Ga naar inhoud

Hitte en wat moet je dan doen


Mireille

Aanbevolen berichten

Ik heb geen idee eigenlijk. Nijn ligt nu ergens anders, maar Ko ligt weer languit over beide schijven heen, dus ik kan ook niet even voelen. :P Maar dat zat ik me inderdaad ook al af te vragen. Als ik natuurlijk om 6 uur 's ochtends naar m'n werk ga en dan die dingen neerleg, is het niet de bedoeling dat ze om negen uur alweer opgewarmd zijn. Zo meteen maar even testen dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja, das waar ;) Ik doe er ook niks omheen, want ik denk ook dat ze het gaan opeten. Bij mij zitten ze binnen, dus overdag heb ik wel de gordijnen dicht nu het zo heet is. Maar ze hebben het ook niet echt koel, maar buiten zal het wel erger zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze het eerst geproeft. Daarna lagen ze er soms een beetje op en soms ernaast. Ze hebben er 2 maar lagen natuurlijk allebei bij dezelfde :P

Echt eroverheen liggen deden ze niet eigenlijk. Fuz lag er wel met zijn kop op toen hij niet zo koud meer was.

Er zitten nu toch wel een paar een krasjes in dus ik ben ook wel heel benieuwd of ze het daarbij laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Ik heb 2 jaar terug eens een cavia gehad die oververhit was. Ik heb toen eigenlijk zonder na te denken zijn kont onder de kraan gestopt. Achteraf had ik het beter anders kunnen doen, maar het heeft gelukkig wel geholpen. Ik ben evengoed nog direct naar de DA geweest, maar daar aangekomen was zijn temperatuur weer normaal, en zijn functies waren in orde.

Ik heb gelukkig snel ingegrepen, niet helemaal op de juiste manier, maar het was wel effectief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handige tips, zal er zeker wat mee doen!!

Mijn hok staat in de tuin, waar eigenlijk over de dag de zon steeds ergens anders staat dus begin van de dag en eind van de dag is het niet echt tegen te gaan dat het in de zon staat.. Ikzelf sproei in de (na) middag vaak met de tuinslang water over het dak wat heel heet is, zodat (hopelijk) de temperatuur in het hok ook niet zo hoog meer is. Verder zet ik het dak van het hok omhoog, wanneer het hok in de schaduw staat natuurlijk. Meestal laat ik mijn konijn zo veel mogelijk los in de tuin, waar veel schaduwrijke plekken te vinden zijn, maar dat is natuurlijk niet elke dag even lang mogelijk.

Hopelijk gaat het goed deze zomer, heb nog nooit eerder een buitenkonijn gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je op het dak sproeit koelt het eerst wel af, maar als de zon op het natte dak staat warmt het juist weer op. ik zou dat zelf denk ik dus niet doen. Je kunt beter een grote witte doek of hoeslaken boven het hok spannen om de zon tegen de houden.

Mijn nijnsels lopen los, maar ik heb een tuin op het zuidoosten, dus vanaf 11 uur 's ochtends staat dat allemaal vol in de zon. Wij hebben daarom altijd de zweefparasol op, en de nijnsels kunnen onder de boompjes gaan liggen of onder de tuintafel. Ook mogen ze van mij in de garage op warme dagen, waar het toch koeler is. Meestal gaan ze echter een kuiltje in het zand onder de heg graven en daar lekker liggen slapen.

een koude fles moeten ze niks van weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ook. En vorig jaar haalde ik ze ook niet uit de hokken overdag, nu doen ze dan ook gewoon niks, maar toen moesten ze hun "loslooptijd" delen en dan zat er vaak ook nog een konijntje achter in de ren en dat was natuurlijk helemaal fantastisch, dus gingen ze (eerst) hartstikke druk doen. Zie die warmte dan nog eens kwijt te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .