dus probeer em op zo'n koel mogelijke manier rustig te houden overdag tijdens die dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij nog een kans heeft. Inderdaad raar dat die eerste dierenarts die je belde alleen op basis van telefonisch contact heeft weten te vertellen dat hij het niet zou halen.

heel erg veel succes ermee!!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan t altijd proberen. bij mij gaan ze gewoon in de kooi met iets eromheen. Ze vinden het heerlijk om erop te gaan liggen. En bij de konijnen in de ren spuit ik de tegels nat en een wit laken wat ik ervoor heb hangen spuit ik ook nat, dat scheelt ook weer een paar graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een vraag... De twee cavia's van mijn zusje staan alleen 's ochtends even in de zon, dan is de zon ook niet sterk, ze staan nu al in de schaduw. Maar het wordt toch wel warm in de schaduw. Ik heb een bevroren flesje in het hok gelegd met het omhulsel van snuggle safe er om heen. Maar dit hebben ze open gemaakt, nu ligt er eentje tegen een bevroren fles aan zonder iets er om heen. Kan ik dit nu wel zo laten? Hij lijkt er wel blij mee te zijn... Ze hebben denk ik dat hoesje er af gehaald, want ik had dat hoesje er wel om heen gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .