Ga naar inhoud

nieuw op de site

Vanessa
 Delen

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik ben Vanessa en de trotse eigenaar van een koppeltje gerbils (Filip en Mathilde)die onlangs hun eerste nestje hebben gekregen (8 jonge gerbils!). Waarschijnlijk gaan we er van elks eentje houden, maar de rest is al besproken. Het is snel gegaan, maar ik zal ze toch erg missen als ik ze volgende week moet afgeven.

Het is al ons tweede koppeltje, van ons eerst schiet er momenteel alleen nog de dochter over. Zij (Blacky) is 3 jaar oud, heel lief maar heeft epilepsie.

De vader is gestorven aan hartproblemen, de moeder door een wonde en de zoon door kanker. Erg, maar spijtig genoeg is het nu eenmaal zo. Toch mis ik ze nog steeds.

Als het kan post ik later nog wat foto's van mijn beestjes!

Groetjes,

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

:hi:

Welkom Vanessa !

foto's van Gerbils....geweldig (ik zie Evee al springen achter haar pc) :tease:

Dat je ze zal missen al sta je er helemaal achter is wel logisch..De zorg voor die jongen en hun ouders is toch bij jou geweest al die tijd, dus een band heb je natuurlijk gewoon met ze....

Toch moet het goed voelen als je weet dat ze goed terecht zullen komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harte welkom op Bunnybunch!! :)

Wat leuk dat je baby-gerbils hebt!! Lijkt me echt super om ze te zien opgroeien. Natuurlijk is het lastig als je de kleintjes weg moet doen, maar je kunt er natuurlijk wel voor zorgen dat ze naar goede baasjes gaan.

Inderdaad ik ben erg benieuwd naar foto's :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

we hebben deze morgen afscheid moeten nemen van ons Blacky. Zij lag deze morgen dood in haar kooitje. :(

Ondanks dat we wisten dat ze ziek was waren we toch allebei triest. We hebben haar begraven in de tuin bij haar mama, papa en broer.

Volgende week donderdag gaan de eerste jongen weg! Ze zitten ondertussen gescheiden: de mama in de ene kooi met de meisjes en de papa in de andere met de jongens. Dit om inteelt te verkomen. Bovendien is de mama terug zwanger. Ondertussen weten we dat de mama direct na de bevalling terug gedekt wordt en ze kan elk moment gaan bevallen dus... beter voorkomen he!

Ik hoop dat het niet terug 8 jongen zijn! Ze zijn super, maar 8 is wel echt veel. Vooral als ze beginnen kruipen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ! Wat zonde joh !

Wist je dat ze zo ziek was dat dit kon gebeuren ?

In je vorige berichtje schreef je al wel dat ze oud was..dan hou je er al wel rekening mee misschien, maar het is toch schrikken als het ineens zo ver is...

Sneu hoor...maar voor het beestje wel rust nu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Ja, ja, we hadden het zien aankomen. Ze was al een hele tijd ziek en epileptich. Bovendien had ze dezelfde hartkwaal van haar papa (dat uit zich in uitputting, heel hard ademen en met de muil open, doffe vacht, ....)

Dus ja, we zijn blij voor haar dat ze rust vond maar toch ook verdrietig omdat ze weg is.

Groetjes,

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

zoals beloofd de foto's van Filip (foto 1) en Mathilde (foto2). Op het moment dat de foto werd genomen was Mathilde net terug zwanger.

Groetjes,

Vanessa

[img width=600 height=450]http://img220.imageshack.us/img220/176/fotogerbilfilip4uj.jpg

[img width=600 height=450]http://img220.imageshack.us/img220/1999/fotogerbilmathilde1vz.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ja hoor, helemaal zelf gemaakt!

het bestaat uit een hele grote houten geraamte met pootjes onder. In deze bak zitten nog een 2 aparte bakken naast elkaar. Elke bak is ongeveer 40 cm breed en 80 cm lang.

Het geheel wordt afgesloten met 2 glazen platen, maar er is wel voldoende verluchting voorzien.

Ik ben van plan om er eens foto's van te nemen en op het forum te plaatsen.

Groetjes

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .